Μάθημα : MEK
Κωδικός : 0540220503
-
Θεματικές Ενότητες
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
1.Από το βιβλίο: «Μηχανές Εσωτερικής Καύσης Ι»
Κεφάλαιο 2 Φυσικές έννοιες και Κινητήριες μηχανές |
||
2.4 |
Ροπή |
X |
2.9 |
Ισχύς |
X |
2.17 |
Κινητήριες μηχανές - Ορισμός |
X |
2.18 |
Κινητήριες μηχανές - Κατάταξη |
X |
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ |
||
3.0 |
Γενικά |
X |
3.1 |
Έννοιες της συμπίεσης και της εκτόνωσης |
X |
3.2 |
Βασικός κινηματικός μηχανισμός εμβόλου – διωστήρα – στροφαλοφόρου άξονα |
Χ |
3.2.1 |
Σώμα των κυλίνδρων - Μπλοκ |
X |
3.2.2 |
Τα έμβολα με τα εξαρτήματά τους |
X |
3.2.3 |
Διωστήρας (μπιέλα) |
X |
3.2.4 |
Στροφαλοφόρος άξονας |
X |
3.2.5 |
Σφόνδυλος ή βολάν |
X |
3.3 |
Ορισμός του χρόνου «Stroke» |
X |
3.4 |
Οι 5 διεργασίες που πραγματοποιούνται στον κύκλο των Μ.Ε.Κ. |
X |
3.5 |
Περιγραφή βασικής λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. (OTTO – DIESEL – 4χρονων – 2χρονων) |
X |
3.5.1 |
Τετράχρονοι κινητήρες |
X |
3.5.2 |
Δίχρονοι κινητήρες |
οχι |
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές (4χρονες – 2χρονες) |
||
4.1 |
Κύκλος λειτουργίας - σπειροειδή διαγράμματα πραγματικής λειτουργίας. Εισαγωγή |
Χ |
4.1.1 |
Σπειροειδές διάγραμμα πραγματικής λειτουργίας τετράχρονου βενζινοκινητήρα. |
X |
4.1.2 |
Κυκλικό διάγραμμα πραγματικής λειτουργίας δίχρονου βενζινοκινητήρα. |
|
4.2 |
Κυλινδροκεφαλή. |
X |
4.2.1 |
Σφίξιμο κυλινδροκεφαλής |
X |
4.3 |
Κύλινδρος – έμβολο – ελατήρια – πείρος – διωστήρας – στροφαλοφόρος άξονας – σφόνδυλο (βολάν) |
X |
4.3.1 |
Κύλινδρος |
X |
4.3.2 |
Έμβολο |
X |
4.3.3 |
Ελατήρια |
X |
4.3.4 |
Πείρος |
X |
4.3.5 |
Διωστήρας (μπιέλα) |
X |
4.3.6 |
Στροφαλοφόρος άξονας |
X |
4.3.7 |
Σφόνδυλος ή βολάν |
X |
4.4 |
Πολυκύλινδροι κινητήρες – συνήθεις διατάξεις κυλίνδρων – σειρά ανάφλεξης |
X |
4.5 |
Εκκεντροφόρος άξονας – βαλβίδες |
X |
4.5.1 |
Εκκεντροφόρος άξονας |
X |
4.5.2 |
Βαλβίδες |
X |
4.6 |
Κυλινδρισμός – σχέση συμπίεσης – πίεση συμπίεσης |
X |
4.7 |
Σύστημα παρασκευής καυσίμου μίγματος Ποιότητα καυσίμου Λόγος λ Καύση Καυσαέρια (Εκτός διδακτέας ύλης είναι η παράγραφος από «Η τέλεια καύση, όμως, γίνεται μόνο … έως ..κυρίως χρησιμοποιείται (αμόλυβδη βενζίνη).»). Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Εξαεριωτής (Εκτός διδακτέας ύλης είναι οι παράγραφοι με τίτλους: Συστήματα και λειτουργία του εξαεριωτή, Σύστημα κανονικής πορείας με πλήρη ή μερική ισχύ, Σύστημα βραδυπορίας, Σύστημα στιγμιαίας επιτάχυνσης, Σύστημα ψυχρής εκκίνησης, Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος εξαεριωτής). Καταλύτης |
