Μάθημα : Νεοελληνική Λογοτεχνία B2 & Β4
Κωδικός : G485379
G485379 - ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς ορίσατε στο μάθημα!!
από 2/5/25 έως 23/5/25
Ας γνωρίσουμε το Κ. Παλαμά
από την Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Ας διαβάσουμε το διήγημα/ νουβέλα
Ακούστε το κείμενο, σε αφήγηση Άκη Σακελλαρίου κατεβάζοντας την εφαρμογή evivlio
Το αφήγημα «Θάνατος παλληκαριού» ανήκει στην ηθογραφία και εκφράζει το κλίμα μιας εποχής (στα τέλη του περασμένου αιώνα) που επιδιώκει την καλλιέργεια της πεζογραφίας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της «ελληνικότητας».
Η ελληνικότητα στο αφήγημα αποδίδεται με χαρακτηριστικές πινελιές από τη ζωή του χωριού, μυθοποιημένη βέβαια και εξωραϊσμένη.
Παράλληλα και κυρίως, το αφήγημα αποτελεί έναν ύμνο στη λεβεντιά, στην παλικαριά, που τη ζηλεύει η τύχη και τη φθονεί ο χάρος, όπως στα ακριτικά του Διγενή.
από 29/4/25 έως 2/5/25
Ένας πολύ σημαντικός ποιητής!
'Ενα πολύ επίκαιρο ποίημα.....
A) Γνωρίστε τον Καβάφη
στην Ιστορία Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (σελ 104-106)
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/583/3820,16783/
B) Θυμηθείτε το ιστορικό γεγονός της Μάχης των Θεροπυλών:
Γ) Ακούστε το ποίημα μελοποιημένο
https://www.youtube.com/watch?v=D7P53xHVyAM
Δ) Δουλέψτε το Φύλλο Εργασίας που ακολουθεί
από 4/4/25 έως 9/5/25
Τι έχει να μας πει ο Τσέχωφ με το σύντομο αυτό διήγημα;
Ποιον ανθρώπινο τύπο αντιπροσωπεύει η δεσποινίς Ιουλία;
Είναι και σήμερα επίκαιρο το μήνυμα του κειμένου;
"Μα γιατί δεν φωνάζεις για το δίκιο σου;
Γιατί στέκεσαι έτσι σαν χαζή;
Μπορείς να ζήσεις σε αυτόν τον κόσμο,
αν δεν πατήσεις λίγο πόδι, αν δεν δείξεις τα δόντια σου;"
από 28/3/25 έως 2/4/25
Ένα τραγούδι του Δ. Σαββόπουλου .... στο βιβλίο μας!
Γιατί άραγε επιλέγει το Λαύριο;
Ποιο κοινωνικό πρόβλημα θίγει;
Ακούστε το
https://www.youtube.com/watch?v=H1VqM0IUKpo
Διαβάστε το στη σελίδα 204 ή στο ψηφιακό βιβλίο
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/227/1675,5324/
Πατήστε στην ενότητα για τη συνέχεια
από 19/2/25 έως 7/3/25
Ας ακούσουμε τη φωνή του ξενιτεμένου
και της αγαπημένης του
μέσα από τη δημοτική μας ποίηση
Ας διαβάσουμε για τα δημοτικά τραγούδια στο Λεξικό Λογοτεχνικών όρων
και ας δουλέψουμε το Φύλλο Εργασίας που ακολουθεί
από 10/2/25 έως 25/2/25
Ποιος είναι ο Κώστας από το "Διπλό Βιβλίο" του Δ. Χατζή;
Τι συναισθήματα βιώνει:
Ποιες σκέψεις κάνει για τη δουλειά του,
για τις σχέσεις τον ανθρώπων σε μία ξένη χώρα;
Τι σημαίνει αυτός ο παράξενος τίτλος;
Ποιος ειναι ο Κάσπαρ Χάουζερ και τι κοινό έχει με τον Κώστa;
Διαβάστε για το μυστήριο του Κάσπαρ Χάουζερ στη σελίδα
https://www.lifo.gr/team/sansimera/38574
Δουλέψτε το Φύλλο Εργασίας που ακολουθεί
για να γνωρίσουμε τον Κώστα και την τέχνη του συγγραφέα...
