Μάθημα : Προστασία από σεισμό, φωτιά, ατυχήματα και ακραία καιρικά φαινόμενα

Κωδικός : S166177

S166177  -  ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΛΑΣ

Προστασία από σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα και άλλα φαινόμενα

Ερώτηση 1 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Ειδικά για τους σεισμούς, τα στάδια των επιχειρήσεων της πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση καταστροφών από σεισμό προσδιορίζονται ως εξής με τη σειρά:

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Αρχική αναγγελία / Ειδοποίηση Σεισμού.
A. 1ο βήμα.
2. Αρχική εκτίμηση κατάστασης συνεπειών – Επίσημη ανακοίνωση χαρακτηριστικών σεισμικού φαινομένου.
B. 2ο βήμα.
3. Κινητοποίηση δυνάμεων.
C. 3ο βήμα.
4. Επιχείρηση Έρευνας, Διάσωσης – Έλεγχος και Καταστολή Επαγόμενων Φαινομένων.
D. 4ο βήμα.
5. Περίθαλψη – Διοικητική Μέριμνα Πληγέντων.
E. 5ο βήμα.
6. Μετασεισμικός έλεγχος κτιρίων και υποδομών.
F. 6ο βήμα.
7. Συνολική αποτίμηση ζημιών.
G. 7ο βήμα.
8. Αποκατάσταση - Αποκλιμάκωση.
H. 8ο βήμα.

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σε περίπτωση έκθεσης σε ΧΒΡΠ (Χημικό, Βιολογικό, Ραδιολογικό) ατύχημα η σωστή αντίδραση είναι:

1 βαθμός

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Πότε επικαιροποιείται το σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης για σεισμό;

1 βαθμός

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σε περίπτωση καύσωνα τι δεν πρέπει να κάνουμε από τα παρακάτω;

1 βαθμός

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 1 βαθμός) 

Σε περίπτωση τεχνολογικού ατυχήματος, επιλέξτε τις σωστές κινήσεις.

1 βαθμός

Ερώτηση 6 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Ποιες από τις ακόλουθες συνιστούν κύριες ενέργειες του σχεδίου αντιμετώπισης σεισμικού κινδύνου και ποιες δευτερεύουσες;

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Ορισμός αρμοδιοτήτων στο προσωπικό.
A. Κύριες ενέργειες.
2. Επιλογή κατάλληλου χώρου καταφυγής μετά το σεισμό.
B. Δευτερεύουσες ενέργειες.
3. Μέριμνα για συντήρηση του κτιρίου.
 
4. Τοποθέτηση σημάνσεων.
 

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σχετικά με το δακτύλιο ελέγχου ενός πυροσβεστήρα, επιλέξτε τη σωστή πρόταση.

1 βαθμός

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Οι δήμαρχοι δρομολογούν δράσεις, μετά από σχετική ειδοποίηση, που συνδέονται με την απομάκρυνση πολιτών από παράκτιες περιοχές ενόψει απειλούμενου κινδύνου εκδήλωσης τσουνάμι, στα πλαίσια των χρονικών δυνατοτήτων που παρέχει σήμερα το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για τσουνάμι, του Εθνικού Κέντρου Προειδοποίησης Τσουνάμι, του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, καθώς και του προσωπικού και των μέσων που διαθέτουν σε τοπικό επίπεδο.

1 βαθμός

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Πόσες κατ' ελάχιστο ασκήσεις ετοιμότητας για σεισμό στα σχολεία προβλέπονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ. και τον Ο.Α.Σ.Π.;

1 βαθμός

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης προφυλασσόμαστε σε ασφαλή χώρο, τον οποίο εγκαταλείπουμε μόνο αν βεβαιωθούμε πως η καταιγίδα πέρασε.

1 βαθμός

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Γενική Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας ορίζει πως οι διευθυντές/διευθύντριες των δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά την εκδήλωση σεισμού και εφόσον οι σχολικές μονάδες βρίσκονται σε λειτουργία, εκκενώνουν άμεσα τα σχολικά κτίρια αρμοδιότητάς τους βάσει του σχεδιασμού τους και κατευθύνουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες και το προσωπικό προς τους προσδιορισμένους εκ των προτέρων ασφαλείς υπαίθριους χώρους καταφυγής λόγω σεισμού, προκειμένου εν συνεχεία οι μαθητές/μαθήτριες να παραληφθούν με ασφάλεια από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους.