X |
4.8 |
Σύστημα ανάφλεξης |
X |
4.9 |
Σύστημα λίπανσης Μ.Ε.Κ. |
X |
4.9.1 |
Σύστημα λίπανσης |
X |
4.9.2 |
Η σημασία του λιπαντικού στις μηχανές εσωτερικής καύσης |
X |
4.9.3 |
Λιπαντικά – Ιδιότητες λιπαντικών |
X |
4.9.4 |
Ιξώδες λιπαντικού |
X |
4.9.5 |
Ταξινόμηση λιπαντικών |
οχι |
4.9.6 |
Αποκωδικοποίηση συμβολισμών λιπαντικών |
οχι |
4.9.7 |
Αντλία λαδιού – Τύποι |
X |
4.9.8 |
Φίλτρο λαδιού |
X |
4.9.9 |
Σύστημα ανακύκλωσης αναθυμιάσεων στροφαλοθαλάμου - κάρτερ |
X |
4.9.10 |
Ψυγείο λαδιού |
X |
4.9.11 |
Δείκτης στάθμης λαδιού |
X |
4.9.12 |
Μετρητής πίεσης λαδιού – προειδοποιητική λυχνία |
X |
4.9.13 |
Περιγραφή λειτουργίας συστημάτων λίπανσης |
X |
4.10 |
Σύστημα ψύξης Μ.Ε.Κ. |
X |
4.10.1 |
Σκοπός και σημασία της ψύξης των μηχανών εσωτερικής καύσης |
X |
4.10.2 |
Σύστημα ψύξης |
X |
4.10.3 |
Ψυκτικά υγρά |
X |
4.10.4 |
Πρόσθετα στα ψυκτικά υγρά |
|
4.10.5 |
Ροή του ψυκτικού υγρού μέσα στο σύστημα ψύξης |
X |
4.10.6 |
Υδροχιτώνιο - ψυγείο |
X |
4.10.7 |
Ανεμιστήρας |
X |
4.10.8 |
Θερμοστάτης |
X |
4.10.9 |
Αντλία νερού |
X |
4.10.10 |
Δοχείο διαστολής - Τάπα |
X |
Επισήμανση: Από λάθος αρίθμηση του βιβλίου έχει παραληφθεί η αρίθμηση 4.10.11 |
||
4.10.12 |
Σύστημα ψύξης με αέρα (αερόψυκτο σύστημα) |
|
4.10.13 |
Συγκρότηση του συστήματος ψύξης με αέρα |
|
4.10.14 |
Σύγκριση των συστημάτων ψύξης: Πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα |
|
4.11 |
Συστήματα υπερπλήρωσης |
|
4.11.1 |
Βασικές αρχές λειτουργίας των συστημάτων υπερπλήρωσης (turbo) |
|
4.11.3 |
Μηχανική υπερπλήρωση |
|
4.11.4 |
Υπερπλήρωση με την εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων |
|
Κεφάλαιο 5 Μηχανές Diesel - Πετρελαιομηχανές |
||
Ενότητα 1 |
Κύκλοι λειτουργίας μηχανών diesel |
X |
5.2 |
Κύκλοι λειτουργίας μηχανών diesel |
X |
5.2.1 |
Εισαγωγή |
X |
5.2.2 |
Κύκλος λειτουργίας – Σπειροειδές διάγραμμα λειτουργίας τετράχρονης μηχανής diesel |
X |
Ενότητα 2 |
Περιγραφή βασικών εξαρτημάτων μηχανών diesel |
|
5.3.1 |
Κυλινδροκεφαλή μηχανής diesel |
|
5.3.2 |
Κύλινδρος - Χιτώνιο |
|
5.3.3 |
Έμβολο |
|
5.3.4 |
Ελατήρια |
|
5.3.5 |
Διωστήρας - Πείρος |
|
5.3.6 |
Στροφαλοφόρος άξονας |
|
5.3.7 |
Εκκεντροφόρος άξονας |
|
5.3.8 |
Βαλβίδες μηχανών diesel |
|
5.3.9 |
Μηχανισμός μετάδοσης κίνησης |
|
Ενότητα 3 |
Χαρακτηριστικά λειτουργίας μηχανών diesel |
X |
5.41 |
Θάλαμος καύσης μηχανών diesel |
