Μάθημα : 2024-25 - Πληροφορική (ΤΠΕ) ΣΤ΄ Τάξη
Κωδικός : 9050599253
-
Θεματικές Ενότητες
-
O Πίνακας ανακοινώσεων της τάξης μας
11/10/24 -
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 9ο: Ζωγραφική στο Scratch - Σενάριο: Ένα ρομποτάκι που ζωγραφίζει... (Επίπεδο 2)
23/5/22 -
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 8ο: Ζωγραφική στο Scratch - Σενάριο: Ένα ρομποτάκι που ζωγραφίζει... (Επίπεδο 1)
16/5/22 -
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ - Μάθημα 6ο: Παιχνίδι ερωταποκρίσεων
9/5/23 -
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 6ο: Παιχνίδι Ping Pong με ζωές
9/5/22 -
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ - Μάθημα 5ο: Δημιουργία μεταβλητών - Σενάριο: Συλλογή αυγών / διαμαντιών
4/4/23 -
Διαδραστικοί πίνακες
-
O Πίνακας ανακοινώσεων της τάξης μας
Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 8ο: Ζωγραφική στο Scratch - Σενάριο: Ένα ρομποτάκι που ζωγραφίζει... (Επίπεδο 1)
Στόχος της ενότητας:
- Η λειτουργία και η χρήση της πένας.
- Η δημιουργία κουμπιών εντολών.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
- Το σενάριο ξεκινάει κάνοντας κλικ στο σημαιάκι.
- Ο χρήστης θα επιλέγει το σχήμα που επιθυμεί πατώντας κάθε φορά ένα από τα τέσσερα κουμπιά στα δεξιά
- και το ρομποτάκι ζωγραφίζει το ζητούμενο σχήμα.
Πειραματισμός με λυμένο παράδειγμα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
ΒΗΜΑΤΑ
1. Για να υλοποιήσουμε το σενάριο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουμε την επέκταση της πένας πατώντας το κουμπί κάτω αριστερά.
2. Δημιουργούμε με τη ζωγραφική του Scratch τέσσερα κουμπιά (μορφές), ένα για κάθε σχήμα:
- Κουμπί Τετράγωνο
- Κουμπί Εξάγωνο
- Κουμπί Δεκάγωνο
- Κουμπί Κύκλος
3. Σε κάθε κουμπί (π.χ. τετράγωνο, εξάγωνο κτλ) προσθέτουμε την εξής οδηγία:
- Όταν γίνει κλικ σε αυτό το αντικείμενο, τότε αυτό να μεταδίδει ένα μήνυμα (το κουμπί τετράγωνο θα μεταδίδει το μήνυμα "Ζωγράφισε τετράγωνο")
4. Στο ρομποτάκι προσθέτουμε τον εξής κώδικα:
- Όταν γίνει κλικ στο σημαιάκι, καθαρίζει το σκηνικό, δείχνει προς τα δεξιά και ειδοποιεί τον χρήστη με μηνύματα να ξεκινήσει το παιχνίδι.
- Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε τετράγωνο", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα τετράγωνο.
- Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε εξάγωνο", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα εξάγωνο.
- Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε δεκάγωνο", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα δεκάγωνο.
- Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε κύκλο", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα κύκλο.
5. Αποθηκεύουμε το έργο μας στο φάκελό μας.