Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα B1, Β4

Κωδικός : G1589171

G1589171  -  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Μάθημα

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

Ενότητες

Αφού μελετήσετε τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου από την 1η ενότητα του βιβλίου σας αλλά και από το σχετικό φυλλάδιο που σας έχει δοθεί, να γράψετε μία παράγραφο με θεματική περίοδο: Οι καλοί φίλοι μάς είναι πολύτιμοι. Να την αναπτύξετε με αιτιολόγηση.

 

Nα είστε καλά!

Αφού μελετήσετε τη θεωρία για τις εγκλίσεις και τους χρόνους των ρημάτων από τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου σας καθώς και από το φυλλάδιο που σας έχει δοθεί, να ασχοληθείτε γραπτώς με τις παρακάτω ασκήσεις:

1) Να γίνει η αντιστοίχιση:

1. Ο μαθητής έλυσε την άσκηση.                                                               α. Προστακτική, προσταγή

2. Μακάρι να έρθει!                                                                                  β. Υποτακτική, απορία

3. Μακάρι να είχε έρθει!                                                                            γ. Υποτακτική, απαγόρευση

4. Θα είσαι θυμωμένος, για να μιλάς έτσι.                                                    δ. Οριστική, πραγματικό

5. Μη θορυβείτε!                                                                                      ε. Οριστική, ευχή

6. Ελάτε εδώ!                                                                                          στ. Υποτακτική, ευχή

7. Πού να είναι άραγε;                                                                               ζ. Οριστική, πιθανότητα

8. Ας έρθει και αυτός.                                                                                η. Υποτακτική, παραχώρηση

 

2) Να γράψετε τον χρόνο και το ποιον ενέργειας των παρακάτω ρηματικών τύπων: έγραφα, έγραψα, θα μένω, θα μείνω, συνέβαλλα, συνέβαλα, παρήγα, παρήγαγα, έχω κοιμηθεί,  είχα κοιμηθεί.

 

 

Αφού επαναλάβετε Τα είδη των συνθέτων  από τη 2η ενότητα του βιβλίου σας, παρακαλώ να διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο 3 στις σελίδες 21 και 22 του Τετραδίου Εργασιών (Σαν τα χελιδόνια, λέλε μου) και να κάνετε την άσκηση της σελίδας 22. Στο πρώτο σκέλος, να γράψετε  δύο νέες σύνθετες λέξεις για καθεμιά από αυτές που δίνονται. Στο δεύτερο σκέλος, να γράψετε μία καλογραμμένη παράγραφο.

 

Αφού επιστρατεύσετε τις γνώσεις σας για την περίληψη, παρακαλώ να αποδώσετε περιληπτικά το περιεχόμενο του κειμένου 4 [Θαλάσσια ρύπανση] των σελίδων 11 και 12 του Τετραδίου Εργασιών. Επίσης, να κάνετε την άσκηση της σελίδας 23 του ίδιου βιβλίου (να δώσετε τίτλο στο κείμενο).

 

    Αφού επαναλάβετε τις φωνές και τις συζυγίες των ρημάτων από την 3η ενότητα του βιβλίου σας αλλά και από τη Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (κυρίως τους πίνακες που περιέχονται στις σελίδες 79-93), παρακαλώ να ασχοληθείτε με τις ακόλουθες εργασίες:

    1. Τετράδιο Εργασιών, άσκηση 3, σελίδα 11.

    2. Τετράδιο Εργασιών, σελίδα 28, την άσκηση που ακολουθεί το κείμενο 2 (σελ. 27-28).

    3. Να γράψετε τους αρχικούς χρόνους (το πρώτο ενικό πρόσωπο όλων των χρόνων της οριστικής) των παρακάτω ρημάτων: οδηγώ, αφηγούμαι, απαγγέλλω, συμβάλλω, προσβάλλομαι, εισάγω, εξάγομαι, γελώ, μιλιέμαι, εξαρτώμαι (για το ρήμα αυτό διαβάστε πρώτα το τρίτο σημείο της σελίδας 88 της Γραμματικής), τειχίζω, χτίζομαι, κοιμάμαι.

