Μάθημα : ΣΧ0ΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 5ου ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Κωδικός : 1201041879

1201041879  -  ΔΙΑΛΕΧΤΗ ΜΑΝΩΛΗ

Ενότητες - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΜΑΣ / ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΜΑΣ / ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Οι σχολικές εφημεριδες στο γυμνάσιο είναι μια διαφοροποιημένη παιδαγωγική, ξεφεύγοντας από τη σχολική ρουτίνα. Αποτελούν βιωματική μάθηση, καθώς αναπτύσσονται δεξιότητες μέσα από εμπειρίες και βιώματα. Επιπλέον, είναι ένα εργαλείο διαθεματικής προσέγγισης, το οποίο συνδέει διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Τα οφέλη της σχολικής εφημερίδας είναι πολλά και ουσιαστικά. Καταρχάς, η ύπαρξή της και μόνο σε ένα σχολείο είναι μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, η οποία κάνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα τη σχολική καθημερινότητα για όλους. Κέρδος μέγιστο είναι η συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι δείχνουν μικρό ή μέτριο ενδιαφέρον για τα μαθήματα. Χάρη στη συμμετοχή τους αρχίζουν και μελετούν περισσότερο και γιατί το σχολείο τούς φαίνεται πιο ελκυστικό και γιατί πρέπει να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εφημερίδας.

Μία σχολική εφημερίδα, ιδιαιτέρως αν τα τεύχη της είναι τακτικά και με πλούσια και ποικίλη ύλη, δείχνει ένα σχολείο/μελίσσι, ένα σχολείο δραστήριο και εξωστρεφές. Αυτονόητο είναι λοιπόν πως κάθε εκπαιδευτικός, γονέας και μαθητής μπορεί να αναγνωρίσει τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας δράσης στο σχολείο και τον θετικό αντίκτυπο στη διεύρυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μία δράση μη τυπικής μάθησης στο σχολείο με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται. Η σχολική εφημερίδα είναι το δημόσιο βήμα του σχολείου. Ως εκ τούτου αναδεικνύει τη σημασία της ελεύθερης έκφρασης των μαθητών.

Η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών

Ένα ακόμα θετικό μέσα στα πλαίσια του σχολικού τύπου είναι η συνεργασία μεταξύ μαθητή και δασκάλου/καθηγητή, που απογειώνεται! Ο δάσκαλος έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει κάτι νέο, κάτι ενδιαφέρον, ξεφεύγοντας από το καθημερινό πρόγραμμα. Μαζί του σε αυτό είναι πάντα οι μαθητές του, η περιέργεια των οποίων εξάπτεται λίγο ή πολύ και επιθυμούν να ασχοληθούν.

Κάθε φορά, σε κάθε τεύχος που ετοιμάζεται, ο εκπαιδευτικός είναι εκεί για να βοηθήσει, να συμβουλεύσει, να παρακινήσει, να συντονίσει, να λύσει απορίες ακόμα και εντάσεις. Η σχολική εφημερίδα ενώνει ακόμα περισσότερο τους μαθητές με τους δασκάλους τους, ενισχύοντας τον διάλογο μεταξύ τους και πηγαίνοντας τη σχέση τους ένα βήμα παραπέρα (έξω από την τυπική σχολική τάξη).

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ 11 ΑΚΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ 

Το υλικό βρίσκεται αναρτημένο στα τρία  διμηνιαία συνεργατικά τεύχη:

https://schoolpress.sch.gr/sch10diktio/archives/series/diktio-1  

https://schoolpress.sch.gr/sch10diktio/archives/series/diktio-2 

https://schoolpress.sch.gr/sch10diktio/archives/series/diktio-3

https://schoolpress.sch.gr/sch10diktio/archives/446

Κλείνοντας, το Δίκτυο σχολείων "e--τύπος" είναι ένα θετικό παράδειγμα σύμπραξης και  συνέργειας μεταξύ των σχολείων, στοιχεία που αποτελούν ζητούμενο της σύγχρονης εκπαίδευσης.  

   

 

Στόχοι για τη νέα σχολική χρονιά

  • Επέκταση του δικτύου: Ενσωμάτωση νέων σχολείων και διεύρυνση της συμμετοχής, δημιουργώντας μια πιο ισχυρή φωνή για τους νέους.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας: Προώθηση της αλληλεπίδρασης και της ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ των μελών, οργανώνοντας τακτικές διαδικτυακές και δια ζώσης συναντήσεις.
  • Καινοτόμες δράσεις: Εξερεύνηση νέων ψηφιακών εργαλείων και μεθοδολογιών για την υλοποίηση δημιουργικών δράσεων που θα εμπνεύσουν τους μαθητές.
  • Θεματική εμβάθυνση: Εστίαση σε συγκεκριμένα θέματα, όπως οι 17 στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης, η ψηφιακή πολιτειότητα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης κοινωνίας.
  • Κοινές δράσεις: Διοργάνωση κοινών εκδηλώσεων και προγραμμάτων που θα ενθαρρύνουν τη συμμετοχή όλων των μελών του Δικτύου και θα προωθήσουν την αλληλεγγύη και την αλληλοβοήθεια.

Το Δίκτυο e-τύπος αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό που εξελίσσεται συνεχώς. Με τη συμμετοχή και τη δημιουργικότητα των μελών του, το Δίκτυο αναμένεται να αποτελέσει έναν σημαντικό πυρήνα καινοτομίας και συνεργασίας στην εκπαιδευτική κοινότητα, καλλιεργώντας ενεργούς πολίτες που θα διαμορφώσουν το μέλλον της κοινωνίας μας.

Ανακαλύψτε πώς δημιουργήσαμε μαζί ένα έτος γεμάτο δημιουργικότητα και συνεργασία! ✨ Το ημερολόγιό μας MyAdvent αποτυπώνει όλες τις μαγικές στιγμές του Δικτύου e-τύπος 2023-2024!

Κάντε κλικ και ζήστε ξανά τις πιο όμορφες αναμνήσεις μας!

https://app.myadvent.net/calendar?id=pbwoqyxwutzh9g5bu8f784mcvql1tq7d

merry-christmas-4702299_1280

Χριστούγεννα: Μια Γιορτή Αγάπης και Ελπίδας

Τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πιο αγαπημένες και λαμπερές γιορτές του χρόνου. Γιορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου από τους Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο, τιμώντας τη γέννηση του Ιησού Χριστού. Η ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων είναι γεμάτη θαλπωρή, χαρά και αγάπη, καθώς οι οικογένειες και οι φίλοι συγκεντρώνονται για να ανταλλάξουν ευχές, δώρα και να μοιραστούν όμορφες στιγμές.

Ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου, τα λαμπιόνια που φωτίζουν τις πόλεις, και οι μελωδίες των καλάντων έχουν μια μοναδική αίσθηση μαγείας. Παραδοσιακά εδέσματα, όπως οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα, γεμίζουν τα τραπέζια και τις καρδιές μας με γλυκά.

rodia

 

Τα Χριστούγεννα, πέρα ​​από τη γιορτή της θρησκείας, είναι και μια ευκαιρία να δείξουμε έμπρακτα την αγάπη και τη φροντίδα μας για τους γύρω μας. Η αλληλεγγύη και η γενναιοδωρία κυριαρχούν, καθώς πολλοί συμμετέχουν σε φιλανθρωπικές δράσεις, βοηθώντας όσους έχουν ανάγκη.

Αυτή η γιορτή μας θυμίζει τη σημασία της ενότητας, της ελπίδας και της αγάπης, που έχει τη δύναμη να ζεστάνει τις καρδιές μας, ακόμα και τις πιο κρύες μέρες του χειμώνα. Τα Χριστούγεννα είναι μια ευκαιρία να γεμίσουμε με ευγνωμοσύνη και να δημιουργήσουμε αναμνήσεις που θα κρατήσουν για πάντα.

Ευχόμαστε καλή και ευλογημένη χρονιά σε όλους και όλες μαθητές/τριες και τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Το ίδιο και στους καθηγητές/τριες τους. Επι τη ευκαιρία λοιπόν των εορτών ετοιμάσαμε ένα padlet ευχών για το 2025 με όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία μας.

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ.

0 ΤΟΙΧΟΣ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ ΜΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