Μάθημα : ΓΕΩΛΟΓΙΑ -ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G569128
G569128 - ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ-ΙΩΑΝΝΑ ΚΥΠΡΑΙΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
ΓΕΩΛΟΓΙΑ -ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το Μάθημα χωρίζεται σε τέσσερις διδακτικές ενότητες:
- Οι χάρτες
- Το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
- Οι κάτοικοι της Ευρώπης
- Οι οικονομικές δραστηριότητες των Ευρωπαίων
Γεωγραφία /γεωλογία της Ευρώπης Β Γυμνασίου .
από 1/10/20
ENOTHTA 1η Οι χάρτες
Μάθημα 1& 2. Οι έννοιες «γεωγραφική» και «σχετική» θέση (2 Δ.Ω)
Οι μαθητές επιδιώκεται:
- Να ορίζουν τη σχετική θέση τόπων ως προς συγκεκριμένα στοιχεία του χώρου που χρησιμοποιούνται ως σημεία αναφοράς.
- Να διατυπώνουν συμπεράσματα για τις πιθανές ιδιότητες ενός τόπου ανάλογα με τη σχετική του θέση ως προς κάποια σημεία αναφοράς (π.χ. την απόστασή του από τον Ισημερινό, τους πόλους, τη θάλασσα κτλ.).
Μάθημα 2. Η σημασία της σχετικής θέσης για τους ανθρώπους (1Δ.Ω)
- Να διακρίνουν και να περιγράφουν με συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογές, οι οποίες αποδεικνύουν την πρακτική σημασία της σχετικής θέσης στην καθημερινή ζωή και στη λήψη σημαντικών αποφάσεων.
(Σχολικό Βιβλίο - Εμπλουτισμένο)
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B106/382/2534,9780/
Παρουσίαση_Μάθημα 1_Οι έννοιες «γεωγραφική» και «σχετική» θέση παρουσίαση εδώ:
Οι έννοιες σχετική και γεωγραφική θέση
Γεωγραφικές συντεταγμένες : Γεωγραφικές συντεταγμένες
Γεωγραφική & απόλυτη θέση: Γεωγραφική & απόλυτη θέση
Μάθημα 3. Μελετώντας με χάρτες τη θέση της Ευρώπης στον κόσμο
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
- Να διακρίνουν με τη βοήθεια διάφορων ειδών χαρτών τα πιο σημαντικά φυσικά και ανθρωπογενή χαρακτηριστικά του χώρου της Ευρώπης.
- Να σχηματίζουν και να συνηθίσουν να χρησιμοποιούν νοητικούς χάρτες της περιοχής που θα μελετήσουν στα επόμενα μαθήματα (Ευρώπη).
Ρίξτε μια ματιά στο Σχολικό Βιβλίο ΕΔΩ
Μάθημα 4. Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
από 28-09-2020 έως 04-10-2020
Οι μαθητές επιδιώκετα να:
- Γνωρίζουν τα στοιχεία του Οριζοντίου και Κατακόρυφου Διαμελισμού της Ευρώπης.
Ρίξτε μια ματιά στο Σχολικό Βιβλίο ΕΔΩ
Αφού περιηγηθείτε στην παρουσίαση που ακολουθεί:
Παρουσίαση_Μάθημα 4_Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Μάθημα 5. Μελετώντας με χάρτες τους κατοίκους της Ευρώπης Δεν διδάσκεται μόνο για εξάσκηση
ENOTHTA 2η To φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Μάθημα 6. Η γεωλογική ιστορία της Ευρώπης και η ορογένεση 2Δ.Ω
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
Ερμηνεύουν το ανάγλυφο της Ευρώπης με τη βοήθεια γεωλογικών διαδικασιών του μακρινού παρελθόντος (μεταβολή στο χώρο και στο χρόνο).