    Οι απαντήσεις είναι σύντομες και θα έχετε πολύ χρόνο στη διάθεσή σας. Μη βιαστείτε. Είναι ευκαιρία να μελετήσετε πρώτα προσεκτικά  την κλίση των ρημάτων σε όλες τις συζυγίες, τις φωνές, τους χρόνους και τις εγκλίσεις τους, ώστε να καλυφθεί κάθε κενό.

    Επίσης, θα σας πρότεινα για αυτές τις ημέρες να διαβάσετε κάποιο καλό λογοτεχνικό βιβλίο, κατάλληλο για την ηλικία σας. Αν κάποιος θέλει, μπορεί στο τέλος να γράψει μια σύντομη παρουσίαση του βιβλίου που θα έχει διαβάσει.

   

    Σας εύχομαι ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 

Αφού επαναλάβετε τη θεωρία και τις ασκήσεις για τις διαθέσεις του ρήματος και για το αντικείμενο (από το βιβλίο σας αλλά και από τα φυλλάδια που σας έχουν δοθεί), παρακαλώ να κάνετε τις ακόλουθες ασκήσεις.

1. Να αναγνωρίσετε τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις:

α. Ο οδοκαθαριστής καθαρίζει τον δρόμο.

β. Δανείστηκα κάποια χρήματα.

γ. Διψάσαμε το μεσημέρι.

δ. Αυτοί αγαπιούνται.

ε. Του απονεμήθηκε βραβείο. 

στ. Ράβομαι στον καλύτερο ράφτη.

2. Στις παρακάτω προτάσεις να αναγνωρίσετε το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο:

α. Ζήτησα του σερβιτόρου νερό.

β. Δείξε μας τη φωτογραφία.

γ. Ο καθηγητής εξέταζε τον Θεόδωρο Ιστορία.

δ. Γέμισε ένα ποτήρι με νερό.

3. Να γράψετε δύο δικές σας προτάσεις, που να περιέχουν σύστοιχο αντικείμενο.

 

1. Αφού επιστρατεύσετε τις γνώσεις σας για την περιγραφή, να περιγράψετε σε μία καλογραμμένη παράγραφο τον ζωγραφικό πίνακα της σελίδας 84 του βιβλίου σας.

2. Αφού επαναλάβετε τους βαθμούς των επιθέτων και των επιρρημάτων από το βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας (σελ. 78) αλλά και από το βιβλίο της Γραμματικής (σελ. 56-59), να κάνετε την άσκηση της σελίδας 40 του Τετραδίου Εργασιών.

 

Αφού επιστρατεύσετε τις γνώσεις σας για την αφήγηση και μελετήσετε προσεκτικά το κείμενο 9 της σελίδας 83 του βιβλίου σας (Βόλτα στην αρχαία Αγορά), παρακαλώ να κάνετε την παρακάτω άσκηση:

Υποθέστε ότι είστε κάποιος έμπορος στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα, που μεταφέρει και πουλάει τα προϊόντα του στον χώρο της Αγοράς.

Αφηγηθείτε σε μία καλογραμμένη παράγραφο (σε πρώτο πρόσωπο) πώς είναι μια τυπική μέρα σας, από νωρίς το πρωί έως αργά το απόγευμα.

Μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε συνδετικές λέξεις και φράσεις που δείχνουν χρόνο.

 

Παρακαλώ να μελετήσετε τις αντωνυμίες από τις σελίδες 91-93 του βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας και από τις σελίδες 66-73 της Γραμματικής. Έπειτα, να κάνετε και την άσκηση 5 της σελίδας 53 του Τετραδίου Εργασιών.

 

Παρακαλώ να διαβάσετε προσεκτικά το Κείμενο 1 (Ρινοκερίτις!...) της σελίδας 100 του βιβλίου σας και να απαντήσετε γραπτώς στις ερωτήσεις κατανόησης.

 

Παρακαλώ να μελετήσετε τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς από τη σελίδα 105 του βιβλίου της Γλώσσας και από τις σελίδες 135-138 της Γραμματικής και στη συνέχεια να κάνετε τις ασκήσεις 1, 2 και 3 (Διαβάζω και γράφω) των σελίδων 105-106 του βιβλίου της Γλώσσας.

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -