Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ E1
Κωδικός : 0501563958
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
-
ΙΣΛΑΜ
-
ΟΙ ΚΑΡΟΛΙΔΕΣ ΚΑΙ Η ΑΚΜΗ ΤΗΣ ΦΡΑΓΚΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΩΝ -ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ -ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΩΝ
-
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ
-
ΣΚΛΑΒΗΝΙΕΣ
-
ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΤΗΣ ΑΚΜΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-Ο ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ- Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΙΣΜΑ
-
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
-
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
-
ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ 1054
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑΣ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
-
Σταυροφορίες Α. ΑΙΤΙΕΣ Δ . Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ Ε. ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
-
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ (1204 ΚΑΙ ΕΞΗΣ)
-
ΟΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ ΚΑΙ Η ΡΑΓΔΑΙΑ ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΤΟΥΣ
-
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ 1453
-
κριση της φεουδαρχιας
-
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
-
ΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
-
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ 1453
ΑΛΩΣΗ 1453
Α. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
ΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΡΑΓΔΑΙΑ ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
ΗΤΤΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ 1402 ΑΠΟ ΜΟΓΓΟΛΟΥΣ ΤΑΜΕΡΛΑΝΟΥ
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΜΙΣΟΥ ΑΙΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟΒΥΖΑΝΤΙΟ
1421 ΜΟΥΡΑΤ Β’ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ
1423 ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΙΣΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ – ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΟΡΟΥ ΥΠΟΤΕΛΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ Η ‘ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΦΕΡΡΑΡΑΣ-ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ 1438-1439
ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΤΗΝΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Ο ΛΑΟΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ
ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ
ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΒΑΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣ 1204
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΚΩΝ ΣΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΛΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ -ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΕΤΡΙΒΗ ΑΥΤΗ Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ 1444
Β.ΑΛΩΣΗ
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΝ ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ ΡΟΥΜΕΛΗ-ΧΙΣΑΡ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ . ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΤΑΙ ΣΙΤΗΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΟΥ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Ο ΜΩΑΜΕΘ ΕΙΣΒΑΛΛΕΙ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΗ ΤΟΥ ΜΩΡΕΩΣ ΝΑ ΣΠΕΥΣΕΙ ΣΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΗ
ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΙΑ’ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΑΤΗ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΗ
ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥΡΚΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΕ ΕΜΨΥΧΟ ΥΛΙΚΟ 10 ΠΡΟΣ 1
ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΑ ΕΚΡΙΝΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ
29 ΜΑΪΟΥ 1453 ΠΕΦΤΕΙ Η ΠΟΛΗ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΦΟΒΕΡΕΣ ΣΦΑΓΕΣ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ
ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ Η ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ 1461
Γ. ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΡΑΤΗ
ΟΙ ΛΟΓΙΟΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ- ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΟΥΝ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗ ΔΥΣΗ -ΣΥΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η ΡΩΣΙΑ ΦΙΛΟΔΟΞΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΜΟΣΧΑ=ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ
Ο ΤΣΑΡΟΣ ΙΒΑΝ Γ’ ΝΥΜΦΕΥΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΙΨΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ-ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΤΟ ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΑΕΤΟ ΣΤΑ ΛΑΒΑΡΑ ΤΟΥ-ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