- Γεωλογική ιστορία της Ευρώπης ηλεκτρονικό βιβλίο
- Παρουσίαση γεωλογική ιστορία της Ευρώπης
- Ενότητα 2 Μάθημα 6 : Η γεωλογική ιστορία της Ευρώπης βίντεο της Αγγελικής Καλογερά
- Λιθοσφαιρικές πλάκες εκπαιδευτικό Βίντεο
- Τεκτονικές πλάκες Animmation
Μάθημα 7. Η διαμόρφωση του ανάγλυφου στην Ευρώπη 3Δ.Ω
Παρουσίαση : η διαμόρφωση του αναγλύφου
Μάθημα 8. Η γεωλογική ιστορία της Ελλάδας
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
Να διηγούνται συνοπτικά τη γεωλογική ιστορία της Ελλάδας και να ερμηνεύουν το ανάγλυφό της (μεταβολή στο χώρο και στο χρόνο)
Ρίξε μια ματιά στο Σχολικό Βιβλίο ΕΔΩ
Η γεωλογία της Ελλάδας Παρουσίαση
Μάθημα 9. Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα 2Δ.Ω &Μάθημα 10. Η επίδραση των σεισμών και των ηφαιστείων στη ζωή μας 2Δ.Ω
- Ρίξτε μια γρήγορη ματιά στα μαθήματα 9 και 10 του σχολικού βιβλίου. Μπορείτε να τα δείτε ηλεκτρονικά ΕΔΩ και ΕΔΩ.
- Αν θέλετε ανοίξτε και περιηγηθείτε στην παρουσίαση (ppt) που θα βρείτε ΕΔΩ
- Εναλλακτικά παρακολουθήστε τις παρουσιάσεις : Μάθημα 9 Σεισμοί γενικά , Μάθημα 10 Ηφαίστεια στην Ελλάδα και Μάθημα 9& 10 Για διαδραστικό παρακάτω
- Με την ησυχία σας παρακολουθήστε όποτε θέλετε τα παρακάτω βίντεο.
Τα 4 σπουδαιότερα Ηφαίστεια της Ελλάδας.
Τα 10 δημοφιλέστερα ηφαίστεια στην Ευρώπη.
Οι μεγαλύτεροι Σεισμοί στην Ευρώπη.
- Αφού μελετήσετε την ενότητα συμπληρώστε ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ το φύλλο εργασίας που ακολουθεί πατώντας ΕΔΩ :ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και τις δύο ασκήσεις που δίνονται παρακάτω.
- Αν θέλετε επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π. (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας) για περισσότερες πληροφορίες. Οδηγίες Προστασίας από Σεισμό.
από 16/11/20 έως 30/11/20
Μάθημα 11 Φυσιογραφικές περιοχές της Ευρώπης
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
- Να διακρίνουν τις φυσιογραφικές περιοχές της Ευρώπης και ορισμένες επιδράσεις στη ζωή και τις δραστηριότητες των κατοίκων τους.
- Να αντιστοιχίζουν οικιστικές περιοχές και σχέσεις μεταξύ κατοίκων διαφόρων περιοχών της Ευρώπης με το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν (διάσταση, αλληλεξάρτηση, μεταβολή στο χώρο και στο χρόνο).
Ρίξτε μια ματιά στο σχολικό Βιβλίο ΕΔΩ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 11 ΦΥΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕς ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Αφού ολοκληρώσουμε την παρουσίαση κάνουμε το κουίζ εξάσκησης και εμπέδωσης γνώσεων παρακάτω πατώντας τον σύνδεσμο:
Φυσιογραφικές περιοχές της Ευρώπης Quiz
Μάθημα 16 &17 : Τα βουνά και οι πεδιάδες της Ευρώπης
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
- Τις ονομασίες των οροσειρών και των πεδιάδων της Ευρώπης.
- Για τη θέση των οροσειρών και των πεδιάδων της Ευρώπης.
- Για τις «υπηρεσίες» που προσφέρουν στους κατοίκους της Ευρώπης τα βουνά και οι πεδιάδες.
- Για τις δυσκολίες που παρουσιάζει η διαβίωση σε ορεινές περιοχές της ευρωπαϊκής ηπείρου.
- Για την επίδραση του αναγλύφου στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών χωρών.
Ρίξτε μια ματιά στο σχολικό βιβλίο ΕΔΩ και ΕΔΩ
Παρουσίαση Τα βουνά και οι πεδιάδες της Ευρώπης
Μάθημα 12& Μάθημα 13 Οι Θάλασσες της Ευρώπης
Ρίχνουμε μια ματιά στο Σχολικό Βιβλίο: Μάθημα 12 :Οι Θάλασσες της Ευρώπης
Μάθημα 13: Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
- Αναγνωρίζουν στο χάρτη και να ονομάζουν τις θαλάσσες που βρέχουν την Ευρώπη.
