Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (19ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ)

Κωδικός : 0501220218

G96185  -  ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΣΟΛΟΜΩΝΙΔΗΣ

Ενότητες - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή, ούτε προφανής.

  • ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ: Ονομάζουμε τα στοιχεία που μας είναι γνωστά και μπορούν να μας βοηθήσουν στη λύση του προβλήματος.
  • ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: Αυτό που επιθυμούμε να μας δώσει ως αποτέλεσμα η επίλυση του προβλήματος.

Βασικοί κανόνες για την επίλυση ενός προβλήματος είναι η κατανόηση του και η διατύπωση σωστών οδηγιών.

  • ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ: Είναι η σαφής και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος.

Τα βήματα που αποτελούν έναν αλγόριθμο ονομάζονται οδηγίες ή εντολές.

Οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να έχουν ακρίβεια και σαφήνεια.

Σε κάθε κατασκευή ενός αλγορίθμου πρέπει να εξασφαλίζουμε ότι κάποια στιγμή θα τελειώσει και θα μας αποδώσει το ή τα ζητούμενα μας. Τέλος πρέπει να φροντίζουμε ώστε οι εντολές ενός αλγορίθμου να είναι εκφρασμένες με απλά λόγια, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητές.

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Ονομάζουμε την αναπαράσταση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή από τον υπολογιστή. Η εργασία δημιουργίας του προγράμματος ονομαζεται: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ και το άτομο που την κάνει: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ.
  • ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ: Είναι οι γλώσσες που "καταλαβαίνουν" οι υπολογιστές και χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία του ανθρώπου με τον υπολογιστή. Έχουν ως βασικά χαρακτηριστικά τους το αλφάβητο, το λεξιλόγιο και το συντακτικό.