Παρουσίαση/Προβολή

(0551757340) - ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Σας καλωσορίζω στο μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου. Μέσα από τις ενότητες του μαθήματος αυτού, επιχειρείται η γνωριμία σας με τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα από το 1815, ακριβώς μετά την πτώση του Ναπολέοντα, έως το 2004. Τα γεγονότα που θα διδαχτούμε επελέγησαν όχι μόνο με βάση τη σημασία τους για τους ανθρώπους που τα έζησαν, αλλά και για τον ρόλο που έπαιξαν για τη διαμόρφωση του κόσμου στον οποίο ζούμε σήμερα. Θα μας βοηθήσουν, λοιπόν, όχι μόνο να κατανοήσουμε καλύτερα τον κόσμο μας, αλλά και να τον ερμηνεύσουμε και να προβληματιστούμε για τη θέση και τον ρόλο μας σε αυτόν. Καλό μας ταξίδι!
Πατώντας εδώ, μεταφέρεστε στην ψηφιακή έκδοση του σχολικού εγχειριδίου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα, ευρωπαϊκά και παγκόσμια, από το 1815, αμέσως μετά την ήττα του Ναπολέοντα στο Βατερλό και την παλινόρθωση του παλαιού καθεστώτος, έως τις ελληνικές εκλογές και την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004.
Μαθησιακοί στόχοι
Μέσα από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος, οι μαθητές /-τριες αναμένεται να:
α. γνωρίσουν βασικές ιστορικές έννοιες
β. να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν ιστορική κριτική σκέψη και ιστορική συνείδηση, μέσα από τη μελέτη και την ανάλυση ιστορικών θεμάτων και γεγονότων
γ. να αναπτύξουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν τις αιτιώδεις σχέσεις που συνδέουν τα ιστορικά γεγονότα
δ. να αναπτύξουν αίσθημα συμμετοχής στο ιστορικό γίγνεσθαι, συνεπώς και αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαμόρφωση της ιστορίας
ε. να αναπτύξουν δημοκρατική συνείδηση και συνείδηση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας
στ. να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να αποτιμούν κριτικά τα ιστορικά γεγονότα, διαμορφώνοντας τεκμηριωμένη προσωπική στάση απέναντί τους
ζ. να εξοικειωθούν με την αναζήτηση, εύρεση και επεξεργασία υλικού τόσο από κείμενα ιστορικά όσο και από ηλεκτρονικούς (πολυμεσικούς ή εικονιστικούς) πόρους
η. να καλλιεργήσουν δεξιότητες σχετικές με τη χρήση των ΤΠΕ (αναζήτηση υλικού από συγκεκριμένους ψηφιακούς πόρους, αξιολόγηση και αξιοποίηση ευρημάτων, παρουσίαση)
θ. να ασκηθούν στη συνεργασία και στη συνυπευθυνότητα κατά την υλοποίηση ομαδικών δραστηριοτήτων
ι. να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο κατά τη διαδικασία της μάθησης, με τη διακριτική και υποστηρικτική παρουσία της εκπαιδευτικού.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που θα εφαρμοστούν είναι η αφήγηση της εκπαιδευτικού, ο διάλογος και η συνέρευνα εκπαιδευτικού και μαθητών/-τριών, η επεξεργασία ιστορικού υλικού (πηγών, εικόνων, χαρτών, στατιστικών πινάκων κ.λπ.), η εκπόνηση ατομικών και ομαδικών εργασιών μαθητών/-τριών και η χρήση εποπτικών μέσων, συμβατικών και ψηφιακών.
Διδάσκοντες
Διδάσκουσα του μαθήματος είναι η Βαρβάρα Κωνσταντινίδου.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Για την ανάλυση σε βάθος των ιστορικών φαινομένων που θα μελετήσουμε, μπορούμε να αξιοποιήσουμε, εκτός από το σχολικό εγχειρίδιο, και τα παρακάτω συγγράμματα, τα οποία είναι διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας:
- Ιστορία του Ελληνικού Έθνους (συλλογικό), τόμοι ΙΑ'-ΙΣΤ', Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1978
- Clogg Richard, Συνοπτική Ιστορία της Ελλάδας, 1770-1990, Ιστορητής, Αθήνα 1995
- Σβολόπουλος Κωνσταντίνος, Η ελληνική εξωτερική πολιτική, 1900-1945, Βιβλιοπωλείον της Εστίας, Αθήνα 1992
- Σβολόπουλος Κωνσταντίνος, Η ελληνική εξωτερική πολιτική, 1945-1981, Βιβλιοπωλείον της Εστίας, Αθήνα 2001
- Σβορώνος Νίκος, Επισκόπηση Νεοελληνικής Ιστορίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1985
- Κολιόπουλος Σ. Ιωάννης, Νεώτερη Ευρωπαϊκή Ιστορία, 1789-1945. Από τη Γαλλική Επανάσταση μέχρι τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1993
- Βερέμης Θάνος - Κρεμμυδάς Βασίλης, Ο σύγχρονος κόσμος, Γνώση, Αθήνα 1982
- Berstein Serge - Milza Pierre, Ιστορία της Ευρώπης, μτφρ. Μιχ. Κοκολάκη, τόμοι 3, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1997