Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα Β2 και Β4
Κωδικός : G485380
G485380 - ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
.jpg)
Καλώς ορίσατε παιδιά!
Καλή σχολική χρονιά!
από 5/5/25 έως 22/5/25
Ας διασταυρώσουμε τα επιχειρήματά μας....
Ας παίξουμε ΛΟΓΟΜΑΧΙΑ
Ας δούμε τη διαδικασία, τους κανόνες του παιχνιδιού και ας επιλέξουμε θέμα.
Πατήστε για τη συνέχεια...
από 5/5/25 έως 8/5/25
Τι είναι το επιχείρημα;
Πότε τα επιχειρήματά μας είναι πειστικά και έγκυρα;
Ποιοι είναι οι τρόποι πειθούς;
Πατήστε για τη συνέχεια....
Ας δούμε λίγο τη θεωρία
για τους επιρηματικούς προσδιορισμούς.
Ας θυμηθούμε τις προθέσεις και τα επιρρήματα.
Ας θυμηθούμε την παραγωγή επιρρημάτων και διαφοροποίηση της σημασίας επιρρημάτων λόγω της διαφορετικής κατάληξης.
Πατήστε για τη συνέχεια
από 7/4/25 έως 10/4/25
Ας θυμηθούμε τις Μετοχές:
α) γραμματικός σχηματισμός
β) συντακτικός ρόλος
γ) λειτουργικός ρόλος στον λόγο
Πατήστε στην ενότητα για τη συνέχεια.....
από 26/3/25 έως 4/4/25
Υπάρχουν άραγε αρρώστιες,
που κάνουν τους ανθρώπους να μοιάζουν με ζώα;
Σίγουρα, υπάρχει η Ρινοκερίτιδα,
η ασθένεια, που οι άνθρωποι γίνονται ....."ρινόκεροι"!
Μήπως αλήθεια υπάρχουν κι άλλες; Σκέφτεστε κάποια ????
Πατήστε πάνω στην ενότητα για τη συνέχεια.....
από 17/2/25 έως 10/3/25
Θα εργαστούμε στις Ενότητες 7 και 8 του Σχολικού βιβλίου.
Θα ασχοληθούμε
με προβλήματα της καθημερινής ζωής
ή προβλήματα κοινωνικά
Αρχικά, θα εξοικειωθούμε με τις έννοιες προβλήματα της καθημερινής ζωής και κοινωνικά προβλήματα
Παράλληλα, θα γνωρίσουμε το κειμενικό είδος της ομιλίας, αναλύοντας μία ομιλία μαθήτριας,
που εκφωνήθηκε στην Ελληνική Βουλή, το 2011, στο πλαίσιο του προγράμματος "Βουλή των Εφήβων"
Τέλος, θα συγγράψουμε τη δική μας ομιλία πάνω σε ένα κοινωνικό θέμα ή πρόβλημα της καθημερινής ζωής και θα την εκφωνήσουμε στην τάξη.
Συνεχίστε την ανάγνωση πατώντας στον τίτλο της ενότητας
από 1/2/25 έως 10/2/25
Φίλοι ή facebook φίλοι;
Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά της διαδικτυακής Φιλίας;
Πώς γράφουμε ένα άρθρο;
Πώς κάνουμε το διάγραμμα ενός κειμένου;
Στο Φύλλο Εργασίας που ακολουθεί
θα βρείτε ένα άρθρο για το θέμα, ερωτήσεις επεξεργασίας
Δείτε τη ταινία L' ALTRA PAR, μόλις 2,5 λεπτών
(κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Βενετίας. Ο σκηνοθέτης είναι 20 ετών. Η ταινία περιγράφει πώς οι άνθρωποι απομονώνονται στην τεχνολογία και ξεχνούν ένα από τα καλύτερα πράγματα στη ζωή, την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, την ενσυναίσθηση και την αγάπη.)
και το διάγραμμα του κειμένου
από 16/1/25 έως 30/1/25
Διαβάστε τη θεωρία στο σχολικό βιβλίο στα "Μαθαίνω ότι"
Διαθέσεις σελ 63,
Μεταβατικά-αμετάβατα ρήματα σελ 65,
Αντικείμενο σελ 66-67
Στο αρχείο που ακολουθεί
θα βρείτε τις ασκήσεις για την επόμενη φορά
Για εμπέδωση
περιηγηθείτε και στις σελίδες της ιστοσελίδας "Ελληνικός Πολιτισμός"
Δουλέψτε τις σχετικές ασκήσεις, όπου υπάρχουν
Διάθεση
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/diathesi-rim-NE.htm
Αντικείμενο
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/antikeimeno-NE.htm
από 16/1/25 έως 30/1/25
Τι είναι η φιλία;
Τι περιμένουμε από έναν φίλο
Ποια η σημασία της φιλίας στη ζωή μας;
Υπάρχει σήμερα πραγματική φιλία;
Υπάρχει φιλία στο διαδίκτυο;
Κολλητός ή παρέα;
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1) Στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε κάποιες θέσεις για τη φιλία.
