Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα Β2 και Β4

Κωδικός : G485380

G485380  -  ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Μάθημα

 

 

 

Καλώς ορίσατε παιδιά!

Καλή σχολική χρονιά!

Ενότητες

από 5/5/25 έως 22/5/25

Ας διασταυρώσουμε τα επιχειρήματά μας....

Ας παίξουμε ΛΟΓΟΜΑΧΙΑ

https://www.shutterstock.com/shutterstock/photos/2101632439/display_1500/stock-vector-two-group-of-politicians-or-businessmen-or-people-are-negotiating-vector-cartoon-stick-figure-or-2101632439.jpg

Ας δούμε τη διαδικασία, τους κανόνες του παιχνιδιού και ας επιλέξουμε θέμα.

Πατήστε για τη συνέχεια...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRnJ75GEZDwnUPK4Qw3I05q96gLj8FrsrFyCbQ9U1SRBAlWzrD_&usqp=CAUΤι είναι το επιχείρημα;

 

Πότε τα επιχειρήματά μας είναι πειστικά και έγκυρα;

 

Ποιοι είναι οι τρόποι πειθούς;

 

 

 

Πατήστε για τη συνέχεια....

https://1.bp.blogspot.com/-krJvB5TSC78/WQuMXR9chOI/AAAAAAAABcs/aBrNLkVOyCoZq7w8TqON-whbiM2gAltgACLcB/s1600/images.jpgΑς δούμε λίγο τη θεωρία 

για τους επιρηματικούς προσδιορισμούς.

Ας θυμηθούμε τις προθέσεις και τα επιρρήματα.

Ας θυμηθούμε την παραγωγή επιρρημάτων και διαφοροποίηση της σημασίας επιρρημάτων λόγω της διαφορετικής κατάληξης.

 

Πατήστε για τη συνέχεια

από 7/4/25 έως 10/4/25

http://1.bp.blogspot.com/-QXUu7JXf_o4/UKjKKqHYDWI/AAAAAAAACO8/xMdikbxHt60/s280/image-01-492.jpg

Ας θυμηθούμε τις Μετοχές:

α) γραμματικός σχηματισμός

β) συντακτικός ρόλος

γ) λειτουργικός ρόλος στον λόγο

 

Πατήστε στην ενότητα για τη συνέχεια.....

Υπάρχουν άραγε αρρώστιες,

που κάνουν τους ανθρώπους να μοιάζουν με ζώα; surprised

 

Σίγουρα, υπάρχει η Ρινοκερίτιδα

η ασθένεια, που οι άνθρωποι γίνονται ....."ρινόκεροι"! 

 Μήπως αλήθεια υπάρχουν κι άλλες; Σκέφτεστε κάποια ???? undecided

 

Πατήστε πάνω στην ενότητα για τη συνέχεια.....

Θα εργαστούμε στις Ενότητες 7 και 8 του Σχολικού βιβλίου

 

Θα ασχοληθούμε

με προβλήματα της καθημερινής ζωής

ή προβλήματα κοινωνικά 

 

Αρχικά, θα εξοικειωθούμε με τις έννοιες προβλήματα της καθημερινής ζωής και κοινωνικά προβλήματα

Παράλληλα, θα γνωρίσουμε το κειμενικό είδος της ομιλίας, αναλύοντας μία ομιλία μαθήτριας,

που εκφωνήθηκε στην Ελληνική Βουλή, το 2011, στο πλαίσιο του προγράμματος "Βουλή των Εφήβων"

 Τέλος, θα συγγράψουμε τη δική μας ομιλία πάνω σε ένα κοινωνικό θέμα ή πρόβλημα της καθημερινής ζωής και θα την εκφωνήσουμε στην τάξη. 

