Μάθημα : ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 0502030487

0502030487  -  ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ

Ενότητες - 2.1 Η παραγωγή θρεπτικών ουσιών στα φυτά - Φωτοσύνθεση

2.1 Η παραγωγή θρεπτικών ουσιών στα φυτά - Φωτοσύνθεση

Διδακτικοί στόχοι

Οι μαθητές να είναι σε θέση να:

  1. αναγνωρίζουν ότι οι οργανισμοί καλύπτουν τις ανάγκες τους σε θρεπτικές ουσίες και ενέργεια με την τροφή.
  2. διακρίνουν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζουν τις θρεπτικές ουσίες τα φυτά και τα ζώα.
  3. προσδιορίζουν τη σημασία της φωτοσύνθεσης για τη ζωή στον πλανήτη μας.

 

Λέξεις / κλειδιά: 

 

1. Τροφή και χημικές ουσίες:

  • Για εξασφάλιση ενέργειας για τις διάφορες λειτουργίες τους, π.χ. την κίνηση. 
  • Για την ανάπτυξή τους οι οργανισμοί φτιάχνουν νέα κύτταρα. Τα νέα κύτταρα δομούνται από χημικές ουσίες που προέρχονται από τη διάσπαση των θρεπτικών ουσιών της τροφής.
  • Για την πραγματοποίηση διάφορων διαδικασιών. Σε αυτό βοηθούν ορισμένες από τις ουσίες τις τροφής, όπως οι βιταμίνες.
  • Για να επιδιορθώνουν τις φθορές των κυττάρων που προκαλούνται με την πάροδο του χρόνου ή εξαιτίας τραυματισμών.

 

 

2. Διάκριση οργανισμών:

 

ΑΥΤΟΤΡΟΦΟΙ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΡΟΦΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (συμπλήρωση εννοιολογικού χάρτη)

 

3. Η Φωτοσύνθεση: διαδικασία παραγωγής τροφής στους αυτότροφους οργανισμούς

857004_orig.gif

 

Τα βασικά στάδια της φωτοσύνθεσης (συμπλήρωση εννοιολογικού χάρτη)

 

Τα πειράματα του PRIESTLEY

 

Πείραμα: Φωτοσύνθεση - Παραγωγή αμύλου

Εργαστηριακός οδηγός - άσκηση 7 (σελ25-26)

 

ΚΟΥΙΖ: Τι μάθαμε για τη φωτοσύνθεση; - Άσκηση αξιολόγησης γνώσεων

 

Εργάζομαι στο σπίτι:

  • Τετράδιο εργασιών σελ. 19-20 (2.1. "Φωτοσύνθεση")
  • Τετράδιο εργασιών σελ. 21-22 (2.2 «Διαφορετικοί οργανισμοί, διαφορετικοί τρόποι διατροφής»)