Μάθημα : Αντιμετώπιση του Covid-19

Κωδικός : S166169

S166169  -  ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΛΑΣ

Ασκήσεις πάνω σε θέματα που αφορούν στην αντιμετώπιση του Covid-19.

Περιγραφή

Βάση υλικού και συστάσεων διαφόρων κυβενρητικών οργανισμών.

Ερώτηση 1 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Δείτε την αφίσα του Υπουργείου Υγείας με θέμα "Χρήση μάσκας" (https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enanti-koronoioy-sars-cov-2/7432-enhmerwtiko-yliko-gia-th-xrhsh-maskas) και τοποθετήστε στη σωστή σειρά τα βήματα που απαιτούνται για να φορέσουμε μια μάσκα.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Τοποθετώ στα αυτιά μου διαδοχικά τα λαστιχάκια της μάσκας.
A. 1ο βήμα
2. Πλένω προσεκτικά τα χέρια μου με σαπούνι και νερό ή τα τρίβω με αλκοολούχο αντισηπτικό υγρό μέχρι να στεγνώσουν.
B. 2ο βήμα
3. Τοποθετώ την εσωτερική πλευρά τής μάσκας στη μύτη και το στόμα μου.
C. 3ο βήμα
4. Πιέζω με τα δάχτυλά μου στις δυο πλευρές της μύτης το έλασμα της μάσκας, ώστε αυτή να αγκαλιάσει τη μύτη και στη συνέχεια προς και πάνω στα ζυγωματικά μου.
D. 4ο βήμα
5. Τραβώ τη μάσκα από την κάτω πλευρά, ώστε να ξεδιπλώσει και να αγκαλιάσει το πηγούνι μου.
E. 5ο βήμα

Ερώτηση 2 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Δείτε το άρθρο του Υπουργείου Υγείας με θέμα "Συστάσεις για τον εξαερισμό εσωτερικών χώρων κατά τη χειμερινή περίοδο υπό το πρίσμα της πανδημίας του ιού SARS CoV-2" (https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enanti-koronoioy-sars-cov-2/8149-systaseis-gia-ton-eksaerismo-eswterikwn-xwrwn-kata-th-xeimerinh-periodo-ypo-to-prisma-ths-pandhmias-toy-ioy-sars-cov-2) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Η μετάδοση του ιού SARS CoV-2 δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε κλειστούς και περιορισμένους εσωτερικούς χώρους, όπως χώροι εργασίας.
A. Σωστό
2. Οι χώροι των αποχωρητηρίων θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και σε εικοσιτετράωρη βάση.
B. Λάθος
3. Η αυξημένη μετάδοση μπορεί να συνδεθεί με δραστηριότητες αυξημένης παραγωγής και εκπνοής σταγονιδίων, όπως το τραγούδι, η χορωδίες, η δυνατή ομιλία σε χώρους όπου υπάρχει συνωστισμός, κλπ.
 
4. Η μείωση του κινδύνου μετάδοσης σε έναν εσωτερικό χώρο συνδέεται με τη συχνή ανανέωση του αέρα μέσω μονάδων εξαερισμού ή/και με φυσικό τρόπο (π.χ., ανοιχτά παράθυρα).
 
5. Η ανανέωση του αέρα στο εσωτερικό ενός χώρου με αέρα που προέρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον εκτιμάται ότι αυξάνει τη συγκέντρωση των μολυσματικών παραγόντων εντός του χώρου αυτού, αυξάνοντας το χρόνο που απαιτείται για να εκτεθεί κάποιο άτομο σε μολυσματική δόση του ιικού φορτίου.
 

Ερώτηση 3 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Διαβάστε τις οδηγίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών (https://blogs.sch.gr/1sekamfi/2020/03/16/odigies-apo-to-ypoyrgeio-psifiakis-diakyvernisis-gia-tin-ypeythyni-chrisi-ton-tilepikoinoniakon-diktyon-kai-ypiresion/) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος στις ακόλουθες προτάσεις.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Αποφεύγουμε την αποστολή ηλεκτρονικών αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους.
A. Σωστό
2. Στέλνουμε μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς περιορισμούς.
B. Λάθος
3. Αποφεύγουμε τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.
 
