Εμψυχώσεις και φιλαναγνωστικές πρακτικές
1. Όταν ο εκπαιδευτικός σε τακτά χρονικά διαστήματα οργανώνει αναγνωστικές εμψυχώσεις, παιγνίδια και απλές δράσεις φιλαναγνωσίας |
| A. είναι η σωστή χρήση των φιλαναγνωστικών πρακτικών και ιδιαίτερα των αναγνωστικών εμψυχώσεων |
2. Μια αναγνωστική εμψύχωση είναι μια οποιαδήποτε δραστηριότητα ή δράση ή εκπαιδευτική πρακτική |
| B. με το βιβλίο σε όλες του τις διαστάσεις (μορφή περιεχόμενο) και σε όλα τα χαρακτηριστικά του (εικονογράφηση, είδος αφηγητή, δομή της αφήγησης, τρόποι αναπαράστασης των γεγονότων κ.λ.π) |
3. Καθοριστική και ουσιαστική στοχοθεσία οποιασδήποτε αναγνωστικής εμψύχωσης είναι η επαφή και η εξοικείωση των παιδιών |
| C. σε ένα πλαίσιο μιας παιγνιώδους δραστηριότητας, ενός παιγνιδιού ή και σε ένα κάδρο δραστηριοτήτων, όπου το παιδί αποκτά μια υπευθυνότητα έναντι των άλλων (π.χ. οι μεγάλοι διαβάζουν τους μικρούς, οι πιο μεγάλοι παίζουν το ρόλο του μικρού βιβλιοθηκονόμου κ.λπ. |
4. Η βασική και καθοριστική αρχή των φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων και αναγνωστικών εμψυχώσεων είναι: η ανάγνωση των βιβλίων λαμβάνει χώρα |
| D. που συμφιλιώνει τις σχέσεις των παιδιών με το βιβλίο και ενισχύει την ανάγνωσή του |
5. Βασικό εργαλείο ανάπτυξης και προώθησης της φιλαναγνωσίας |
| E. τα παιδιά αναπτύσσουν φιλαναγνωστικές συμπεριφορές· και μάλιστα από το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού είναι κυρίως τα αδιάφορα παιδιά που κινητοποιούνται και ωφελούνται περισσότερο |