Course : Όμιλος 'Κινηματογράφος και Ιστορία' 2024-25 : Κινηματογράφος & Λογοτεχνία ΙΙ
Course code : 05011301411
05011301411 - ΕΛΕΝΗ ΞΑΝΘΑΚΟΥ
-
Units
-
Γυμνοί στον Ήλιο/ Plein Soleil
10/11/24 -
Η Φόνισσα
10/31/24 -
Συμμετοχή σε έρευνα του ΕΛΙΑΜΕΠ
11/18/24 -
Eat Pray Love
11/29/24 -
«Ο Κατεργάρης των Χριστουγέννων» (Dr. Seuss’ How the Grinch Stole Christmas)
12/20/24 -
Merry Christmas and a Happy New Year!
12/20/24 -
Dune II (2024)
1/17/25 -
Inferno (2016)
2/7/25 -
Το μόνον της ζωής του ταξείδιον
2/21/25 -
Το σιδηρούν προσωπείον (1977)
3/7/25 -
The Hunchback of Notre Dame/ Η Παναγία των Παρισίων
4/4/25 -
Auguste and Louis Lumière/ Οι αδελφοί Λυμιέρ
4/4/25 -
Where the crawdads sing/ Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες
5/2/25 -
«Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset
5/16/25 -
Καλό Καλοκαίρι!
5/16/25
-
Γυμνοί στον Ήλιο/ Plein Soleil
Το μόνον της ζωής του ταξείδιον
Στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, ο συγγραφέας Γεώργιος Βιζυηνός κλείνεται στο Δρομοκαίτειο ψυχιατρείο της Αθήνας. Λίγο νωρίτερα είχε ξεσπάσει το ερωτικό του πάθος για τη δωδεκάχρονη Μπετίνα. Ζώντας έγκλειστος προσπαθεί να θυμηθεί την παιδική του ηλικία στην Κωνσταντινούπολη και την Θράκη. Ταυτοχρόνως, ξαναδιαβάζει και το λογοτεχνικό του έργο που στηρίζεται σ’ αυτές τις μνήμες. Κυρίαρχο πρόσωπο των αναμνήσεων είναι ο πολύ ηλικιωμένος παππούς του. Ο συγγραφέας θυμάται την παιδική του ηλικία που έζησε στην Κωνσταντινούπολη και τη συνδέει με την παιδική ηλικία του ήρωά του διηγήματος. Το βίωμα, αλλά και η λογοτεχνική του επεξεργασία, μπλέκονται στο ταραγμένο του μυαλό. Ο παππούς ζει το ταξίδι μέσα από τα παραμύθια. Ποτέ στη ζωή του δεν κατάφερε να ταξιδέψει, εκτός από μία φορά. Μόνο ένα πραγματικό ταξίδι του επιτρέπει η ζωή, αυτό προς τον ουρανό.
Το Μόνον της ζωής του ταξείδιον είναι η τρίτη ταινία του Λάκη Παπαστάθη μέσα σε 20 χρόνια. Στο 42ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης απέσπασε επτά βραβεία, ανάμεσά τους αυτό της καλύτερης ταινίας, καλύτερη φωτογραφία, σκηνογραφία, ήχος και μακιγιάζ. Πραγματικά εκπληκτικός είναι ο Ηλίας Λογοθέτης στο διπλό ρόλο του Βιζυηνού και του παππού.