4. Κρατάμε ενημερωμένα τα λογισμικά των συσκευών μας, καθώς και αυτά που αφορούν στην αντιμετώπιση κακόβουλων επιθέσεων.
 
5. Δεν απαγορεύουμε στα παιδιά να αφιερώνουν πολλές ώρες σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο και σε κοινωνικά δίκτυα.
 

Ερώτηση 4 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Δείτε την αφίσα με θέμα την υγιεινή των χεριών με χρήση νερού-σαπουνιού ή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος (https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/Covid19_20_05_06_8.2_school_poster_steps.pdf) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.

Χρήση νερού-σαπουνιού ή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Η συνολική διάρκεια της διαδικασίας με νερό-σαπούνι ή αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα πρέπει να είναι 10-15 δευτερόλεπτα
A. Σωστό
2. Εάν πλύνουμε τα χέρια μας με νερό και σαπούνι, αποφεύγουμε να κλείσουμε τη βρύση με τα καθαρά χέρια
B. Λάθος
3. Εάν πλύνουμε τα χέρια μας με νερό και σαπούνι, μπορούμε να τα στεγνώσουμε με χειροπετσέτα
 
4. Τοποθετούμε το αλκοολούχο αντισηπτικό στα δάχτυλά μας
 
5. Τα χέρια μας είναι ασφαλή με την τοποθέτηση του αλκοολούχου αντισηπτικού
 

Ερώτηση 5 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Διαβάστε το έγγραφο του Υπουργείου Υγείας, από το ιστολόγιο του 1ου Ε.Κ. Άμφισσας (https://blogs.sch.gr/1sekamfi/2020/11/07/systaseis-anaforika-me-ti-chrisi-maskas/) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Η ασπίδα προσώπου προσφέρει υψηλότερο βαθμό προστασίας από τη μάσκα.
A. Σωστό
2. Οι μάσκες "κοινότητας" μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε χώρους υγειονομικής περίθαλψης ή από επαγγελματίες υγείας.
B. Λάθος
3. Ασπίδες προσώπου που καλύπτουν μερικώς το πρόσωπο ή μόνο το στόμα και την μύτη (mouth shields) θα πρέπει να αποκλείονται γιατί δεν προσφέρουν προστασία ούτε στον χρήστη ούτε σε άλλο άτομο και δεν θεωρούνται ότι αποτελούν μάσκα προστασίας.
 
4. Εάν η μάσκα είναι πολλαπλών χρήσεων (υφασμάτινη), πρέπει να πλένεται το συντομότερο δυνατόν, μετά τη χρήση της, στο πλυντήριο ή στο χέρι με κοινό απορρυπαντικό και σε θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να σιδερώνεται.
 
5. Η μάσκα πρέπει να αφαιρείται και να απορρίπτεται όταν υγρανθεί.
 

Ερώτηση 6 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Διαβάστε τις οδηγίες για την χρήση μάσκας σε παιδιά (https://covid19.gov.gr/menoume-asfalis-12-1-apantisis-stis-pio-sychnes-erotisis-gia-ti-chrisi-maskas-apo-ta-pedia/) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Εφόσον φοράμε μάσκα, δε χρειάζεται να τηρούμε αποστάσεις ή να αποφεύγουμε τους συγχρωτισμούς.
A. Σωστό
2. Η μάσκα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλες τις ηλικίες.
B. Λάθος
3. Η χρήση μάσκας προστατεύει από τη γρίπη και άλλες ιογενείς λοιμώξεις.
 
4. Για να αφαιρέσουμε τη μάσκα, την πιάνουμε από τα κορδόνια ή τους λαστιχένιους βραχίονες, ποτέ από το μπροστινό μέρος που θεωρείται μολυσμένο.
 
5. Μια υφασμάτινη μάσκα με πυκνή ύφανση σε διπλό στρώμα προσφέρει υψηλή προστασία.
 

Ερώτηση 7 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Δείτε το άρθρο του Υπουργείου Υγείας με θέμα "Οδηγίες Εμβολιασμού έναντι του ιου SARS-CoV-2" (https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/emboliasmoi/ekpaideytiko-yliko-gia-emboliasmoys-covid19/8253-odhgies-emboliasmoy-enanti-toy-ioy-sars-cov-2) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Τα εμβόλια είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος ελέγχου της εξάπλωσης της νόσου.
A. Σωστό
2. Κριτήριο προτεραιότητας για εμβολιασμούς έχουν όσοι αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο λόγω επαγγέλματος (π.χ., υγειονομικό προσωπικό), σοβαρή νόσηση και αυξημένη θνητότητα.
B. Λάθος
3. Δεν είναι γνωστός ο χρόνος διατήρησης των αντισωμάτων μετά τον εμβολιασμό.
 
