ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Τμήμα Γ2
(0551520232) - ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα είναι χωρισμένο σε ενότητες και περιλαμβανει αναλυτική θεωρία γλώσσας και λογοτεχνίας, διαγράμματα θεματικών ενοτήτων και κριτήρια αξιολόγησης
Διαβάζω καλά
Διαβάζω καλά την εκφώνηση του θέματος παραγωγής λόγου σημαίνει επισημαίνω και κατανοώ:
- Την επικοινωνιακή περίσταση: τις συνθήκες (την αφορμή, τον τόπο, τον χρόνο, την ιδιότητά μου), τον αποδέκτη του κειμένου μου, τον λόγο (την αιτία ή/και τον σκοπό) για τον οποίο γράφω το κείμενό μου.
- Τον τύπο του κειμένου (άρθρο, ομιλία ή επιστολή).
- Τη συνολική έκτασή του.
- Πόσα και ποια είναι τα ζητούμενα.
- Αν δίνεται θέση/δεδομένο ή αν θα χρειαστεί να πάρω εγώ θέση και ποια.
- Πώς θα την τεκμηριώσω: με «γιατί», με «πώς» ή με «γιατί» και «πώς».
- Πόσες και ποιες νοηματικές/θεματικές ενότητες θα συνθέτουν το γραπτό μου, ποιο είναι το θέμα και το περιεχόμενο της καθεμιάς, ποια η έκτασή της. Αν υπάρχουν υποενότητες σε αυτές, ποιο είναι ακριβώς το θέμα και το περιεχόμενο της καθεμιάς ή αν μπορώ εγώ να δημιουργήσω υποενότητες.
- Ποια είναι η μεταξύ τους νοηματική σχέση, διαπίστωση σημαντική για την αλληλουχία και τη συνοχή του γραπτού μου.
- Ποιον ή ποιους χρόνους στην οριστική θα χρησιμοποιήσω.
- Ποια τροπικότητα (επιστημική ή δεοντική) θα χρησιμοποιήσω, για την ανάπτυξη κάθε ζητουμένου.
- Ποιο πρόσωπο θα χρησιμοποιήσω για την ανάπτυξη κάθε ζητουμένου.
- Ποιο είναι το κατάλληλο ύφος και με ποιες γλωσσικές επιλογές θα το επιτύχω.
- Ποιες άλλες πληροφορίες δίνονται, π.χ. μπορούμε να εκθέσουμε τεκμηριωμένα την άποψή μας, όποια κι αν είναι, να αξιοποιήσουμε δημιουργικά τα κείμενα αναφοράς.
Η εκφώνηση του θέματος μας υπαγορεύει όλα όσα είναι απαραίτητα, για να γράψουμε ένα ωραίο, από κάθε άποψη, και αποτελεσματικό γραπτό. Γράφουμε ό,τι ακριβώς ζητείται και όπως ακριβώς ζητείται.
ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ!
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Σπυρίδων Κούτρας)
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022