- Να τις διακρίνουν ανάλογα με τα γεωμορφολογικά τους χαρακτηριστικά .
- Να διακρίνουν τη μεγάλη σημασία που έχουν για τους περισσότερους από τους κάτοικους της Ευρώπης οι ακτές και οι θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές (διάσταση, αλληλεξάρτηση, μεταβολή στο χώρο και στο χρόνο).
Περιηγηθείτε στην παρουσίαση του μαθήματος που ακολουθεί:
Θάλασσες της Ευρώπης -Γεωμορφολογικός Χάρτης
Οι Θάλασσες της Ευρώπης -Φύλλο Εργασίας
Οι θάλασσες της Ευρώπης -Λιμάνια
Οι Θάλασσες της Ευρώπης -Διαδραστικό παιχνίδι
Μαθήματα 14 - 15_H Μεσόγειος θάλασσα
Οι μαθητές επιδιώκεται να:
- Να αναφέρουν κάποια από τα ιδιαίτερα φυσικά και ανθρωπογενή χαρακτηριστικά της Μεσογείου.
- Να συνδέουν τη γεωγραφική θέση της Μεσογείου με την ιστορική και πολιτιστική της σημασία.
Ρίξτε μια ματιά στο σχολικό βιβλίο ΕΔΩ και ΕΔΩ
Η ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
ΤΕΧΝΗΤΗ ΑΠΟΞΗΡΑΝΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
Μάθημα 19 : Το κλίμα της Ευρώπης (1Δ.Ω)
Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, επιδιώκεται να:
- αναγνωρίζουν τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν γενικά το κλίμα της Ευρώπης.
- διακρίνουν τους κλιματικούς τύπους που επικρατούν στην Ευρώπη και να περιγράφουν και να ερμηνεύουν τη γεωγραφική τους κατανομή.
- συσχετίζουν τους κλιματικούς τύπους με την επίδρασή τους στη ζωή των ανθρώπων.
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως υλοποίηση της ενότητας.
Αφού περιηγηθείτε στο σχολικό βιβλίο στο μάθημα Το κλίμα της Ευρώπης και στην παρουσίαση που επισυνάπτεται παρακάτω με τίτλο: Το κλίμα της Ευρώπης ,στη συνέχεια μελετήστε και το κλίμα της Ελλάδας συσχετίζοντας τα χαρακτηριστικά του με τους βασικούς τύπους κλίματος που εμφανίζονται ανά περιοχή πατώντας εδώ:Το κλίμα της Ελλάδας
από 18/1/21 έως 31/1/21
Μάθημα 21-22:Τα ποτάμια και οι Λίμνες της Ευρώπης
Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, επιδιώκεται να:
- προσδιορίζουν τη θέση των μεγάλων ποταμών και λιμνών της Ευρώπης.
- τα ονομάζουν και να τα αντιστοιχίζουν με συγκεκριμένες χώρες.
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως υλοποίηση της ενότητας.
- Αφού περιηγηθείτε στο σχολικό βιβλίο ΕΔΩ και ΕΔΩ και στην παρουσίαση που επισυνάπτεται :Λίμνες-Ποτάμια της Ευρώπης.
- Με την ησυχία σας παρακολουθήστε όποτε θέλετε τα βίντεο που επισυνάπτονται.
- Στην συνέχεια υλοποιήστε τις διαδικτυακές εφαρμογές και τις ασκήσεις που ενδεχομένως ακολουθούν:
Ποτάμια της Ευρώπης -Φωτόδενδρο
Ποτάμια της Ευρώπης -Purpose games
ΜΑΘΗΜΑ 24 : Η Βλάστηση της Ευρώπης
Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, επιδιώκεται να:
- πληροφορηθούν για τις μορφές φυσικής βλάστησης που καλύπτουν την Ευρώπη.
- συσχετίζουν την κατανομή των φυτών με άλλους παράγοντες του φυσικού περιβάλλοντος.