Δείτε και ένα παράλληλο κείμενο....
από 4/2/25 έως 11/2/25
Ως μία μικρή εισαγωγή στην ενότητα
χαρείτε τη σειρά κόμικς της Ευρωπαίκής Ένωσης
"Εγώ, Ρατσιστής;"
στο αρχείο που ακολουθεί.
από 13/1/25 έως 30/1/25
Τι είναι το "ημέρωμα";
Ποια μυστικά για τη φιλία μαθαίνει ο μικρός πρίγκιπας από την αλεπού;
Ακολουθεί το Φύλλο Εργασίας
από 8/1/25 έως 17/1/25
Τα εφηβικά πορτρέτα ολοκληρώνονται .....
Ο ποιητής Τίτος Πατρίκος
αφηγείται την Ιστορία του Λαβύρινθου
στους έφηβους ήρωες που συναντήσαμε
και σε όλους μας
Ακολουθούν
το Φύλλο Εργασίας του κειμένου
οι σημειώσεις και το ppt της παρουσίασης
Δείτε την ομιλία του Τ. Πατρίκου στο TEDxAthens τον Νοέμβριο του 2014 για την ποίηση
https://www.youtube.com/watch?v=i5e5QpWZjHQ
από 17/12/24 έως 21/2/25
Διαβάσετε ένα βιβλίο με πρωταγωνιστή έφηβο ήρωα από τη λίστα που ακολουθεί
Στην τάξη θα συντάξετε
μία βιβλιοκριτική 300 περίπου λέξεων,
Κρατήστε σημειώσεις για τα ακόλουθα θέματα:
α)υπόθεση (εντελώς συνοπτικά),
β) παρουσίαση έφηβου ήρωα (συνοπτικά),
γ) η τέχνη του συγγραφέα
(πρόσωπο αφήγησης, διαχείριση αφηγηματικού χρόνου, σύμβολα, εκφραστικά μέσα, γλώσσα, ύφος),
δ) μηνύματα και επικαιρότητα του βιβλίου
ε) θετικές, αρνητικές πτυχές του βιβλίου
στ) αγαπημένος σας ήρωας με τεκμηρίωση
Προτεινόμενα βιβλία
- «Το ημερολόγιο της Άννας Φράνκ»
- «Τα ψάθινα καπέλα», Μ. Λυμπεράκη
- Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», Α. Ζέη
- «Η μουσική που σταμάτησε τον πετροπόλεμο», Δ. Σπύρου
- «Τα στενά παπούτσια», Ζ Σαρή
- «Η Λεώνη», Μ. Πυλιώρου
- «Αιολική Γη», Η. Βενέζης
- 'Ενα βιβλίο με έφηβο ήρωα που εσείς επιλέγετε.
Η εργασία θα γραφτεί στην τάξη
την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2025
από 6/12/24 έως 19/12/24
Θα διαβάσουμε δύο αποσπάσματα
από το κοινωνικό μυθιστόρημα "Η Κωνσταντίνα και οι Αράχνες της" της Α. Ζέη:
α) το 1ο απόσπασμα
στο βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, σελ 148
β) το 2ο απόσπασμα (θα το βρείτε στο αρχείο που ακολουθεί),
Δείτε επίσης μια παρουσίαση
του εφηβικού πορτρέτου της Κωνσταντίνας
από μαθητές περασμένου έτους(ppt)
από 27/11/24 έως 29/11/24
Ας ανακαλύψουμε το εφηβικό πορτρέτο της αφηγήτριας Κατερίνας,
από το απόσπασμα "Κυριακές στη θάλασσα"
από το βιβλίο "Τα Ψάθινα Καπέλα"
Δείτε την τηλεοπτική μεταφορά
https://www.youtube.com/watch?v=MO3LDfn5s3g
Ακολουθεί και το Φύλλο Εργασίας, που δουλέψαμε στην τάξη
από 8/11/24 έως 22/11/24
Περιηγηθείτε στην Αθήνα "Στα βήματα του Α. Σαμαράκη"
και διαβάστε το διήγημα "Το ποδήλατο" από την πρώτη του συλλογή "Ζητείται Ελπίς".