X |
5.42 |
Σχέση συμπίεσης |
X |
5.43 |
Κυβισμός μηχανών diesel |
X |
5.5 |
Τροφοδοσία – έγχυση καυσίμου |
X |
5.5.1 |
Η δεξαμενή του καυσίμου |
X |
5.5.2 |
Αρχικό φίλτρο πετρελαίου |
X |
5.5.3 |
Αντλία τροφοδοσίας ή αντλία χαμηλής πίεσης |
X |
5.5.4 |
Βασικό φίλτρο |
X |
5.5.5 |
Αντλία έγχυσης |
|
5.5.6 |
Ρυθμιστής στροφών |
|
5.5.7 |
Εγχυτήρες (μπεκ) |
|
5.5.8 |
Σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης μηχανής πετρελαίου |
|
5.5.9 |
Σωλήνες τροφοδοσίας καυσίμου |
|
5.5.10 |
Σωλήνες υψηλής πίεσης |
|
Ενότητα 4 |
Βασικές ιδιότητες του καυσίμου diesel – Αυτανάφλεξη – Λίπανση – Ψύξη – Υπερπλήρωση – Σάρωση |
|
5.6 |
Βασικές ιδιότητες του καυσίμου diesel – Αυτανάφλεξη |
|
5.7 |
Λίπανση πετρελαιομηχανών |
|
5.8 |
Ψύξη |
|
2.Από το Βιβλίο: «Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ»
Στις δύο πρώτες στήλες των πινάκων φαίνονται οι ενότητες/κεφάλαια του βιβλίου που αντιστοιχούν στην διδακτέα ύλη ενώ στην τρίτη στήλη σημαίνονται με Χ οι ενότητες του βιβλίου που αντιστοιχούν στην εξεταστέα ύλη.
|
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ |
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ |
ΕΝΟΤΗΤΕΣ |
ΚΕΦΑΛΑΙΑ |
|
Κεφάλαιο 2ο Κατασκευαστικά χαρακτηριστικά Μ.Ε.Κ |
||
2.3 |
Αυτορρυθμιζόμενες βαλβίδες – μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων |
X |
2.3.1 |
Αυτορρυθμιζόμενες βαλβίδες |
X |
2.3.2 |
Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων |
X |
Κεφάλαιο 3 Συστήματα ψεκασμού στις βενζινομηχανές |
||
3.1 |
Συστήματα ψεκασμού |
X |
3.1.1 |
Κατάταξη συστημάτων ψεκασμού |
X |
3.1.2 |
Βασικά εξαρτήματα υποσυστημάτων τροφοδοσίας ψεκασμού |
X |
3.1.3 |
Σύστημα παρασκευής καύσιμου μείγματος μονού ψεκασμού |
|
3.1.4 |
Σύστημα εισαγωγής και μέτρησης του αέρα Εκτός διδακτέας ύλης είναι: η παράγραφος «Περιγραφή συστημάτων ψεκασμού Jetronic» |
|
3.2 |
Ηλεκτρονική ανάφλεξη |
|
Κεφάλαιο 6 Πετρελαιοκινητήρες (Τετράχρονοι – Δίχρονοι) |
||
6.2 |
Αντλίες πετρελαίου με ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας Εισαγωγή - Πλεονεκτήματα |
X |
6.2.1 |
Ηλεκτρονικές περιστροφικές αντλίες Εκτός διδακτέας ύλης είναι: |
X |
6.2.2 |
Σύστημα Common - Rail |
X |
6.2.3 |
Σύστημα αντλίας - μπεκ |
|
6.3 |
Κινητήρας turbo diesel άμεσου ψεκασμού (TDI) |
X |
6.3.1 |
Βασικά εξαρτήματα και διαφορές από τους συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες |
X |
6.3.2 |
Χαρακτηριστικά του κινητήρα TDI (κινητήρας turbo diesel άμεσου ψεκασμού) |
X |