Μάθημα : ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G2042149
2024C-eik - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Ζωγραφίζω και επικοινωνώ ψηφιακά!
(Τηλεκπαίδευση)
Γεια σας παιδιά!
Για το μάθημα των εικαστικών να μελετήσετε την παρακάτω ενότητα.
Για τυχόν απορίες και διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε στο e mail andkost@sch.gr
Βαν Γκογκ, «Ο σπορέας», 1888
Το φως και οι σκιές (αδύνατα φώτα) κάνει ορατά τα αντικείμενα και το περιβάλλον μας. Η ποιότητα του φωτός αλλάζει την εικόνα του κόσμου. Στο φως του πρωινού τα αντικείμενα φαίνονται συνήθως διαυγή και καθαρά, στο φως του μεσημεριού εκτυφλωτικά με έντονα κοντράστ, ενώ στο φως του δειλινού αποπνέουν μια ήρεμη γλυκύτητα. (εικαστικά, βιβλίο μαθητή)
_____________________________________________________________________________
Δραστηριότητες:
Α) Παρατηρήστε τα έργα «Σταχομαζώχτρες» του Μιλλέ και «Σπορέας» του Βαν Γκογκ.
Μέσα από το φύλλο εργασίας να εξετάστε τα ερωτήματα:
Πώς απεικονίζουν το φως και η σκιά στα έργα των δυο καλλιτεχνών;
Ποιες είναι οι διαφορές στη τεχνοτροπία τους;
Το φύλλο εργασίας είναι στο στο χαρτοφυλάκιο σας (πίνακας αριστερά) στα Έγραφα > αρχείο: Φύλλο εργασίας - φώς και σκιά
Για να δείτε τα έργα επιλέξτε στο χαρτοφυλάκιο σας συνδέσεις διαδικτύου (αριστερά στο μαύρο πλαίσιο) και στη συνέχεια στο φάκελο 1η Διδακτική ενότητα…φως και φωτοσκιάσεις
Για την περιγραφή των έργων επιλέξτε στο χαρτοφυλάκιο σας (πίνακας αριστερά) Έγραφα > Αρχείο: Περιγραφές: 1η Διδακτική ενότητα- το φως και οι σκιές
Κατάλογος έργων του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και του Ζαν Φρανσουά Μιλλέ στο χαρτοφυλάκιο σας συνδέσεις διαδικτύου (αριστερά στο μαύρο πλαίσιο) και στη συνέχεια στο φάκελο 1η Διδακτική ενότητα…φως και φωτοσκιάσεις.
_____________________________________________________________________________
Β) Να δημιουργήσετε ένα έργο ζωγραφικής εμπνευσμένο από την τεχνοτροπία των καλλιτεχνών που μελετήσατε δηλαδή του Μιλλέ ή του Βαν Γκογκ.
Το θέμα μπορεί να είναι: το Πορτραίτο ή Νεκρή φύση ή Σκηνές της καθημερινής ζωής.
Μπορείτε να ζωγραφίσετε στο μπλοκ με ξυλομπογιές, με λαδοπαστέλ και με ακουαρέλα.
Εναλλακτικά
Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα ασπρόμαυρο έργο με 6 τονικές διαβαθμίσεις και θέμα ένα από τα προηγούμενα.
Βίντεο σχετικό με διαδραστική εφαρμογή βασισμένη στο έργο «Έναστρη Νύχτα» είναι εδώ
Όταν ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα στείλτε συμπληρωμένο το φύλλο εργασίας και φωτογραφία απο τη ζωγραφιά που δημιουργήσατε - e mail andkost@sch.gr
Γιαβλένσκι, «Κεφάλι σε μπλε φόντο», 1912.
Στα εξπρεσιονιστικά έργα, όπου η πραγματικότητα παραμορφώνεται για να εκφράσει τα συναισθήματα ή την ιδιαίτερη ματιά του καλλιτέχνη, έχουμε την εντύπωση ενός δισδιάστατου κόσμου με χρωματικές φόρμες που μπορεί να προβάλλουν μπροστά εξαιτίας της αντίθεσης μεταξύ τους σημεία. (εικαστικά, βιβλίο μαθητή)
___________________________________________________________________________
Δραστηριότητες:
Α) Παρακολουθήστε τη βίντεο- παρουσίαση της Όλγας Ζιρώ με θέμα τον εξπρεσιονισμό: καλλιτέχνες και τα γενικά χαρακτηριστικά.
Εξετάστε τα ερωτήματα:
Πότε δημιουργήθηκε και τη εκφράζει το καλλιτεχνικό κίνημα «Γέφυρα»;
Τι αντιπροσωπεύουν και τι επιδιώκουν οι καλλιτέχνες του εξπρεσιονισμού;
Πως χρησιμοποιούσαν το χρώμα οι καλλιτέχνες του εξπρεσιονισμού;
Για να δείτε το βίντεο επιλέξτε εδώ
___________________________________________________________________
Β) Να δημιουργήσετε έργο με θέμα "ένα αγαπημένο παιχνίδι", με διάφορες τεχνικές. Μπορείτε να ζωγραφίσετε με χρώματα, λαδοπαστέλ, ακουαρέλα, να τραβήξετε φωτογραφίες του και να τις επεξεργαστείτε ψηφιακά ή να βρείτε εικόνες από περιοδικά και να φτιάξετε κολάζ.
Όταν ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα στείλτε ένα σχόλιο για τα έργα του εξπρεσιονισμού και μια φωτογραφία απο τη ζωγραφιά σας στο e mail andkost@sch.gr
Απαντήσεις στη θεωρία είναι στο χαρτοφυλάκιο (πίνακας αριστερά) στα Έγραφα > Αρχείο: Απάντηση - 1η Διδακτική ενότητα: Εξπρεσιονισμός
Σεζάν, «Οι μεγάλες λουόμενες», 1906.
Ο Πολ Σεζάν(Γάλλος, 1839-1906) έλεγε: «Να βλέπεις στην φύση τον κύλινδρο, τη σφαίρα και τον κώνο. Η γεωμετρία βοηθάει στο συνεκτικό δέσιμο των αντικειμένων και δίνει μια αίσθηση δομικής σταθερότητας στο έργο.»
_____________________________________________________________________________
Οι άξονες είναι εμφανείς ή νοητές γραμμές που ενώνουν τα σημαντικά στοιχεία του έργου και λειτουργούν ως μονοπάτια, τα οποία ακολουθεί το μάτι του θεατή για να το «διαβάσει».
_____________________________________________________________________________
Α) Να μελετήσετε τα παραδείγματα (διαδραστική παρουσίαση επιλεγμένων έργων ζωγραφικής) και στη συνέχεια να σχεδιάσετε τους άξονες στα προτεινόμενα έργα ζωγραφικής.
Επιλέξτε τη διαδραστική εφαρμογή απο εδώ
Β)Να ζωγραφίσετε στο μπλοκ μια σύνθεση βασισμένη σε ένα άξονα. ( αρχικά σχεδιάζετε μια γραμμή διαγώνια, καμπύλη, τεθλασμένη ή ελεύθερη και στη συνέχεια σχεδιάζετε το θέμα που θα ζωγραφίσετε)
Η απάντηση στο "Σχεδιασμός αξόνων" είναι στο χαρτοφυλάκιο (πίνακας αριστερά) στα Έγραφα > Αρχείο: Απάντηση - 1η Διδακτική ενότητα: Μορφικά στοιχεία - Άξονες
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -