Παρουσίαση/Προβολή

Γ'ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΚΟΝΤΡΑ ΜΑΘΗΜΑ ) IΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
(0551442222) - ΓΡΗΓΟΡΙΤΣΑ ΠΟΛΥΖΩΗ
Περιγραφή Μαθήματος
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/5307/Istoria_G-Lykeiou_html- Διαδραστικό σχολικό βιβλίο
Η βιομηχανική Επανάσταση http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/5307/Istoria_G-Lykeiou_html-apli/index1_6.html
1. Περιλήψεις βασικών σημείων της ύλης για καλύτερη εμπέδωση της. α. Από την παλινόρθωση στην Ιερή Συμμαχία ( σελ.9-12 του σχολικού βιβλίου) β. Από την 3η Σεπτεμβρίου έως την έξωση του Ὀθωνα (Ελληνική Ιστορία,σελ.35-36) γ. Αρχείο powerpoint για την ακμή της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας
2. Φύλλα εργασίας α. Βιομηχανική Επανάσταση β.Συνέδριο της Βιέννης γ. Τα εθνικά και φιλελεύθερα κινήματα και η Ελληνική Επανάσταση του 1821 δ. Άσκηση εμπέδωσης με λέξεις -κλειδιά Η Φιλική Εταιρεία και η οργάνωση της ελληνικής Επανάστασης ε.Η Ἐκρηξη της Ελληνικής Επανάστασης. Η πολιτική συγκρότηση των Ελλήνων ( Α' ΜΕΡΟΣ) στ. Η εξέλιξη της Επανάστασης στο πολιτικό πεδίο (Β'ΜΕΡΟΣ) ζ. Η έκβαση της ελληνικής Επανάστασης η. Το ελληνικό κράτος και η εξέλιξή του ( 1830-1881) θ. Ο Κόσμος από το 1848-1890 ( ΕΥΡΩΠΗ-Η.Π.Α.-ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ) i. Προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της χώρας ια. Βαλκανικοί Πόλεμοιιβ. Α'Παγκόσμιος Πόλεμος (έναρξη) ιγ. Α΄Παγκόσμιος πόλεμος ( διεξαγωγή-λήξη) ιδ. Α' ΠΠ// Συνθήκες ειρήνης ιε. Η Ρωσική Επανάσταση ιστ. Ευρώπη και κόσμος του Μεσοπολέμου ιζ. Μικρό χρονικό του Β'ΠΠ.
3. Κριτήρια-εργασίες α. Επαναληπτική εργασία α'τετραμήνου 2020-2021
4.Ολιγόλεπτα video σχετικά με την ύλη του μαθήματος.
Για περισσότερα video πατήστε ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΟΥ στην λίστα αριστερά
α.https://www.youtube.com/watch?v=rVBh6jISVS8
Σ΄αυτό το link δείτε Video για το μαύρο θάνατο -πανώλη ( 14ος αιώνας)-στα ελληνικά
β.https://www.youtube.com/watch?v=IATyzSAjC1w&t=165s
Σ αυτό το Link δείτε video για την προτεσταντική μεταρρύθμιση με τίτλο The protestant Reformation στα αγγλικά
γ. https://www.youtube.com/watch?v=RwsYgHDAR58&t=1s
Σ'αυτό το link δείτε video για τους θρησκευτικούς πολέμους Καθολικών -προτεσταντών στη Γαλλία-Νύχτα αγίου Βαρθολομαίου στα ελληνικα.
δ. https://www.youtube.com/watch?v=Dt3UzTVlttA&list=RDCMUC4X3GA32q_YMOa0xZBDE6nw&start_radio=1&t=22
Δείτε πώς δραπετεύει ο Ναπολέων από την Έλβα, τη μάχη στο Βατερλώ, την ήττα του από Ουέλλιγκτον και Μπλύχερ και την οριστική του εξορία
ε.https://www.youtube.com/watch?v=fhuPbXJ9wVc
Δείτε τη μάχη του Βατερλό σε animation
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Στο μαθημα "Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου κόσμου" θα παρουσιαστούν βασικά πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά γεγονότα του 19ου και του 20ου αιώνα που συντέλεσαν στην εξέλιξη του ελληνικού, βαλκανικού και ευρωπαϊκου αλλά και του παγκόσμιου χώρου. Θα μελετηθούν , εκτός από το χωροχρονικό πλάισιο, οι αιτίες , οι πρωταγωνιστές και τα αποτελέσματα γεγονότων που διαμορφώνουν τον σύγχρονο κόσμο.
Μαθησιακοί στόχοι
1. Οι μαθητές/τριες να κατανοούν τον άξονα του χρόνου και του χώρου σε συνάρτηση με τα ιστορικά γεγονότα της εξεταζόμενης περιόδου. Να ξέρουν τι έγινε, πού έγινε, πότε έγινε.
2. Να κατανοούν βασικές ιστορικές έννοιες που σχετίζονται με την περίοδο του 19ου και 20ου αιώνα ( εθνικό κίνημα, φιλελευθερισμός, επανάσταση, σύνταγμα, παγκόσμιος πόλεμος, σύνθήκη, φασισμός, ναζισμός, Κοινωνία των Εθνών, Ευρωπαίκη Ένωση)
3. Να αποκτήσουν κριτική και υπεύθυνη στάση απέναντι σε γεγονότα που καθόρισαν την πορεία του σύγχρονου κόσμου, αναλύοντας τα αίτια και τα αποτελέσματά τους.
4. Να οργανώνουν και να εκθέτουν προφορικά και γραπτά την ιστορική τους γνώση
5. Να έρθουν σε επαφή με τις ιστορικές πηγές και να τις αξιοποιούν για να παράγουν δικά τους ιστορικά κείμενα, βασισμένα σε ιστορικές πηγές
6. Να συνδέουν την εθνική ιστορία με την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια.
Μέθοδοι διδασκαλίας
1. Ερμηνευτική προσέγγιση ( αφήγηση -διδακτικό εγχειρίδιο, κατευθυνόμενος διάλογος, διάγραμμα ενότητας, λέξεις-κλειδιά, ψηφιακό υλικό -video, όπου είναι δυνατόν, ή παρουσίαση σε αρχείο ppt)
2. Διερευνητική ( μελέτη ιστορικού χάρτη, φύλλα εργασίας, νέα ερωτήματα από τους μαθητές/τριες)
3. Bιωματική ( σύνδεση με τη δική τους πραγματικότητα )
4. Ατομικές και ομαδοσυνεργατικές εργασίες
5. Ανεστραμμένη τάξη
Διδάσκοντες
Πολυζώη Γρηγορίτσα
Φιλόλογος-Ιστορικός
Προτεινόμενα συγγράμματα
1. Ιστορία του νεότερου και του σύγχρονου κόσμου ( Γ' Λυκείου) , ΙΤΥΕ " ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"
2. Θ. Σκουλάτου-Ν. δημακόπουλου-Σ. Κόνδη: Ιστορία νεότερη και σύγχρονη ( Γ΄Λυκείου), ΟΕΔΒ, Αθήνα
3. Ευαγγελία Λούβη-Δημήτριος Ξιφαράς; Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία, Γ΄Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, Αθήνα
4. Μ. Ευθυμίου : Παγκόσμια Ιστορία 3: Ο άνθρωπος απέναντι στον εαυτό του, Ανοιχτό Mαζικό Διαδικτυακό Μάθημα-ΜΟΟC ( Μέρος Α), Πλατφόρμα Mathesis, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Ἐρευνας
5. Μ Ευθυμίου: Παγκόσμια Ιστορία 4: Ο άνθρωπος απέναντι στον εαυτό του, Ανοιχτο Μαζικό Διαδικτυακό μάθημα MOOC ( Μέρος Β), Πλατφόρμα Mathesis, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ίδρυμα Τεχνολογίας κια Έρευνας