Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αγγλικά B' Λυκείου (B1 - B2 - B3)

(0551006268) -  ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Τα  Αγγλικά, που συχνά χαρακτηρίζονται ως η πρώτη παγκόσμια lingua franca- δηλαδή η γλώσσα που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία ανθρώπων που δεν μοιράζονται την ίδια μητρική γλώσσα-, έχουν καταστεί η διεθνής γλώσσα στους τομείς της επιστήμης, των επικοινωνιών, του εμπορίου, της πολιτικής, της διπλωματίας, της αεροπορίας, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεων.

Επίσης, η επικράτηση των Αγγλικών στην ψυχαγωγία, τον κινηματογράφο, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το internet ( με το 80% των ιστοσελίδων να είναι γραμμένες στα αγγλικά!) είναι ξεκάθαρη.

Τα αγγλικά είναι πιθανότατα η σημαντικότερη γλώσσα στον πλανήτη αυτή τη στιγμή, ενώ στην Ελλάδα η διδασκαλία των Αγγλικών ως πρώτη ξένη γλώσσα είναι υποχρεωτική από την Γ’ Δημοτικού μέχρι την Γ’ Λυκείου.

Φυσικά, η γνώση των αγγλικών έχει καταστεί απαραίτητη τόσο σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής όσο και σε ένα ευρύ εργασιακό φάσμα. Είναι απαραίτητα ως προσόν για σπουδές στο εξωτερικό σε αξιοσέβαστα πανεπιστήμια, για προώθηση καριέρας ακόμα και για μετανάστευση.

Η γνώση των αγγλικών σε προσωπικό επίπεδο είναι ένα διαβατήριο για ταξίδια σε όλο τον κόσμο, για επικοινωνία με αλλόγλωσσους και για γνωριμία με πολλές διαφορετικές κουλτούρες μέσα από την μουσική, την τέχνη και την λογοτεχνία.

Σε επαγγελματικό και επιστημονικό επίπεδο η επικράτηση των Αγγλικών είναι επίσης αναμφισβήτητη. Τα περισσότερα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου βρίσκονται σε Αγγλόφωνες χώρες και αυτό συνέβαλλε στην εγκαθίδρυση των αγγλικών ως παγκόσμια γλώσσα στον τομέα των επιστημών, με σχεδόν όλη την επιστημονική βιβλιογραφία γραμμένη στα Αγγλικά.

Τέλος, τα Αγγλικά έχουν γίνει πρακτικά απαραίτητη προϋπόθεση για την εξεύρεση εργασίας. Η παγκοσμιοποίηση σε συνδυασμό με τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας έχουν δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και έχουν καταστήσει την άριστη χρήση των Αγγλικών απαραίτητη για την επαγγελματική αποκατάσταση.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την συνάδελφο Όλγα Βαρέλη για την πολύτιμη συνεισφορά της και τη φοβερή δουλειά που έχει κάνει στο εκπαιδευτικό υλικό των ενοτήτων του μαθήματος.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

  • ΑΓΓΛΙΚΑ 2 - Β' ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

    ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ - ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ - ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

     ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

     

    Αγγλικά Γενικού Λυκείου 2

     

    2. Do we all live in the same world?

     

    3. Renaissance arts and artists.

     

    4. Learning to fly.

     

    5. Addictions.

     

     

     

    Στην Β'  τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου τα θέματα των εξετάσεων των Αγγλικών ορίζονται ως εξής:

     

    Θέμα 1. Κατανόηση γραπτού λόγου

     

    Δίδεται κείμενο 180-350 λέξεων, το οποίο συνοδεύεται από μία δοκιμασία με δέκα (10) ερωτήματα συμπλήρωσης που αποσκοπούν (α) στον έλεγχο σφαιρικής κατανόησης ή/και (β) κατανόησης επιμέρους μηνυμάτων/ πληροφοριών του κειμένου (σύνολο 30% της βαθμολογίας). Επισημαίνεται ότι το κείμενο αυτό θα πρέπει να είναι τροποποιημένο απόσπασμα από κείμενο των ενοτήτων της διδακτέας ύλης ή άλλο κείμενο συναφές με το θεματικό περιεχόμενο και το λεξιλόγιο των ενοτήτων αυτών. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα της εξέτασης θα προκύψουν μετά από επεξεργασία και τροποποίηση των διδαγμένων κειμένων και ασκήσεων του βιβλίου. Δίνεται η δυνατότητα να συμπεριληφθούν και νέα κείμενα με την προϋπόθεση ότι ανήκουν στις ίδιες θεματικές κατηγορίες με τις ως άνω ενότητες (2-8) και περιλαμβάνουν αντίστοιχο λεξιλόγιο.

     

    Θέμα 2α. Λεξικογραμματική

     

    Δίδεται μία (1) δοκιμασία με αφετηρία το κείμενο κατανόησης, που αποσκοπεί στον έλεγχο λεξιλογικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα συμπλήρωσης (σύνολο 20% της βαθμολογίας).

     

    Θέμα 2β. Λεξικογραμματική

     

    Δίδεται μία (1) δοκιμασία που αποσκοπεί στον έλεγχο γραμματικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα επιλογής (σύνολο 20% της βαθμολογίας).

     

    Θέμα 3. Παραγωγή γραπτού λόγου

     

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να παράγουν κείμενο γραπτού λόγου έκτασης 120- 150 λέξεων, σύμφωνα με πληροφορίες, παροτρύνσεις, ή/και οδηγίες που παρέχονται στα αγγλικά και οι οποίες ορίζουν με σαφήνεια το συγκειμενικό πλαίσιο της παραγωγής του (δηλαδή ποιος γράφει, σε ποιον και για ποιον σκοπό) (σύνολο 30%).

     

    Τα θέματα ορίζονται κατά 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από τον διδάσκοντα. Συγκεκριμένα: Τα θέματα 1 και 2α ορίζονται από την τράπεζα θεμάτων ενώ τα θέματα 2β και 3 ορίζονται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.