1 βαθμός

Ερώτηση 12 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Με βάση το σχέδιο μνημονίου ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου σε σχολική μονάδα συνδυάστε ομάδες και ενέργειες που πρέπει να γίνουν μετασεισμικά.

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Ομάδα Σύνταξης Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης.
A. Αποτίμηση της Διαχείρισης του συμβάντος και υποβολή προτάσεων για επικαιροποίηση του Σχεδιασμού.
2. Ομάδα Παροχής Πρώτων Βοηθειών.
B. Ενημέρωση του Διευθυντή για τους τυχόν τραυματισμούς ώστε να γίνει επικοινωνία με το Ε.Κ.Α.Β., τους γονείς κ.λ.π.
3. Ομάδα Ελέγχου Δικτύων.
C. Κατάσβεση μικροεστιών πυρκαγιάς.
4. Ομάδα Πυρασφάλειας.
D. Μέριμνα για διακοπή ηλεκτροδότησης και υδροδότησης (εφόσον είναι δυνατόν) και ενημέρωση του Διευθυντή.

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο.

1 βαθμός

Ερώτηση 14 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σχετικά με τους πυροσβεστήρες, επιλέξτε τη σωστή πρόταση.

1 βαθμός

Ερώτηση 15 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Η διαχείριση του σεισμικού κινδύνου στις σχολικές μονάδες βασίζεται σε τέσσερα στάδια. Μπορείτε να τα τοποθετήσετε στη σειρά;

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας
A. 1ο στάδιο.
2. Σύνταξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης.
B. 2ο βήμα.
3. Αξιολόγηση και αναθεώρηση σχεδίου.
C. 3ο βήμα.
4. Ενημέρωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
D. 4ο βήμα.

Ερώτηση 16 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 1 βαθμός) 

Επιλέξτε τις σωστές επιλογές μετά από πλημμύρα.

1 βαθμός

Ερώτηση 17 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ποιο από τα ακόλουθα που αφορούν τις οδεύσεις διαφυγής και τις εξόδους κινδύνου είναι λάθος;

1 βαθμός

Ερώτηση 18 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Συνδυάστε τις προτάσεις που αφορούν στην κατάσβεση πυρκαγιών.

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Για την κατάσβεση πυρκαγιών στερεών καυσίμων,
A. αρχίστε από το σημείο διαρροής.
2. Για την κατάσβεση πυρκαγιών υγρών καυσίμων,
B. πρέπει να έχετε τον αέρα στην πλάτη σας.
3. Για την αντιμετώπιση πυρκαγιάς υγρού καυσίμου που διαρρέει,
C. αρχίστε από τη βάση και μπροστά από αυτήν.
4. Για να αντιμετωπίστε την πυρκαγιά,
D. στοχεύστε την εστία.

Ερώτηση 19 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ποια από τις ακόλουθες προτάσεις σχετικά με τις προδιαγραφές χώρων στο σχολείο είναι η σωστή;

1 βαθμός

Ερώτηση 20 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 2 βαθμοί) 

Σε μια καταστροφή κινητοποιούνται άμεσα οι ακόλουθοι φορείς:

2 βαθμοί

Ερώτηση 21 (Αντιστοίχιση — 2 βαθμοί) 

Με βάση το σχέδιο μνημονίου ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου σε σχολική μονάδα συνδυάστε ομάδες και ενέργειες που πρέπει να γίνουν προσεισμικά.

2 βαθμοί

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Ομάδα Ελέγχου Δικτύων.
A. Συντήρηση των συστημάτων πυροπροστασίας (π.χ. αναγόμωση των πυροσβεστήρων κ.λπ.).
2. Ομάδα Πυρασφάλειας.
B. Γνώση της θέσης των κεντρικών διακοπτών ηλεκτροδότησης, ύδρευσης, και φυσικού αερίου, καθώς και της διαδικασίας διακοπής της παροχής.
3. Ομάδα Παροχής Πρώτων Βοηθειών.
C. Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας για σεισμό.
4. Ομάδα Σύνταξης Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης.
D. Μέριμνα για την πληρότητα του φαρμακευτικού υλικού και ενημέρωση του Διευθυντή για την ανάγκη προμήθειας απαραίτητων υλικών.