Μάθημα : ω02 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' Γυμν.

Κωδικός : G16115

G16115  -  ΜΑΖΕΡΑΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

Μάθημα

 

Στο συγκεκριμένο μάθημα μπορείτε να βρίσκετε τις παρουσιάσεις των ενοτήτων που έχετε διδαχθεί και να προετοιμάζεστε επαναλαμβάνοντας αυτά που έχουμε συζητήσει στην τάξη.

Μπορείτε επίσης να βρίσκετε τις εργασίες που θα έχετε στα διάφορα μαθήματα και να τις υποβάλλετε. Όπως επίσης να επικοινωνείτε για απορίες που μπορεί να έχετε.

Τα μαθήματά μας μπορείτε να τα βρείτε επίσης στους παρακάτω συνδέσμους:

  • Τα περισσότερα μαθήματα τα βρίσκετε αριστερά στα ΈΓΓΡΑΦΑ

               ή

Και για τις ελεύθερες ώρες σας, σας προτείνω

Να θυμίσω ότι

  • Τα φύλλα εργασίας τα βρίσκετε αριστερά στα έγγραφα στο μάθημα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' Γυμν.
  • Οι οδηγίες που βρίσκετε σχετικά με το Arduino και το Scratch στο ελεύθερο μάθημα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Βιβλίο, Προγραμματισμός Arduino, Scratch, Python, Gimp, Διδακτικά σενάρια, κ.α. είναι ίδιες με αυτές που ακολουθούν στις παρακάτω ενότητες
  • Παρακολουθώντας τα βίντεο τα σχετικά με τον προγραμματισμό στο περιβάλλον Arduino IDE ή σε περιβάλλον Scratch, μπορούν να ασχοληθούν όλοι, ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΙ και ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ, ο καθένας με το δικό του ρυθμό, ανεξάρτητα της ταχύτητας του βίντεο, το σταματάτε, γυρνάτε πίσω, το προχωράτε και δουλεύτε παράλληλα ανάλογα με την δική σας ευχέρεια.
  • Ανάλογα την οθόνη που μπορεί να έχετε, μπορείτε να έχετε δύο παράθυρα ανοιχτά δίπλα – δίπλα, να σταματάτε το βίντεο, να το βλέπετε ξανά από την αρχή ή στην αντίθετη περίπτωση, αν είστε γνώστες του περιεχομένου, ελέγχετε τα καρέ κάθε μισό λεπτό αντιλαμβανόμενοι την ενδιάμεση πορεία και πηγαίνοντας στο σημείο που σας ενδιαφέρει περισσότερο.

Όποτε νομίζετε μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις των ενοτήτων που έχετε διδαχθεί σε μορφή power point.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Για να δείτε τα περιεχόμενα του μαθήματος, πρέπει να πάτε αριστερά, στα ΈΓΓΡΑΦΑ 

 

Ενότητες

Εύχομαι η μαγεία των Χριστουγέννων και το μήνυμα της γέννησης του Χριστού να μας αγγίξει και να μας δώσει αυτό το κάτι που χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους, υγεία πάνω απ’ όλα και αγάπη.

Το Φως της Ανάστασης να φωτίζει τις ζωές όλων σας και να σας χαρίζει υγεία, οικογενειακή ευτυχία και καλή πρόοδο.

Τις καλύτερες ευχές μου, για Καλή Ανάσταση σε όλες και όλους, με αγάπη, υγεία και πλέον άπειρη υπομονή!

A)... και ο προγραμματισμός του ...

  1. ... στο περιβάλλον Arduino IDE
  2. ... στο περιβάλλον S4A

 

 

B)... εφαρμογές και ο προγραμματισμός τους στο περιβάλλον προσομοίωσης tinkercad.com

Ενδεικτικές ασκήσεις σε περιβάλλον προσομοίωσης του μικροεπεξεργαστή Arduino. Οι παρακάτω ασκήσεις αναπτύχθηκαν στα πλαίσια ασύγχρονης εκπαίδευσης που διοργανώθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning το 2018-2019

Για δείτε τις εφαρμογές κάντε κλικ στο σύνδεσμο > Simulate > Start Simulation

Αν επιθυμείτε να κάνετε δικές σας εφαρμογές πρέπει να κάνετε εγγραφή, είναι δωρεάν μέχρι σήμερα 18-3-2020. Περισσότερα για την εταιρεία στο διαδίκτυο, όπως π.χ. στη Wikipedia  στο σύνδεσμο https://en.wikipedia.org/wiki/Tinkercad

Το περιβάλλον προσομοίωσης είναι το tinkercad.com.

1. Φάρος - Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή ένα led εκπέμπει σε κώδικα μορς το μήνυμα SOSΑ. Όπου Α το αρχικό γράμμα του ονόματός μου.

2. Φανάρι τροχαίας, αυτοκινητών και πεζών - Cyclades2018-19

Σε αυτήν την πιο συχνά υλοποιούμενη εργασία, μας ζητείται να φτιάξουμε ένα φανάρι ελέγχου κυκλοφορίας, αυτοκινήτων και πεζών.