 

Συνεχίστε την ανάγνωση πατώντας στον τίτλο της ενότητας

από 1/2/25 έως 10/2/25


Φίλοι ή facebook φίλοι;

Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά της διαδικτυακής Φιλίας;

Πώς γράφουμε ένα άρθρο;

Πώς κάνουμε το διάγραμμα ενός κειμένου;

 

 

Στο Φύλλο Εργασίας που ακολουθεί

θα βρείτε ένα άρθρο για το θέμα, ερωτήσεις επεξεργασίας 

 

Δείτε τη ταινία  L' ALTRA PAR, μόλις 2,5 λεπτών

(κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Βενετίας. Ο σκηνοθέτης είναι 20 ετών. Η ταινία περιγράφει πώς οι άνθρωποι απομονώνονται στην τεχνολογία και ξεχνούν ένα από τα καλύτερα πράγματα στη ζωή, την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, την ενσυναίσθηση και την αγάπη.)

 

και το διάγραμμα του κειμένου

https://www.arisgiavris.gr/images/verb_mood.png

 

  Διαβάστε τη θεωρία στο σχολικό βιβλίο στα "Μαθαίνω ότι"

Διαθέσεις σελ 63,

Μεταβατικά-αμετάβατα ρήματα σελ 65,

Αντικείμενο σελ 66-67

 

Στο αρχείο που ακολουθεί 

θα βρείτε τις ασκήσεις για την επόμενη φορά  

 

Για εμπέδωση

περιηγηθείτε και στις σελίδες της ιστοσελίδας "Ελληνικός Πολιτισμός"

Δουλέψτε τις σχετικές ασκήσεις, όπου υπάρχουν 

Διάθεση

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/diathesi-rim-NE.htm 

Αντικείμενο

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/antikeimeno-NE.htm 

 

 

από 16/1/25 έως 30/1/25

Τι είναι η φιλία;

Τι περιμένουμε από έναν φίλο

Ποια η σημασία της φιλίας στη ζωή μας;

Υπάρχει σήμερα πραγματική φιλία;

Υπάρχει φιλία στο διαδίκτυο;

Κολλητός ή παρέα; 

https://www.halkidikifocus.gr/focus/images/enallaktika/%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B1.jpg

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1) Στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε κάποιες θέσεις για τη φιλία.

Με ποιες από αυτές συμφωνείτε (+) ή διαφωνείτε (-);

Γράψτε ένα επιχείρημα για να στηρίξετε την άποψή σας (όχι μονολεκτικά). 

https://www.tricider.com/admin/2pmrKQoOrut/Crc9c89DwdZ 

2) Προετοιμάστε έναν μικρό λόγο 30'' με θέμα τη φιλία (αυθόρμητος λόγος).

Ετοιμαστείτε να τον εκφωνήσετε στην τάξη μας. 

 

 

 

 

https://image.slidesharecdn.com/random-111214233644-phpapp01/95/-2-728.jpg?cb=1323906536  Διαβάστε τη θεωρία στο σχολικό βιβλίο στα "Μαθαίνω ότι"

Χρόνοι, ποιον ενεργείας, θέματα, αύξηση  σελ. 35-36

Φωνές σελ 49

Συζυγίες σελ  51

Διαβάστε την κλίση του ρήματος εγγυώμαι σε ενεστώτα και παρατατικό (Γραμματική σελ 88)

 

Ασκήσεις

Τετράδιο εργασίων, σελ 19, (η 1), σελ 26 (οι 1και 2), σελ 27 (η 3) 

 

Περιηγηθείτε και στις σελίδες της ιστοσελίδας "Ελληνικός Πολιτισμός"

 Δουλέψτε τις σχετικές ασκήσεις, όπου υπάρχουν 

Θέμα

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/thema-rim-NE.htm 

Αύξηση

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/auxisi-rim-NE.htm 

Κλίση

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/klisi-rimatos-NE.htm 

Χρόνοι 

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/xronoi-rim-NE.htm

Φωνή και συζυγία

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/foni-sizigia-rim-NE.htm

 

          Ας θυμηθούμε την τεχνική της περίληψης 

 

Στo αρχείo που ακολουθεί βρείτε τη θεωρία

για τον τρόπο που κάνουμε περίληψη

 