Με ποιες από αυτές συμφωνείτε (+) ή διαφωνείτε (-);
Γράψτε ένα επιχείρημα για να στηρίξετε την άποψή σας (όχι μονολεκτικά).
https://www.tricider.com/admin/2pmrKQoOrut/Crc9c89DwdZ
2) Προετοιμάστε έναν μικρό λόγο 30'' με θέμα τη φιλία (αυθόρμητος λόγος).
Ετοιμαστείτε να τον εκφωνήσετε στην τάξη μας.
από 9/1/25 έως 17/1/25
Διαβάστε τη θεωρία στο σχολικό βιβλίο στα "Μαθαίνω ότι"
Χρόνοι, ποιον ενεργείας, θέματα, αύξηση σελ. 35-36
Φωνές σελ 49
Συζυγίες σελ 51
Διαβάστε την κλίση του ρήματος εγγυώμαι σε ενεστώτα και παρατατικό (Γραμματική σελ 88)
Ασκήσεις
Τετράδιο εργασίων, σελ 19, (η 1), σελ 26 (οι 1και 2), σελ 27 (η 3)
Περιηγηθείτε και στις σελίδες της ιστοσελίδας "Ελληνικός Πολιτισμός"
Δουλέψτε τις σχετικές ασκήσεις, όπου υπάρχουν
Θέμα
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/thema-rim-NE.htm
Αύξηση
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/auxisi-rim-NE.htm
Κλίση
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/klisi-rimatos-NE.htm
Χρόνοι
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/xronoi-rim-NE.htm
Φωνή και συζυγία
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/foni-sizigia-rim-NE.htm
από 2/12/24 έως 13/12/24
Ας θυμηθούμε την τεχνική της περίληψης
Στo αρχείo που ακολουθεί βρείτε τη θεωρία
για τον τρόπο που κάνουμε περίληψη
α) από πλαγιότιτλο,
β) από αφηγηματικό διάγραμμα
καθώς και το παράδειγμα περίληψης του κειμένου 2 (σελ 29)
Επιπλέον θεωρία στη σελίδα
Ακολουθούν οι σημειώσεις απότην τάξη
και η άσκηση περίληψης για το σπίτι ..
από 9/12/24 έως 20/12/24
Είμαι τυφλός. Παρακαλώ, βοηθήστε με...
ή
Είναι μία όμορφη μέρα και δεν μπορώ να τη δω.
Τι διαμορφώνει τελικά το ΠΩΣ (τον τρόπο) της επικοινωνίας μας;
Η δύναμη των γλωσσικών, παραγλωσσικών και εξωγλωσσικά στοιχείων!
Δείτε τις σημειώσεις μας από το μάθημα...
από 25/11/24 έως 20/12/24
Ας μιλήσουμε για την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΜΟΡΦΕΣ
ΡΟΛΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΑΙΤΙΕΣ)
Ακολουθούν το Φύλλο Εργασίας που δουλεύουμε
και οι σημειώσεις από τη συζήτησή μας στην τάξη
από 18/11/24 έως 22/11/24
Επάγγελμα…. Λεξικογράφος
Πώς φαντάζεστε τη δουλειά ενός λεξικογράφου;
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει; Γιατί ο ρόλος του είναι σημαντικός;
Ποια είναι ειδικότερα η ευθύνη (ο ρόλος) του Έλληνα λεξικογράφου και ποια η δυσκολία της δουλειάς του;
Ποια είναι τα είδη των λεξικών;
Ποιες πληροφορίες μπορούμε να βρούμε σε ένα Λεξικό;
Διαβάστε το κείμενο του Γ. Μπαμπινιώτη για τον ρόλο του Λεξικογράφου
και φέρτε σε πέρας τις εργασίες που ακολουθούν: οι δύο είναι ατομικές και μία ομαδική.
από 11/11/24 έως 22/11/24
Ας γνωρίσουμε
τους μηχανισμούς γέννησης των λέξεων
εστιάζοντας κυρίως στη σύνθεση.
Επισυνάπτεται το αρχείο με τις σημειώσεις από το μάθημα.
από 15/10/24 έως 25/10/24
Γιατί να επισκεφτεί κάποιος το Ψυχικό;
Τι μπορεί να δει ή να κάνει;
Δημιουργείστε
ένα ενημερωτικό Φυλλάδιο/Αφίσα για την πόλη μας!
Αναρτήστε το, στην εργασία που ακολουθεί!
Καλή συνεργασία!
από 20/9/24 έως 27/9/24
Τι αναζητούμε άραγε στα ταξίδια μας;
As αποκωδικοποιήσουμε
τη γελοιογραφία του Μ. Κουντούρη.
Ας δούμε
α) στο κείμενο 2, σελ 11, τι αναζητούσε ο Ε. Σλήμαν
α) στο κείμενο 3, σελ. 12, τι αναζητά ο συγγραφέας
Εσείς, τι αναζητάτε;
από 13/9/24 έως 20/9/24
Ας ταξιδέψουμε στην Ελλάδα
αποδομώντας και γράφοντας ταξιδιωτικά κείμενα....
Δείτε το Φύλλο Εργασίας που δουλέψαμε στην τάξη
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -