Μάθημα : Δ' τάξη: Πληροφορική & Τ.Π.Ε.

Κωδικός : 9050551109

cs_2dsk_D_01  -  ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ

Ενότητες - 08. Δημιουργώ με το Scratch (Μέρος Β)

08. Δημιουργώ με το Scratch (Μέρος Β)

Σε αυτήν την ενότητα θα εξοικειωθούμε με τις εντολές κίνησης.

Στην άσκηση που ακολουθεί θα χρησιμοποιήσετε τις εξής εντολές:

Θα την βρείτε στην κατηγορία

Με αυτήν την εντολή, όταν πατηθεί το κουμπί του πληκτρολογίου που έχουμε ορίσει (το πλήκτρο "διάστημα" στο συγκεκριμένο παράδειγμα), η γάτα θα ξεκινήσει να εκτελεί τις εντολές που της έχουμε τοποθετήσει από κάτω.

 

 

 

 

Θα την βρείτε στην κατηγορία

Με αυτήν την εντολή, η γάτα θα μετακινηθεί κατά 10 σημεία προς την κατεύθυνση που κοιτάει.

 

 

Θα την βρείτε στην κατηγορία

Με αυτήν την εντολή, η γάτα κοιτάει προς την κατεύθυνση που θα της ορίσουμε.

 

 

Θα την βρείτε στην κατηγορία Με αυτήν την εντολή, ο χαρακτήρας αλλάζει ενδυμασία.

Να σας θυμίσω ότι η γάτα έχει ήδη 2 ενδυμασίες, τις οποίες μπορείτε να δείτε στην καρτέλα Ενδυμασίες.

   

Στο παράδειγμα που ακολουθεί, ο προγραμματιστής δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στη γάτα προκειμένου:

  • Όταν πατηθεί το κουμπί δεξί βέλος στο πληκτρολόγιο, η γάτα (1) να δείξει προς τα δεξιά, (2) να κινηθεί 10 σημεία και (3) να αλλάξει ενδυμασία.
  • Όταν πατηθεί το κουμπί πάνω βέλος στο πληκτρολόγιο, η γάτα (1) να δείξει προς τα πάνω, (2) να κινηθεί 10 σημεία και (3) να αλλάξει ενδυμασία.

 

 

Το παράδειγμα

 

 

 

Εργασία

Για να εξασκηθείτε στις εντολές της σημερινής ενότητας, ακολουθήστε τα εξής βήματα:

  1. Ανοίξτε το scratch.mit.edu
  2. Αντιγράψτε το παραπάνω παράδειγμα χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες εντολές για να κινείται η γάτα προς τα δεξιά και προς τα πάνω κάθε φορά που πατιούνται τα αντίστοιχα πλήκτρα στο πληκτρολόγιο.
  3. Προσθέστε τις ανάλογες εντολές προκειμένου η γάτα να κινείται προς τα κάτω, όταν πατιέται το κουμπί κάτω βέλος στο πληκτρολόγιο.
  4. Προσθέστε τις ανάλογες εντολές προκειμένου η γάτα να κινείται προς τα αριστερά, όταν πατιέται το κουμπί αριστερό βέλος στο πληκτρολόγιο.
  5. Όταν ολοκληρώσετε την εργασία στο Scratch, κάντε κλικ στον σύνδεσμο του ερωτηματολογίου (Κάντε κλικ και πείτε τη γνώμη σας - Δημιουργώ με το Scratch (Μέρος Β)) και απαντήστε στις ερωτήσεις.

 

Υπενθύμιση: Για δική σας διευκόλυνση, σας συνιστώ να είστε συνδεδεμένοι με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας στο ΠΣΔ πριν απαντήσετε στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου.