Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

Κωδικός : D10101

D10101  -   ΔΑΒΙΤΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

Στοίβα

Ερώτηση 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Σε μια στοίβα 10 θέσεων έχουν τοποθετηθεί διαδοχικά τα στοιχεία: Σ, Γ, Μ, Α, Δ στην 1η, 2η, 3η, 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

i. Να προσδιορίσετε την τιμή του δείκτη top και να σχεδιάσετε την παραπάνω στοίβα.
ii. Αν εφαρμόσετε τις παρακάτω λειτουργίες:

  • Απώθηση,
  • Απώθηση,
  • Απώθηση,
  • Ώθηση Χ,
  • Ώθηση Δ και
  • Απώθηση,

ποια είναι η νέα τιμή της top και ποια η τελική μορφή της στοίβας;

Ερώτηση 2 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Σε μια άδεια στοίβα 10 θέσεων ωθούνται τα στοιχεία Ο, Σ, Λ, Τ, Ε.

Με ποιον τρόπο πρέπει να γίνει η ώθηση και η απώθηση των στοιχείων, ώστε να έχουμε ως έξοδο τα στοιχεία

Τ, Ε, Λ, Ο, Σ, με το στοιχείο Σ να βρίσκεται στην κορυφή της στοίβας;

Ερώτηση 3 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

2016 - Στοίβα

(2016) Σε μια κενή στοίβα πρόκειται να εισαχθούν τα στοιχεία Μ, Δ, Κ, με αυτή τη σειρά. Δίνονται οι ακόλουθες σειρές διαδοχικών πράξεων (να θεωρήσετε ότι η λειτουργία της ώθησης παριστάνεται με το γράμμα ω και η λειτουργία της απώθησης παριστάνεται με το γράμμα α

  1. ω, ω, ω, α, α, α
  2. ω, α, ω, α, ω, α
  3. ω, ω, α, α, ω, α
  4. ω, ω, α, ω, α, α
  5. ω, α, ω, ω, α, α

Για καθεμιά από τις παραπάνω σειρές πράξεων να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της (1 έως 5) και, δίπλα, μόνο τα στοιχεία που θα απωθηθούν με τη σειρά απώθησής τους.

Ερώτηση 4 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Εστω στοίβα με 10 θέσεις και τα εξής στοιχεία Κ,Φ,Σ,Τ,Ρ όπου στην πρώτη θέση έχουμε το Κ κ.ο.κ.

1.Ποιά η τιμή του δείκτη top και ποιό το περιεχόμενο της θέσης ;
2.Εάν εισάγουμε το γράμμα Ζ ποιά λειτουργία θα εφαρμοστεί και ποιά θα είναι η νέα τιμή του δείκτη ;
3.Πόσες φορές θα πρέπει να εφαρμόσουμε την λειτουργία της απώθησης για να εξάγουμε το γράμμα Σ από την αρχική στοίβα ; Ποιά η νέα τιμή του δείκτη ;

Ερώτηση 5 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Εστω στοίβα με 10 θέσεις και τα εξής στοιχεία 13,15,11,26,19 όπου στην πρώτη θέση έχουμε το 13 κ.ο.κ.

1.Ποιά η τιμή του δείκτη top και ποιό το περιεχόμενο της θέσης ;
2.Εάν εισάγουμε τον αριθμό 22 ποιά λειτουργία θα εφαρμοστεί και ποιά θα είναι η νέα τιμή του δείκτη ;
3.Πόσες φορές θα πρέπει να εφαρμόσουμε την λειτουργία της απώθησης για να εξάγουμε τον αριθμό 11 από την αρχική στοίβα ; Ποιά η νέα τιμή του δείκτη ;

Ερώτηση 6 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Δίνεται η παρακάτω σειρά λειτουργιών σε μια στοίβα.
  1. ώθηση 5 γραμμάτων
  2. απώθηση, απώθηση και ώθηση γράμματος
  3. απώθηση, απώθηση και ώθηση γράμματος
  4. απώθηση, απώθηση και ώθηση γράμματος
  5. απώθηση, απώθηση και ώθηση γράμματος

Να σχεδιάσετε τη στοίβα και τα περιεχόμενα της μετά την εκτέλεση των λειτουργιών αν σε κάθε λειτουργία ώθησης ωθείται το επόμενο γράμμα της αλφαβήτου ξεκινώντας από το Α;

 

Ερώτηση 7 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δίνεται η παρακάτω στοίβα

6

   
5 8  
4 3  
3 7   <-- top
2 5  
1 2  

 

Να σχεδιάσετε τη στοίβα μετά την εκτέλεση της κάθε μίας απο τις παρακάνω λειτουργίες.

  1. ώθηση 7
  2. απώθηση
  3. ώθηση του 9
  4. ώθηση 10
  5. απώθηση

Πόσες απωθήσεις χρειάζονται για να αδειάσει η στοίβα μετά την εκτέλεση της λειτουργίας 1:

 

 

 

Ερώτηση 8 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

2020 Α3 α

Μια στοίβα έξι θέσεων, ύστερα από μερικές ωθήσεις και απωθήσεις,έχει την παρακάτω μορφή:

 

6

   
5 8  
4 3  
3 7   <-- top
2 5  
1 2  

i) Πόσες απωθήσεις πρέπει να γίνουνπροκειμένου να αδειάσει η στοίβα; (μονάδες 2)

ii) Nα αιτιολογήσετε την απάντησή σας.(μονάδες 3)

Ερώτηση 9 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Να γίνει πρόγραμμα το οποίο θα διαχειρίζεται στοίβα 100 στοιχείων.
  1. Θα εμφανίζει τις διαθέσιμες επιλογές του χρήστη και θα διαβάζει τον αριθμό της επιλογής.
    1. Ωθηση
    2. Απώθηση
    3. Έξοδος
  2. Θα εκτελεί την κάθε ενέργεια εφόσον αυτή είναι δυνατή και θα εμφανίζει κατάλληλα μηνύματα
  3. Θα εμφανίζει πόσες φορές άδειασε και πόσες φορές γέμισε η στοίβα
  4. Θα εμφανίζει πόσες φορές συνέβη υπερχείληση και πόσες υποχείλιση

 

Ερώτηση 10 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Να γίνει πρόγραμμα το οποίο :
  1. Θα διαβάζει τα στοιχεία μιας στοίβας 30 θέσεων που περιέχει 20 μοναδικούς αριθμούς
  2. Θα δημιουργεί μια νέα στοίβα με τους θετικούς αριθμούς μόνο από την αρχική στοίβα και με τη σειρά που εμφανίζονται εκεί
  3. Θα διαβάζει έναν αριθμό και αν υπάρχει στην αρχική στοίβα θα εμφανίζει το πλήθος των απωθήσεων για να απωθηθεί ο αριθμός αυτός από τη στοίβα