Μάθημα : *** Όμιλος Ρομποτικής ***
Κωδικός : EL560136
EL560136 - Α. Μαρμαρινός
Περιγραφή Μαθήματος

Ο «Όμιλος Ρομποτικής» δημιουργήθηκε με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές μας τον κόσμο της ρομποτικής και να τους δοθεί η δυνατότητα να αποκομίσουν πολλαπλά οφέλη, όπως:
- να αναπτύξουν τις δεξιότητες της Υπολογιστικής Σκέψης
- να συνδυάσουν γνώσεις από τα πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Πληροφορικής και των Μαθηματικών
- να αναπτύξουν εφαρμογές με βάση τη μεθοδολογία STEM
- να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την κριτική σκέψη
- να αναπτύξουν την ικανότητα συνεργασίας και λειτουργίας σε ομάδα
- να βελτιώσουν την απόδοση τους στην κατανόηση των εννοιών της φυσικής, των μαθηματικών, της πληροφορικής και της τεχνολογίας, μέσα από οδηγίες ανάπτυξης κατασκευών
- να προγραμματίζουν σε γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών
Οι συναντήσεις του ομίλου ρομποτικής γίνονται μια φορά την εβδομάδα, στο εργαστήριο τεχνολογίας του σχολείου, μετά τη λήξη του μαθήματος (14:10-15:30).
Τα μαθήματα βασίζονται στην πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα Arduino (παρέχεται από τον καθηγητή, όπως και όλα τα παρελκόμενα, αισθητήρες, ενεργοποιητές, κινητήρες κλπ)
Ενδεικτικά μπορείτε να δείτε όλη τη διαδικασία κατασκευής ενός ρομποτικού οχήματος που αναγνωρίζει και αποφεύγει εμπόδια, σε αυτόν τον σύνδεσμο .
Ο καθηγητής
Α. Μαρμαρινός
-
Διδάσκοντες
Α. Μαρμαρινός
Είναι η φετινή μας προσπάθεια, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος με το οποίο ασχοληθήκαμε. Η αρχική ιδέα ήταν να μπορούν να ποτίζονται φυτά που βρίσκονται σε περιοχή που δεν υπάρχει δίκτυο ύδρευσης.
Η κατασκευή αποτελείται από έναν αισθητήρα υγρασίας και έναν σερβοκινητήρα που ελέγχονται από το μικροϋπολογιστικό σύστημα arduino. Παράλληλα αναπτύχθηκε λογισμικό ώστε να αξιολογεί τις μετρήσεις του αισθητήρα και να αποφασίζει για τις ενέργειες που θα γίνουν.
Συνοπτικά η λειτουργία του είναι η εξής: Ο αισθητήρας υγρασίας παρακολουθεί την υγρασία του φυτού και όταν αυτή μειωθεί, αυτόματα το φυτό ποτίζεται μέχρι να επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο υγρασίας. Το πότισμα γίνεται από δεξαμενή νερού ενώ η ροή του νερού ρυθμίζεται από σερβοκινητήρα ο οποίος ελέγχει τον σωλήνα ποτίσματος.
Η κατασκευή προκάλεσε ενθουσιασμό στην ομάδα από τις πρώτες συναντήσεις και περισσότερο η εύρεση εφευρετικών λύσεων στις δυσκολίες που προέκυψαν. Δημιουργήθηκαν δύο ίδιες κατασκευές με διαφορετική σχεδίαση και διαφορετική υλοποίηση αλλά με το ίδιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Συγχαρητήρια στα παιδιά για το εξαιρετικό αποτέλεσμα!
Η ομάδα μας: Χάρης, Σεραφείμ, Κωνσταντίνος, Ανδρέας, Πάρης
![]() |
![]() |
Απίθανο παιχνίδι που μοιάζει με το δεινοσαυράκι της google.
Συναρμολογήθηκε και προγραμματίστηκε από την ομάδα ρομποτικής!
Χρησιμοποιήσαμε οθόνες LCD, τις συνδέσαμε με τον arduino και δείξαμε πως γινεται η επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής. Με κατάλληλο προγραμματισμό απεικονίσαμε το επιθυμητό μήνυμα στην οθόνη. Έγινε διερεύνηση απεικόνισης ελληνικών χαρακτήρων.
![]()
|
|
![]()
|
Συναρμολόγηση και προγραμματισμός από την ομάδα ρομποτικής 2023
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Σάββατο 26 Απριλίου 2025 - 9:45 π.μ.
-
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:13 π.μ.
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020 - 1:17 μ.μ.