3. Φανάρι Διάβασης Πεζών, με κουμπί ενεργοποίησης (Button) - Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή υλοποιούμε ένα σχολικό φανάρι διάβασης πεζών με κουμπί. Και συγκεκριμένα:

Το φανάρι θέλουμε να ξεκινά πράσινο για τα αυτοκίνητα και να μένει ΠΑΝΤΑ πράσινο εκτός από την περίπτωση που κάποιος πεζός πατήσει το κουμπί. Τότε θα περιμένει άλλα 5 δευτερόλεπτα πράσινο, θα ανάψει πορτοκαλί 3 δευτερόλεπτα και στην συνέχεια κόκκινο 15 δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια θα πρέπει να ξαναγίνει πράσινο για τα αυτοκίνητο και να παραμείνει έτσι έως ότου κάποιος ξαναπατήσει το κουμπί των πεζών και ούτ' ο καθεξής.

4. Αισθητήρας υπερήχων – Ultrasonic sensor (Distance Sensor) - Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή υπολογίζουμε την απόσταση στην οποία μπροστά μας βρίσκεται κάποιο αντικείμενο.

Ο αισθητήρας υπερήχων χρησιμοποιεί δύο διατάξεις, μία για να στείλει ένα υπερηχητικό σήμα κι ένα για να το λάβει. Έτσι, από το χρόνο που μεσολαβεί από το να στείλει μέχρι να λάβει το σήμα πίσω, μπορούμε να υπολογίσουμε την απόσταση στην οποία μπροστά μας βρίσκεται κάποιο αντικείμενο.

5. Αισθητήρας Θερμοκρασίας - Temperature Sensor - Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εργασία όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει ένα όριο ανάβει ένα led.

6. Διαθεματική προσέγγιση Γ' Γυμνασίου, ν. Ohm, δημιουργία ροοστάτη ή Arduino Christmas Lights - Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εργασία κάνουμε την αρχή της κατασκευής μιας σειράς από Χριστουγεννιάτικα φωτάκια. Εδώ έχουμε διαφορετικές αντιστάσεις, άρα διαφορετικές εντάσεις ρεύματος (διαθεματική προσέγγιση του ν. Ohm στον ηλεκτρισμό)

και για περισσότερα έργα

  1. Εκπέμπει το μήνυμα “SOS” με το built-in led
  2. Εκπέμπει το μήνυμα “SOSA” με το built-in led (SOS + A>Το πρώτο γράμμα του ονόματός σας)
  3. Εκπέμπει το μήνυμα “SOS” με το built in led και με εξωτερικό led
  4. Εκπέμπει το μήνυμα “SOSA” με το built-in led και με εξωτερικό led (όπου SOS + A>Το πρώτο γράμμα του ονόματός σας)
  5. 03b PWM blinking fadeIn fadeOut Led (while)
  6. 03c PWM blinking fadeIn fadeOut Led (repeat)
  7. Blinking Led
  8. φανάρι Αυτοκίνητα
  9. Φανάρι Αυτοκίνητα + Πεζούς
  10. Φανάρι Αυτοκίνητα + Κουμπί (ΟΧΙ Πεζούς)
  11. Φανάρι Αυτοκίνητα + Πεζούς + Κουμπί
  12. Ροοστάτης - Χριστουγιεννιάτικα λαμπάκια - Διαθεματική Ν. Ohm
  13. RGB Led
  14. Αισθητήρας Θερμοκρασίας
  15. Αισθητήρας - Ultrasonic Sensor
  16. Φάρος
  17. Ζαριά σε Led (μόνο Wiring C)
  18. Φακός
  19. Ζαριά σε οθόνη Segment (με S4A)
  20. Ζαριά σε Led (με S4A)

Η ενασχόληση με τη ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες, μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Εδώ περισσότερο μας ενδιαφέρει η προγραμματιστική.

Οδηγίες για τον προγραμματισμό του μικρεοπεξεργαστή Arduino

Που είναι το Arduino;

  1. Μεταφορτώνουμε δωρεάν την τελευταία έκδοση του Arduino από την ιστοσελίδα http://arduino.cc/en/Main/Software.

Βίντεο για προγραμματισμό Arduino από Παν Θεσσαλονίκης (2ο, 6ο) και τον κο Τσιαστούδη Δημήτριο (3ο, 4ο, 5ο, 8ο), αναρτημένα στο youtube.

  1. Οδηγίες για να αρχίσουμε στο περιβάλλον του IDE IDE Start   
  2. Εγγραφή στο tinkercad 
  3. Ενσωματωμένο led - Ardledbuiltin 
  4. Arduino Πρώτη Δραστηριότητα  
  5. Εξαγωγή κώδικα από το Tinkercad 
  6. Pushbutton σε Αναλογική Θύρα  
  7. Αισθητήρας θερμοκρασίας - ενεργοποιητής Led  

Να θυμίσω ότι η μεταξύ μας εκπαίδευση είναι ασύγχρονη, ο καθένας με τον ρυθμό του.