- αναγνωρίζουν την επίδραση του ανθρώπου στην κατανομή των φυτών και των ζώων στην Ευρώπη.
- αναφέρονται σε θέματα που παρουσιάζουν μεγάλο οικολογικό ενδιαφέρον στο χώρο της Ευρώπης και της Ελλάδας και να προτείνουν ενέργειες που συμβάλλουν στην αειφορία.
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως υλοποίηση της ενότητας.
- Αφού περιηγηθείτε στο σχολικό βιβλίο ΕΔΩ και στην παρουσίαση που επισυνάπτεται: Η Βλάστηση της Ευρώπης .
- Με την ησυχία σας παρακολουθήστε όποτε θέλετε τα βίντεο που επισυνάπτονται.
- Στην συνέχεια υλοποιήστε τις διαδικτυακές εφαρμογές και τις ασκήσεις που ενδεχομένως ακολουθούν.
Η Βλάστηση της Ευρώπης Φωτόδενδρο
Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, επιδιώκεται να:
- γνωρίζουν τα κράτη της Ευρώπης και την θέση τους.
- αναφέρουν τις πρωτεύουσες των Ευρωπαϊκών Κρατών.
- αναγνωρίζουν τις σημαίες των κρατών
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως υλοποίηση της ενότητας.
- Αφού περιηγηθείτε στο σχολικό βιβλίο ΕΔΩ και στην παρουσίαση που επισυνάπτεται.
- Με την ησυχία σας παρακολουθήστε όποτε θέλετε τα βίντεο που επισυνάπτονται.
- Στην συνέχεια υλοποιήστε τις διαδικτυακές εφαρμογές και τις ασκήσεις που ακολουθούν.
Βασικοί Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, επιδιώκεται να:
- αναφέρουν τους λόγους δημιουργίας της ΕΟΚ - Ε.Ε
- αναφέρουν την ιστορία της Ε.Ε
- αναφέρουν τα κριτήρια που πρέπει να πληροί μια χώρα για να γίνει μέλος της Ε.Ε
- αναφέρουν τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε καθώς και το ρόλο τους στην διοίκηση
- τα βήματα σύνταξης και εφαρμογής μιας Ευρωπαϊκής Οδηγίας.
- να αναφέρουν τους στόχους
- να αναφέρουν τα επιτεύγματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Γωνιά μάθησης για την Ευρωπαϊκή Ένωση
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως υλοποίηση της ενότητας.
| Σ' αυτό το μάθημα θα μάθω |
Λέξεις - κλειδιά Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) • νομαρχία • διοικητική περιφέρεια • γεωγραφικό διαμέρισμα • δήμος • κοινότητα. |
||
|
|||
Μάθημα 29. Ο πληθυσμός της Ευρώπης 1.Δ.Ω
|
Μαθησιακοί Στόχοι |
Λέξεις - κλειδιά | |||
|
Οι μαθητές / μαθήτριες θα μάθουν
|
• πληθυσμός • αύξηση πληθυσμού • πυκνότητα πληθυσμού |
|||
Μάθημα 29 .Ο πληθυσμός της Ευρώπης σχολικό βιβλίο
Εκπαιδευτικό υλικό από το Φωτόδενδρο: Πολυχάρτης της Ευρώπης Πολιτικός & Ανθρωπογεωγραφικός
Μάθημα 30. Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης 2 Δ.Ω
|
Μαθησιακοί στόχοι : Οι μαθητές & οι μαθήτριες να μάθουν : |
Λέξεις - κλειδιά | |||
|
•δημογραφικό πρόβλημα • πληθυσμιακή κατανομή • πληθυσμιακή πυκνότητα • προσδόκιμο όριο ζωής • αστικοποίηση • μετανάστευση • αλλογενής πληθυσμός. |
|||
Μάθημα 30. Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης σχολικό βιβλίο
Φωτόδενδρο: Ο Αλλογενής πληθυσμός της Ευρώπης
Μάθημα 31:Ο Πληθυσμός της Ελλάδας
Λέξεις κλειδιά:πυκνότητα πληθυσμού • πυραμίδα ηλικιών • δημογραφικό πρόβλημα
• απογραφή • απόδημος ελληνισμός • πρόσφυγες • εσωτερική μετανάστευση • αστυφιλία • αστικοποίηση.