4. Οι δυο τεχνολογίες εμβολίων που χρησιμοποιούνται είναι: (α) με εξασθενημένο αδενοϊό πιθήκου και (β) με μόριο mRNA
 
5. Επτά μέρες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης του εμβολίου, αναπτύσσεται προστατευτικός τίτλος αντισωμάτων.
 

Ερώτηση 8 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Διαβάστε το άρθρο του Ε.Φ.Ε.Τ. με θέμα "Τρόφιμα και κορονοϊός. Μας ρωτάτε, σας απαντάμε." (https://www.efet.gr/index.php/el/enimerosi/deltia-typou/news-other-cat/item/4912-trofima-kai-koronoios-mas-rotate-sas-apantame) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Επιπλέον προφύλαξη για την αντιμετώπιση της μετάδοσης του Covid-19 μέσω μολυσμένης επιφάνειας, συνιστάται η συχνή πλύση και απολύμανση όλων των επιφανειών και σκευών που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα.
A. Σωστό
2. Ο κίνδυνος μόλυνσης μπορεί να μειωθεί με τη θέρμανση των τροφίμων.
B. Λάθος
3. Πηγαίνουμε για ψώνια όταν υπάρχει πολλή κίνηση.
 
4. Χρησιμοποιούμε το δικό μας στυλό για να υπογράφουμε αποδείξεις και άλλα έντυπα.
 
5. Δεν έχει παρατηρηθεί μετάδοση του Covid-19 μέσω της κατανάλωσης τροφίμων.
 

Ερώτηση 9 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Αναζητήστε σχετικά άρθρα στο διαδίκτυο με θέμα την πιθανή διάδοση του Covid-19 στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Ο συνωστισμός πολλών επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς μπορεί να συντελέσει στη διασπορά του ιού.
A. Σωστό
2. Οι εργαζόμενοι των μαζικών μέσων μεταφοράς έχουν την ίδια πιθανότητα να μολυνθούν με το επιβατικό κοινό.
B. Λάθος
3. Η χρήση γαντιών υποκαθιστά την υγιεινή των χεριών.
 
4. Αποφεύγουμε να πιάνουμε με τα χέρια το στόμα, τη μύτη και τα μάτια.
 
5. Προσπαθούμε να διατηρήσουμε αποστάσεις όταν παρουσιάζουμε συμπτώματα κρυολογήματος
 

Ερώτηση 10 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Μελετήστε τα αρχεία της σελίδας του Υπουργείου Υγείας με θέμα "Κορωνοϊός (COVID-19): Οδηγίες Ψυχολογικής Υποστήριξης των Πολιτών" (https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enanti-koronoioy-sars-cov-2/6936-korwnoios-covid-19-odhgies-psyxologikhs-yposthrikshs-twn-politwn) και επιλέξτε Σωστό ή Λάθος.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Μοιραζόμαστε αν θέλουμε στοιχεία από την εμπειρία μας ή συναισθήματα χωρίς όμως να προσθέτουμε δικές μας "ανησυχίες".
A. Σωστό
2. Η διατήρηση της σχολικής ρουτίνας δίνει την αίσθηση της επανάκαμψης.
B. Λάθος
3. Το "μοίρασμα" μιας εμπειρίας είναι μια δύσκολη διαδικασία. Σε άλλους μπορεί να λειτουργήσει ανακουφιστικά και σε άλλους να προκαλέσει μια εσωτερική αναστάτωση με διάφορα συναισθήματα (π.χ., φόβος, θυμός, θλίψη) και συμπεριφορές (π.χ., διάσπαση, πρόκληση, απόσυρση).
 
4. Ενισχύουμε φιλίες και ομαδικές δραστηριότητες.
 
5. Ενδυνάμωση με συνειδητοποίηση του τι μας βοήθησε στην εμπειρία που βιώσαμε και με ποιους τρόπους ξεπεράσαμε δύσκολες καταστάσεις στο παρελθόν.