Μάθημα : 2024-25 - Πληροφορική (ΤΠΕ) ΣΤ΄ Τάξη

Κωδικός : 9050599253

9050599206  -  ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΚΑΓΚΟΥ

Ενότητες - Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 9ο: Ζωγραφική στο Scratch - Σενάριο: Ένα ρομποτάκι που ζωγραφίζει... (Επίπεδο 2)

Γ2. Προγραμματίζω τον Η/Υ -Μάθημα 9ο: Ζωγραφική στο Scratch - Σενάριο: Ένα ρομποτάκι που ζωγραφίζει... (Επίπεδο 2)

από 23/5/22 

Στόχος της ενότητας: 

  1. Η λειτουργία  εμφωλευμένων εντολών επιλογής Αν.
  2. Ηλειτουργία της πένας
  3. Η δημιουργία κουμπιών εντολών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

  • Το σενάριο ξεκινάει κάνοντας κλικ στο σημαιάκι.
  • Ο χρήστης επιλέγει το μοτίβο που επιθυμεί πατώντας κάθε φορά ένα από τα τρία κουμπιά στα δεξιά
  • και το ρομποτάκι ζωγραφίζει το ζητούμενο μοτίβο.
Πειραματισμός με λυμένο παράδειγμα

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

ΒΗΜΑΤΑ

1. Για να υλοποιήσουμε το σενάριο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουμε  την επέκταση της πένας πατώντας το  κουμπί  κάτω αριστερά.

2. Δημιουργούμε με τη ζωγραφική του Scratch τρία κουμπιά (μορφές), ένα για κάθε σχήμα:

  • Κουμπί Μοτίβο από τετράγωνα
  • Κουμπί Μοτίβο από τρίγωνα
  • Κουμπί Μοτίβο από κύκλους

3. Σε καθένα από αυτά τα κουμπιά  προσθέτουμε την εξής οδηγία: 

  • Όταν γίνει κλικ σε αυτό το αντικείμενο,  τότε αυτό να μεταδίδει ένα μήνυμα (το κουμπί "Μοτίβο από τετράγωνα" θα μεταδίδει το μήνυμα "Ζωγράφισε τετράγωνα")

4. Στο ρομποτάκι προσθέτουμε τον εξής κώδικα:

  • Όταν γίνει κλικ στο σημαιάκι, καθαρίζει το σκηνικό, δείχνει προς τα δεξιά και ειδοποιεί τον χρήστη με μηνύματα να ξεκινήσει το παιχνίδι.
  • Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε τετράγωνα", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα μοτίβο από τετράγωνα.
  • Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε τρίγωνα", καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα μοτίβο από τρίγωνα.
  • Όταν λάβει το μήνυμα "Ζωγράφισε κύκλους",  καθαρίζει το σκηνικό, επιλέγει χρώμα πένας, κατεβάζει την πένα και ζωγραφίζει ένα μοτίβο από κύκλους.

5. Αποθηκεύουμε το έργο μας στο φάκελό μας.