α) από πλαγιότιτλο,

β) από αφηγηματικό διάγραμμα

 

καθώς και το παράδειγμα περίληψης του κειμένου 2 (σελ 29) 

 

Επιπλέον θεωρία στη σελίδα

http://4http://4gym-irakl.ira.sch.gr/new/images/stories/pdf/neoellhnigym-irakl.ira.sch.gr/new/images/stories/pdf/neoellhnikh_glossa/neo_glosa_b_serdakh/enotita2_perilipsi_kai_paradeigma.pdf

 

Ακολουθούν οι σημειώσεις απότην τάξη

και η άσκηση περίληψης για το σπίτι  ..

Είμαι τυφλός.  Παρακαλώ, βοηθήστε με...

ή

Είναι μία όμορφη μέρα και δεν  μπορώ να τη δω.

 

Τι διαμορφώνει τελικά το ΠΩΣ (τον τρόπο) της επικοινωνίας μας; 

Η δύναμη των γλωσσικών, παραγλωσσικών και εξωγλωσσικά στοιχείων!

 

Δείτε τις σημειώσεις μας από το μάθημα...

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLy71dXZC5LMZtTdluKJ4KsJdnpQOC7DclSA&usqp=CAU

 

Ας μιλήσουμε για την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΜΟΡΦΕΣ

ΡΟΛΟΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΑΙΤΙΕΣ)

 

 

Ακολουθούν το Φύλλο Εργασίας που δουλεύουμε

και οι σημειώσεις από τη συζήτησή μας στην τάξη

 

 

 

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/So_many_words.jpg/330px-So_many_words.jpg

Επάγγελμα…. Λεξικογράφος

Πώς φαντάζεστε τη δουλειά ενός λεξικογράφου;

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει; Γιατί ο ρόλος του είναι σημαντικός;

Ποια είναι ειδικότερα η ευθύνη (ο ρόλος) του Έλληνα λεξικογράφου και ποια η δυσκολία της δουλειάς του;

Ποια είναι τα είδη των λεξικών; 

Ποιες πληροφορίες μπορούμε να βρούμε σε ένα Λεξικό; 

 

Διαβάστε το κείμενο του  Γ. Μπαμπινιώτη για τον ρόλο του Λεξικογράφου

και φέρτε σε πέρας τις εργασίες που ακολουθούν: οι δύο είναι ατομικές και μία ομαδική.

 

 

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQFNp1ZZ8jEipm_g2ogwRcmXGKNDNgqPHc5qQ&usqp=CAU     Ας γνωρίσουμε

τους μηχανισμούς γέννησης των λέξεων

εστιάζοντας κυρίως στη σύνθεση.

 

 

 

 Επισυνάπτεται το αρχείο με τις σημειώσεις από το μάθημα.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/el/6/63/Psychiko-collage.jpg

 

 

 

 

Γιατί να επισκεφτεί κάποιος το Ψυχικό;

Τι μπορεί να δει ή να κάνει;

Δημιουργείστε

ένα ενημερωτικό Φυλλάδιο/Αφίσα για την πόλη μας!

Αναρτήστε το, στην εργασία που ακολουθεί!

 

Καλή συνεργασία!  

 

   Τι αναζητούμε άραγε στα ταξίδια μας; 

  As αποκωδικοποιήσουμε

τη γελοιογραφία του Μ. Κουντούρη.

 

Ας δούμε

α) στο κείμενο 2, σελ 11, τι αναζητούσε ο Ε. Σλήμαν 

α) στο κείμενο 3, σελ. 12, τι αναζητά ο συγγραφέας 

 

Εσείς, τι αναζητάτε;  

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6a/Anafiotika.JPG/375px-Anafiotika.JPG

 

 

Ας ταξιδέψουμε στην Ελλάδα

αποδομώντας και γράφοντας ταξιδιωτικά κείμενα....

 

Δείτε το Φύλλο Εργασίας που δουλέψαμε στην τάξη 

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -