Μάθημα : ΣΤ' ΤΑΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κωδικός : 9050411243

9050411243  -  ΝΙΚΗ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Ενότητες - ΕΝΟΤΗΤΑ Β΄ Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821)

ΕΝΟΤΗΤΑ Β΄ Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821)

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ B΄ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

  • Τεστ  στην B΄Ενότητα Τρίτη  19/11/2024
  • Διαβαζω τα κεφάλαια που διδάχτηκαν και τις ερωτήσεις όπως τις  σημειώσαμε για το καθε ένα στο τετράδιο  ή στο βιβλίο.
  • Για να εξασκηθώ κάνω τα παρακάτω ΚΟΥΙΖ
  1. Wordwall 1
  2. Wordwall 2
  3. Wordwall 3
  4. wardwall 4
  5. Wordwall 5
  6. Wordwall 6
  7. wordwall 7

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9

ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στη διάρκεια των τεσσάρων αιώνων της Τουρκοκρατίας έγιναν πολλές εξεγέρσεις των υπόδουλων Ελλήνων εναντίον των Οθωμανών. Οι περισσότερες από τις εξεγέρσεις αυτές υποκινούνταν από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις, οι οποίες, όταν βρίσκονταν σε πόλεμο με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, προσπαθούσαν να δημιουργήσουν αναταραχή στο εσωτερικό της, για να διασπάσουν τον τουρκικό στρατό και να τον αποδυναμώσουν.

 

Β9. Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα

 

  • Το μάθημα με ερωτήσεις

Από αυτό το μάθημα μαθαίνω να απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις οπως τις σημειώσαμε  στο τετράδιο.

  1. Γιατί απέτυχαν τα προεπαναστατικά κινήματα ( από το τετράδιο)
  2. Ποια ήταν τα κυριότερα προεπαναστατικά κινήματα και πότε έγιναν ( από την ιστορική γραμμή)

 

 

 

 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8

Ο ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ανάμεσα στους δασκάλους του Γένους ξεχωρίζουν για τη δράση τους ο λόγιος επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής, ένας Έλληνας φιλόλογος φημισμένος ακόμη και στην Ευρώπη.

  • Το μάθημα με ερωτήσεις

Από αυτό το μάθημα μαθαίνω να απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις οπως τις σημειώσαμε  στο βιβλίο

ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ

  1. Σπουδές- καταγωγή (1η παράγραφος)
  2. Τι ήταν ο "θούριος" (2η παράγραφος)
  3. Το όραμα του Ρήγα (3η παράγραφος)
  4. Το τέλος του  Ρήγα  (3η παράγραφος)

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ

  1. Σπουδές - καταγωγή (4η παράγραφος)
  2. Το όραμα του Κοραή ( 5η παράγραφος)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ

  • Από αυτό το κεφάλαιο μαθαίνουμε την ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Δάσκαλοι του Γένους ονομάζονται οι μορφωμένοι Έλληνες που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας συνέβαλαν, με την προφορική διδασκαλία τους ή με τα κείμενα τους, στην καλλιέργεια της ελληνικής παιδείας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ

Από συτό το κεφάλαιο μαθαίνουμε

  1. Την  ΕΙΣΑΓΩΓΗ

    Πολλοί ήταν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν στην οθωμανική κυριαρχία. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι Κλέφτες, που ζούσαν συνήθως στα βουνά. Αλλά και οι Αρματολοί, παρόλο που διορίζονταν από τους Τούρκους, συχνά βοηθούσαν τους κλέφτες.

  2. Τις παρακάτω ερωτήσεις 
  • Τι ήταν οι κλέφτες  (3η παράγραφος σελ. 41)
  • Τι ήταν οι αρματολοί (4η παράγραφος σλ. 41)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας την θρησκευτική και πολιτική ηγεσία των υπόδουλων Ελλήνων αποτελούσαν ο Πατριάρχης, οι Φαναριώτες και οι προεστοί ή δημογέροντες.

 

  • Το μάθημα με ερωτήσεις

Από αυτό το μάθημα μαθαίνω να απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις οπως τις σημειώσαμε  στο βιβλίο

  1.  Ποιος ήταν ο θρησκευτικός αρχηγός των υπόδουλων Ελλήνων
  2.  Τι γνωρίζετε για τους Φαναριώτες
  3.  Ποιοι ήταν οι τοπικοί άρχοντες και τι γνωρίζετε γι αυτούς

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων - ppt κατέβασμα

 

  • Το μάθημα με ερωτήσεις

%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1-2.jpg?resize=780%2C604&ssl=1

  • Ελέγχω τις γνώσεις μου με τα κουιζ
  1. Wordwall 1
  2. Wordwall 2
  3. Wordwall 3

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 

Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ

  • Το μάθημα με ερωτήσεις

1. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου – Αρβανιτίδης Θεόδωρος – Κεντρικό

  • Ελέγχω τις γνώσεις μου με τα κουίζ
  1. Wordwall 1
  2. Wordwall 2
  3. Wordwall 3
  4. Wordwall 4
  5. Wordwall 5
  6. Liveworksheets 1