Μάθημα : Νεοελληνική Λογοτεχνία Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 5204020327

5204020327  -  ΛΕΜΟΝΙΑ ΡΟΔΗ

Ενότητες - Γιώργος Ιωάννου, "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", σελ.32

Γιώργος Ιωάννου, "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", σελ.32

Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, Πανηγύρι

 

ΘΕΜΑ: Το ενδιαφέρον και η αγάπη που καλλιεργεί ένας καθηγητής στους μαθητές μιας τάξης σχολείου της επαρχίας για τον λαϊκό πολιτισμό και τη λαϊκή λογοτεχνική παράδοση.

 

 

ΔΟΜΗ

1η Ενότητα:«Πρόπερσι που φοιτούσα… να τα διορθώσετε».

2η Ενότητα:«Πάντως,η δική μου η θέση…όταν το ξαναπήρε».

 

ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΙ:

1ηΕνότητα:Ο ρόλος του νέου φιλολόγου στην προβολή της αξίας του λαϊκού πολιτισμού.

2ηΕνότητα:Το πάθημα των δύο ξένων μαθητών.

 

ΤΕΧΝΙΚΗ:

  • α’ πρόσωπο.
  • Ο αφηγητής συμμετέχει ως ήρωας στην ιστορία.
  • Αναδρομική αφήγηση.
  • Απευθύνεται νοερά σε β’ πρόσωπο στον παλιό του καθηγητή
  • Στοχαστική διάθεση, μοιάζει να απευθύνεται σε έναν υποθετικό συνομιλητή.
  • Περιγραφή συναισθημάτων.

 

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ: Αφήγηση, περιγραφές ,σχόλια του αφηγητή, διάλογοι.

 

ΓΛΩΣΣΑ: Απλή, καθαρή δημοτική με λέξεις της καθημερινότητας.

 

ΥΦΟΣ: Απλό, καθημερινό.

 

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: Παρομοιώσεις, Μεταφορές, Επαναλήψεις, Ασύνδετα Σχήματα.

 

ΙΔΕΕΣ–ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ:

  • Προβάλλεται ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάδειξη του λαϊκού πολιτισμού και κάθε αξίας που συντελεί στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην αισθητική τους καλλιέργεια.

 

  • Ο αστικός τρόπος ζωής , η στροφή από τη συλλογική ζωή στην προβολή του ατομικού συμφέροντος και η εισβολή ξένων προτύπων ζωής οδήγησαν στην περιφρόνηση του λαϊκού πολιτισμού.