Μαθησιακοί στόχοι : Οι μαθητές και οι μαθήτριες να μάθουν:
- Για τον σημερινό ελληνικό πληθυσμό και την κατανομή του στη χώρα.
- Για την εξέλιξη του ελληνικού πληθυσμού στον χρόνο.
- Για το ελληνικό δημογραφικό πρόβλημα.
- Μάθημα 31:Ο Πληθυσμός της Ελλάδας σχολικό βιβλίο
Φωτόδενδρο : Πολιτικός χάρτης /ανθρωπογεωγραφικός της Ελλάδας &
από 12/3/21
Μάθημα 32 : Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων Εδώ .Δεν θα διδαχθεί
Μάθημα33: Οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης : Εδώ. Δεν θα διθαχθεί ,εκτός από την άσκηση-interactive video Οι μεγάλες σε πληθυσμό πόλεις της Ευρώπης .
Μάθημα 34: Οι μεγάλες πόλεις της Ελλάδας: Εδώ . Δεν θα διδαχθεί, εκτός από την άσκηση-interactive video: Οι 10 μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας-Πληθυσμιακή εξέλιξη
Μάθημα 35 1ΔΩ: Οι Βαλκανικές χώρες Εδώ
Οι Βαλκανικές χώρες Διαδραστικά από το Φωτόδενδρο
Μάθημα 36 : Οι γείτονες μας στα Βαλκάνια: Εδώ. Δεν θα διδαχθεί εκτός από τη δραστηριότητα στο Φωτόδενδρο:ΕΔΩ
Μάθημα 37 1ΔΩ: Οι τομείς παραγωγής της Ελληνικής Οικονομίας .
Οι τομείς παραγωγής της Ευρωπαϊκή Κοινότητας στο φωτόδενδρο:Εδώ
Μαθήματα :38,39,40,41,42,43,44,45,46, 48 Δεν θα διδαχθούν
Μάθημα 47 1 ΔΩ: Οι μεταφορές οι επικοινωνίες και οι άλλες υπηρεσίες της Ευρώπης: Εδώ
Χάρτης μεγάλων Λιμανιών και Αεροδρομίων της Ευρώπης στο Φωτόδενδρο : Εδώ
από 10/4/21
Με την στρατηγική του καταιγισμού ιδεών σε 2 Διδακτικές ώρες θα γίνουν συνθετικές εργασίες:
Ενδεικτικά οι μαθητές και οι μαθήτριές καλούνται
- Να καταγράφουν τα χαρακτηριστικά
γνωρίσματα για τις χώρες και τους λαούς της Ε.Ε. Συζητούν για τυχόν στερεότυπα που αντανακλούν οι επιλογές τους.
Αναγνωρίζουν την ποικιλία των πολιτισμικών στοιχείων των κρατών μελών της Ε.Ε. Για όσες από τις χώρες δεν προκύπτουν επαρκείς πληροφορίες μέσω του καταιγισμού ιδεών, αναζητούνται οι βασικές πληροφορίες από τις ιστοσελίδες της ΕΕ. - Με επιτόπια έρευνα συμπληρώνονται δύο κατάλογοι σχετικά με το «από πού έρχονται τα τρόφιμα στο super market;» (χώρες κόσμου, περιοχές Ελλάδας). Μελέτη πεδίου.
- Αναζήτηση, αξιολόγηση, επιλογή, μελέτη παγκόσμιων χαρτών με περιεχόμενο όπως: υποθαλάσσια καλώδια οπτικών ινών, αεροδιάδρομοι, λιμάνια και μεταφορές εμπορευμάτων, αγωγοί φυσικού αερίου και πετρελαίου. Σε κάθε χάρτη αναγνωρίζονται οι βασικοί κόμβοι και οι κύριες «οδοί». Αναπτύσσεται διάλογος και ανταλλαγή
επιχειρημάτων, ενώ παράλληλα συζητείται ο ρόλος της Ευρώπης, ανά περίπτωση. - Η Εγνατία ενώνει, οι αστικοί οδικοί άξονες διαιρούν. Μελέτη και διαφοροποίηση του
ρόλου των οδικών αξόνων, σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Μελέτη πεδίου.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -