Μάθημα : Νεοελληνική Λογοτεχνία Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 5204020327
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ...
-
ΘΕΩΡΙΑ
-
Οδυσσέας Ελύτης, "Πίνοντας ήλιο κορινθιακό", σελ. 10
-
Γιώργος Ιωάννου, "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", σελ.32
-
Άννα Φρανκ, "Από το ημερολόγιο της Άννας ΦΡανκ", σελ. 48
-
Άντον Τσέχωφ, "Ένας αριθμός", σελ.106
-
Μπέρτολτ Μπρεχτ, "Για τον όρο μετανάστες", σελ.139
-
Άλκη Ζέη, "Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία", σελ.148
-
Γιάννης Μαγκλής, "Γιατί:", σελ. 170
-
Νίκος Καββαδίας, "Οι γάτες των φορτηγών", σελ. 236
-
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ...
Γιώργος Ιωάννου, "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", σελ.32
Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, Πανηγύρι
ΘΕΜΑ: Το ενδιαφέρον και η αγάπη που καλλιεργεί ένας καθηγητής στους μαθητές μιας τάξης σχολείου της επαρχίας για τον λαϊκό πολιτισμό και τη λαϊκή λογοτεχνική παράδοση.
ΔΟΜΗ
1η Ενότητα:«Πρόπερσι που φοιτούσα… να τα διορθώσετε».
2η Ενότητα:«Πάντως,η δική μου η θέση…όταν το ξαναπήρε».
ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΙ:
1ηΕνότητα:Ο ρόλος του νέου φιλολόγου στην προβολή της αξίας του λαϊκού πολιτισμού.
2ηΕνότητα:Το πάθημα των δύο ξένων μαθητών.
ΤΕΧΝΙΚΗ:
- α’ πρόσωπο.
- Ο αφηγητής συμμετέχει ως ήρωας στην ιστορία.
- Αναδρομική αφήγηση.
- Απευθύνεται νοερά σε β’ πρόσωπο στον παλιό του καθηγητή
- Στοχαστική διάθεση, μοιάζει να απευθύνεται σε έναν υποθετικό συνομιλητή.
- Περιγραφή συναισθημάτων.
ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ: Αφήγηση, περιγραφές ,σχόλια του αφηγητή, διάλογοι.
ΓΛΩΣΣΑ: Απλή, καθαρή δημοτική με λέξεις της καθημερινότητας.
ΥΦΟΣ: Απλό, καθημερινό.
ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: Παρομοιώσεις, Μεταφορές, Επαναλήψεις, Ασύνδετα Σχήματα.
ΙΔΕΕΣ–ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ:
- Προβάλλεται ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάδειξη του λαϊκού πολιτισμού και κάθε αξίας που συντελεί στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην αισθητική τους καλλιέργεια.
- Ο αστικός τρόπος ζωής , η στροφή από τη συλλογική ζωή στην προβολή του ατομικού συμφέροντος και η εισβολή ξένων προτύπων ζωής οδήγησαν στην περιφρόνηση του λαϊκού πολιτισμού.