Μάθημα : ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G2042148
2024b-eik - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Ζωγραφίζω και επικοινωνώ ψηφιακά!
Για το μάθημα των εικαστικών να μελετήσετε τις παρακάτω ενότητες.
Για τυχόν απορίες και διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε στο e mail andkost@sch.gr ή να καλέσετε στο Σχολείο 22970 24196.
Ντα Βίντσι. σχέδιο - σπουδή για το μνημείο Σφόρτσα, 1489.
Το ελεύθερο σχέδιο γίνεται με το χέρι και με αυτό αποδίδουμε κάτι, όπως το βλέπουμε, όπως το θυμόμαστε, όπως το φανταζόμαστε και όπως το νιώθουμε. Επομένως, κάθε σχέδιο εμπεριέχει την προσωπική εκδοχή του καλλιτέχνη για τον κόσμο. (Βιβλίο εικαστικών)
_____________________________________________________________________________
Δραστηριότητες:
Α) Παρατηρήστε τα έργα «η Κραυγή» του Μουνκ, «Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» του Μπρέγκελ ως προς τη σχεδιαστική τους απόδοση.
Ποιο από τα προτεινόμενα έργα έχει σχεδιαστεί με τονικές διαβαθμίσεις; και ποιο με τονικές αντιθέσεις;
Πως συμβάλουν οι γραμμές και τα περιγράμματα στο νόημα του έργου «η Κραυγή»;
Πως χρησιμοποιεί τους τόνους στο έργο «Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» το Μπρεγκελ; Είναι σχεδιασμένο με κοντινούς; απαλούς; ή άσπρους και μαύρους τόνους;
Για να δείτε τα έργα επιλέξτε στο χαρτοφυλάκιο σας συνδέσεις διαδικτύου (αριστερά στο μαύρο πλαίσιο) και στη συνέχεια το φάκελο: Ενότητα 1: το σχέδιο και το χρώμα
Να σημειώσετε τις απαντήσεις σας και να μου τις στείλετε στο email andkost@sch.gr συμπληρώνοντας στο θέμα ενότητα 1 φως και σκιά
____________________________________________________________________
Β) Να σχεδιάσετε ένα φανταστικό τοπίο. Να έχει τονικές διαβαθμίσεις όπως στο έργο του Μπρέγκελ.
Γ) Να σχεδιάσετε ένα τοπίο με τονικές αντιθέσεις όπως στο έργο του Μουνκ.
Εναλλακτικά μπορείτε να παρατηρήσετε τις πτητικές μηχανές του Ντα Βίντσι και να σχεδιάσετε όποια σας αρέσει ή να σχεδιάσετε μια μηχανή της φαντασίας σας!
Για να δείτε τις πτητικές μηχανές επιλέξτε στο χαρτοφυλάκιο σας συνδέσεις διαδικτύου (αριστερά στο μαύρο πλαίσιο) και στη συνέχεια το φάκελο: Ενότητα 1: το σχέδιο και το χρώμα > Leonardo da Vinci, πτητικές μηχανές
Όταν ολοκληρώσετε τις δραστηριότητες στείλτε φωτογραφίες από το σχέδια που δημιουργήσατε στο - e mail andkost@sch.gr
Πικάσο, «Κιθάρα», 1912.
Οι καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, μέσα από τα διάφορα κινήματα της τέχνης, δημιούργησαν καινούριες μορφές στη ζωγραφική και τη γλυπτική, χρησιμοποιώντας πολλές φορές διάφορα υλικά με νέους τρόπους. Έτσι, βλέπουμε κομμάτια χαρτιών από εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες κ.ά. να ενσωματώνονται στο ζωγραφικό έργο.(βιβλίο εικαστικών)
_____________________________________________________________________________
Δραστηριότητες
Οι Ιάπωνες ανέπτυξαν την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής (origami: oru=διπλώνω, kami=χαρτί): ένα τετράγωνο χαρτί διπλώνεται με διάφορους τρόπους, ώστε να δημιουργηθούν τρισδιάστατα σχήματα, ζώα, λουλούδια, γεωμετρικά στερεά, διακοσμητικά. Το origami έγινε παράδοση, χρησιμοποιήθηκε στις θρησκευτικές και παραδοσιακές τελετές και διαδόθηκε στον κόσμο.
Α) Να κατασκευάσετε ένα οριγκάμι με περισσότερες από 35 διπλώσεις (δηλαδή με περισσότερες διπλώσεις από τα οριγκάμι του γερανού και του δράκου που κατασκευάσαμε στην τάξη)
Για να δείτε ολοκληρωμένα οριγκάμι, τεχνικές και άλλα επιλέξτε εδώ
Για να δείτε σύγχρονα οριγκάμι επιλέξτε εδώ
Το οριγκάμι που θα δημιουργήσετε να το έχετε μαζί σας στο επόμενο μάθημα.
Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα το ανθρώπινο σώμα είναι το θέμα που απασχόλησε περισσότερο τους ζωγράφους. Ενώ στη γλυπτική οι όγκοι υπάρχουν στο ίδιο το υλικό της, στη ζωγραφική πρέπει να αποδοθούν με το σχέδιο και το χρώμα.
Εργασίες:
1) Να παρατηρήστε τα παρακάτω έργα και απαντήστε:
α. Ποιες μορφές δείχνουν πιο ρεαλιστικές;
β. Ποιες μορφές βασίζονται στο σχέδιο;
γ. Ποιες μορφές έχουν ζωγραφιστεί κυρίως με το χρώμα;
δ. Ποιες μορφές ενώνονται με το φόντο τους;
ε. Ποιες μορφές ξεχωρίζουν από αυτό;
Τις απαντήσεις σας να τις σημειώσετε σε ένα τετράδιο ώστε να τις συζητήσουμε στην τάξη στο επόμενο μάθημα.
2)Να σχεδιάσετε και να χρωματίσετε μια ανθρώπινη μορφή.
Μπορεί να τη φτιάξετε με χρωματιστές τελείες όπως ο Σερά ή με γεωμετρικά σχήματα όπως ο Πικάσο ή όπως οι αρχαίοι αγγειογράφοι ή με τον δικό σας προσωπικό τρόπο.
Τη ζωγραφιά σας να τη φέρετε ολοκληρωμένη στο επόμενο μάθημα.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -