Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ A ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ << Σέβομαι το Διαφορετικό >>

(0502034349) -  ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΣΑΜΟΥΤΑΛΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Εισαγωγή

Η Ενότητα αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού, της διαφορετικότητας και της πλήρους αναγνώρισης των μαθητών με διαφορετικές ικανότητες, νοητικές δεξιότητες, ατομικά χαρακτηριστικά, πολιτισμική καταγωγή και θρησκεία. Μεταξύ άλλων εστιάζει στην εγκαθίδρυση θετικού σχολικού κλίματος το οποίο αποτελεί κύριο προγνωστικό παράγοντα της συναισθηματικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών, της αυτοεκτίμησης και γενικότερα της ανθεκτικότητας, της καλής ψυχικής τους υγείας και ευεξίας, καθώς και σε δράσεις διαμόρφωσης των στάσεων και της συμπεριφοράς των μαθητών και εκπαιδευτικών αναφορικά με τα στερεότυπα, την περιθωριοποίηση, την απόρριψη και τις διακρίσεις έναντι ατόμων ή ομάδων που σχετίζονται με την άγνοια των πιο πάνω ζητημάτων αναγνώρισης της διαφορετικότητας. 

Οι δράσεις για την επίτευξη των παραπάνω στόχων περιλαμβάνουν επιμορφωτικό υλικό και βιωματικές ασκήσεις, κινητική δράση και παιχνίδια ρόλων, καθώς και αναστοχασμό κάτω από την ομπρέλα της ομαδικής σκέψης και συνεργασίας. 

Θεωρητικό Υπόβαθρο

Αναφορικά με την εθνοπολιτισμική και θρησκευτική όψη της διαφορετικότητας, οι παγκόσμιες μετακινήσεις ανθρώπων απαιτούν διαδικασίες επιπολιτισμού (acculturative processes), τόσο από την πλευρά των μεταναστών όσο και των γηγενών της χώρας υποδοχής, προκειμένου να επιτευχθούν θετικές διαπολιτισμικές σχέσεις και προσαρμογή μεταξύ πολιτισμικά διαφορετικών ατόμων και ομάδων. Το σχολείο αποτελεί το κατεξοχήν πλαίσιο στο οποίο λαμβάνουν χώρα επιπολιτισμικές (acculturative) διαδικασίες για την προσαρμογή των παιδιών- πολιτών και η ακαδημαϊκή και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξή τους. Είναι, επίσης, ο χώρος που αναμένεται να υποστηρίζει τον πολιτισμικό πλουραλισμό και να συμβάλλει στην καλλιέργεια κλίματος υποστηρικτικού προς την πολιτισμική ποικιλομορφία, ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να λειτουργούν και να αποδίδουν αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Περαιτέρω, ρόλος του σύγχρονου σχολείου είναι να συμβάλει στη δόμηση ταυτοτήτων, ιδεολογιών, στάσεων και συμπεριφορών, αναφορικά και με όλες τις άλλες μορφές διαφορετικότητας, νοητικής κατάστασης και ατομικών χαρακτηριστικών, με στόχο την καλύτερη ψυχοκοινωνική προσαρμογή και ειρηνική και αποδοτική συνύπαρξη όλων των εμπλεκομένων, μαθητών,
εκπαιδευτικών, γονέων και κοινοτήτων.

Στόχοι και Αναγκαιότητα

• Nα κατανοήσουν οι μαθητές τους ρόλους των ατόμων στις διάφορες ομάδες και θεσμούς και την αλληλεπίδραση ατόμου – ομάδας
• Να αποδέχονται την αναγκαιότητα της οργάνωσης των κοινωνικών ομάδων.
• Να αποδέχονται την ετερότητα και να εκτιμούν την αξία της κοινωνικής δικαιοσύνης.

• Να επιθυμούν την ενεργό συµµετοχή τους στην αντιμετώπιση θεμάτων καιπροβλημάτων.
• Να αποκτήσουν επίγνωση της ευθύνης και της υποχρέωσης των πολιτών για ενεργό συµµετοχή στις κοινωνικές και πολιτικές διαδικασίες.
• Να αντιληφθούν ότι η πολυπολιτισµικότητα επηρεάζει την κοινωνία µας και ότι η αναγνώριση και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποτελούν προϋπόθεση για την αρμονική συμβίωση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022