Ανεξάρτητα της ταχύτητας του βίντεο, το σταματάμε, γυρνάμε πίσω, το προχωράμε και δουλεύουμε παράλληλα αναλόγως με την δική μας ευχέρεια.

Ανάλογα την οθόνη που μπορεί να έχω στο σπίτι μου, μπορώ να έχω δύο παράθυρα ανοιχτά δίπλα – δίπλα, να σταματάω το βίντεο, να το ξαναβλέπω από την αρχή ή στην αντίθετη περίπτωση, αν είμαι γνώστης, ελέγχω τα καρέ κάθε μισό λεπτό αντιλαμβανόμενος την ενδιάμεση πορεία και πηγαίνοντας στο σημείο που με ενδιαφέρει περισσότερο.

Οδηγίες-Σημειώσεις για τον προγραμματισμό σε περιβάλλον scratch

Που είναι το Scratch

  • Αν θέλετε να εγκαταστήσετε το scratch στον υπολογιστή σας κάνετε τα παρακάτω βήματα:
    • Scratch Offline Editor - Scratch > κάτω-κάτω > Υποστήριξη > Λήψη (και ρύθμιση της γλώσσας στα Ελληνικά).
    • Επιλέξτε το λειτουργικό σας σύστημα και ακολουθείται τις οδηγίες “Install the Scratch app for Windows” ή
    • Αν θέλετε μια παλιότερη έκδοση, αν έχετε συγκεκριμένους λόγους, πηγαίνετε λίγο πιο κάτω, στο «Παλαιότερες Εκδόσεις».
  • Αν θέλετε να εργάζεστε και να αποθηκεύτε τα έργα σας στο ΜΙΤ να δημιουργήσετε ένα νέο ενεργό λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu (αν δεν έχετε ήδη) κάντε τα παρακάτω βήματα:
    • Μπείτε στην διεύθυνση http://scratch.mit.edu
    • Επιλέξτε πάνω δεξιά “Εγγραφή”
    • Συμπληρώστε στις φόρμες που ανοίγουν "Επιλογή ονόματος χρήστη" (με αγγλικούς χαρακτήρες),  “Επιλογή κωδικού πρόσβασης” και τα υπόλοιπα στοιχεία που θα ζητηθούν. Στο Βήμα 4 θα σας ζητηθεί και επιβεβαίωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης την οποία και πραγματοποιείτε.
    • Μετά από την επιβεβαίωση μπορείτε να διαμορφώνετε το προφίλ σας. Προς το παρόν, μην αλλάζετε κάτι.

Βίντεο για προγραμματισμό σε περιβάλλον scratch, από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (1ο ) και την κα Ιωσηφίδου Μαρία, εκπαιδευτικό, με οδηγίες προγραμματισμού ή απλά επίδειξη αποτελέσματος (2 ο, 6 ο, 11 ο, 12 ο, 14 ο, 15ο βίντεο), αναρτημένα στο youtube.

  1. Εισαγωγή στο Scratch   
  2. Αλλαγή ενδυμασίας
  3. Μια πεταλούδα πετάει για πάντα αλλάζοντας ενδυμασία
  4. Απλή δομή επιλογής (ή ελέγχου) if (εάν) – και η χρήση ενός Χρονομέτρου
  5. Η δομή επιλογής if-then-else
  6. Δυο φιγούρες συναντιούνται
  7. Χρήση Μεταβλητής στο scratch
  8. Εντολή εισόδου και μεταβλητές
  9. Εντολή επανάληψης, χρήση αισθητήρα στο scratch, τελεστών, μήνυμα
  10. Γρήγορη καταχώρηση κώδικα με αντιγραφή από αντικείμενο σε αντικείμενο
  11. Παιχνίδι με φρούτα
  12. Παιχνίδι κυνηγητού με εμπόδια, χρονόμετρο και εμφάνιση τιμής μεταβλητής
  13. Μηνύματα ανάμεσα σε αντικείμενα και Μηνύματα ανάμεσα σε σκηνές
  14. Μηνύματα και ήχοι
  15. Κίνηση σε συγκεκριμένη διαδρομή με όρια (ζικ ζακ)

Να θυμίσω ότι μεταξύ μας η εκπαίδευση είναι ασύγχρονη, ο καθένας με τον ρυθμό του.

Ανεξαρτήτως της ταχύτητας του βίντεο το σταματάμε γυρνάμε πίσω το προχωράμε και δουλεύουμε παράλληλα αναλόγως με την δική μας ευχέρεια.

Ανάλογα την οθόνη που μπορεί να έχω στο σπίτι μου, μπορώ να έχω δύο παράθυρα ανοιχτά δίπλα – δίπλα, να σταματάω το βίντεο το ξαναβλέπω και ξανά από την αρχή ή στην αντίθετη περίπτωση, αν είμαι γνώστης, ελέγχω τα καρέ κάθε μισό λεπτό αντιλαμβανόμενος την ενδιάμεση πορεία και πηγαίνοντας στο σημείο που με ενδιαφέρει περισσότερο.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -