Μάθημα : Ε' τάξη: Πληροφορική & Τ.Π.Ε.

Κωδικός : 9050551108

cs_2dsk_E_01  -  ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ

Ενότητες - 12. Προγραμματισμός σε Scratch (Δομές Επανάληψης #2)

12. Προγραμματισμός σε Scratch (Δομές Επανάληψης #2)

Στη σημερινή ενότητα θα συγκρίνουμε τρεις δομές επανάληψης:

Την  την  και την 

 

Σκοπός του σημερινού μαθήματος είναι να αναγνωρίζουμε (ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε κάθε φορά) ποια από τις τρεις δομές είναι η καλύτερη για να χρησιμοποιήσουμε.

 

 

 

 

Η δομή επανάληψης επαναλαμβάνει τις εντολές που έχει αγκαλιάσει για όσες φορές λέει ο αριθμός στο αντίστοιχο πεδίο (10 στην παραπάνω εικόνα).

 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εντολές ο χαρακτήρας μας για 7 φορές θα (i) αναφέρει τη φράση Ο Ζάχος συνάντησε τον Μυρώνη!!! και (ii) αμέσως μετά θα ακούγεται ο ήχος pop.

 

 

 

 

Η δομή επανάληψης επαναλαμβάνει τις εντολές που έχει αγκαλιάσει για μέχρις ότου συμβεί αυτό που υπάρχει στο εξάγωνο (στην παραπάνω φωτογραφία το εξάγωνο είναι άδειο).

 

 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εντολές ο χαρακτήρας μας μέχρι να αγγίξει οτιδήποτε έχει πράσινο χρώμα (όπως φαίνεται στο δείγμα) θα (i) αναφέρει τη φράση Ο Ζάχος συνάντησε τον Μυρώνη!!! και (ii) θα ακούγεται ο ήχος pop.

 

 

 

 

Η δομή επανάληψης  επαναλαμβάνει για πάντα τις εντολές που έχει αγκαλιάσει.

 

 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εντολές  ο χαρακτήρας μας για πάντα θα (i) αναφέρει τη φράση Ο Ζάχος συνάντησε τον Κωνσταντίνο στα βρυσάκια!!! και (ii) θα ακούγεται ο ήχος pop.

 

 

 

 

Άσκηση

Παρακάτω υπάρχουν 3 αρχεία του Scratch.

(1) Κατεβάστε τα 3 αρχεία στον υπολογιστή σας, (2) ανοίξτε την σελίδα του Scratch (https://scratch.mit.edu/) και στη συνέχεια, (3) μεταφορτώστε το κάθε αρχείο στο Scratch.

Για κάθε αρχείο (πριν μεταφορτώστε το επόμενο), (4) δείτε τι κάνουν οι χαρακτήρες πατώντας την  και (5) διαβάστε τις εντολές που έχουν χρησιμοποιηθεί.

 

 

Στη συνέχεια, κάντε κλικ και απαντήστε στο ερωτηματολόγιο που ακολουθεί (Κάντε κλικ εδώ και απαντήστε στις ερωτήσεις!).