από 24/10/24 έως 1/11/24
Θα μελετήσουμε ένα απόσπασμα από το
ημερολόγιο μίας πραγματικής έφηβης ηρωίδας, της Άννας Φρανκ.
(Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β Γυμνασίου, σελ 48)
Δείτε το βίντεο με φωτογραφίες από τη ζωή της Άννας
https://www.youtube.com/watch?v=5Rv0TB4CevM
Διαβάστε τους όρους: Ημερολόγιο, Αυτοβιογραφία, Απομνημονεύματα
Βρείτε στη συνέχεια το Φύλλο εργασίας, πατώντας πάνω στον τίτλο της ενότητας
από 16/10/24 έως 18/10/24
Ας αρχίσουμε με τις δικές σας προτάσεις...
Ποιοι είναι οι δικοί σας "έφηβοι ήρωες"
από βιβλία, σειρές, ταινίες ή την πραγματική ζωή;
Γιατί τους θαυμάζετε;
Δείτε τι παρουσιάσατε....
από 7/10/24 έως 16/10/24
Ας ανακαλύψουμε:
-την εικόνα της Ελλάδας που παρουσιάζεται στο ποίημα
-τις προτροπές και το μήνυμα του ποιήμστος
- τα στοιχεία παραδοσιακής και νεοτερικής ποίησης
Ακούστε το ποίημα μελοποιημένο
Στα καμένα, Μ. Γκανάς, Λ. Μαχιαρίτσας
Ακολουθούν: το Φύλλο Εργασίας και επιπλέον ποιήματα/τραγούδια του Μ.Γκανά
από 7/10/24 έως 11/10/24
Ξυπνάμε και η θάλασσα ξυπνά μαζί μας
-Ας ανακαλύψουμε τα χαρακτηριστικά του ελληνικού τοπίου
-Ας προβληματιστούμε για το μήνυμα του ποιήματος
-Ας αποδεύξουμε ότι το ποίημα είναι νεοτερικό
-Ας ανακαλύψουμε αντιστοιχίες με το ποίημα "Πίνοντας ήλιο"
-Ας παίξουμε με τους στίχους: ποιον στίχο θα βάζαμε ως λεζάντα
σε πίνακες (στο ppt που ακολουθεί)
από 16/9/24 έως 27/9/24
Πίνοντας ήλιο κορινθιακό
Ας ανακαλύψουμε
1) τα χαρακτηριστικά του ελληνικού τοπίου!
2)τη σχέση του ποιητή με τη φύση
3) την τέχνη του ποιητή και το λογοτεχνικό ρεύμα του υπερρεαλισμού
Δείτε: το φύλλο εργασίας που δουλέψαμε
Ακολουθεί : βίντεο για τον ποιητή και τρία ακόμη ποίηματά του που δουλέψαμε στην την τάξη
από 16/9/24 έως 4/10/24
Ελάτε
Να διερευνήσουμε τη σχέση του Ο. Ελύτη, του Γ. Σαραντάρη και του Μ. Γκανά με το ελληνικό τοπίο, με τη φύση!
Να ανακαλύψουμε τα μυστικά της τέχνης τους!
Να γνωρίσουμε τα χαρακτηριστικά της νεοτερικής ποίησης!
Να μάθουμε για τον υπερρεαλισμό!
Να δημιουργήσουμε τα δικά μας πολυτροπικά κείμενα!
Πατήστε για τη συνέχεια....
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -