Μάθημα : Η αλφαβήτα στο νηπιαγωγείο
Κωδικός : 9051315104
-
Θεματικές Ενότητες
”Γράμματα πολλά, μεγάλα και μικρά… λέξεις μαγικές, όμορφες και ζωηρές!!!”
Με αφορμή τα λουλούδια που έφερε ένας μαθητής, όταν μαζευτούν στην παρεούλα η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά, από ποιο γράμμα αρχίζει η λέξη λουλούδια. Έπειτα, με τη βοήθεια του λογισμικού CmapTools, δημιουργούν έναν εννοιολογικό χάρτη με θέμα λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Λ,λ. Η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να βρουν λέξεις από αυτό το γράμμα και τις συμπληρώνει στον εννοιολογικό χάρτη.
Στη συνέχεια προβάλλει στα παιδιά, μέσω της τηλεόρασης που είναι συνδεδεμένη με την οθόνη του υπολογιστή, το βίντεο “Ένα γράμμα μια ιστορία - Το λαχανιασμένο λεωφορείο”. Αφού το παρακολουθήσουν ζητά από τα παιδιά να εντοπίσουν τις εικόνες των λέξεων που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα και τις αντίστοιχες λέξεις που άκουσαν.
Τέλος, η νηπιαγωγός συμπληρώνει στον εννοιολογικό χάρτη τις λέξεις που βρήκαν τα παιδιά από το βίντεο, ώστε να εμπλουτιστεί και να έχουν τα παιδιά περισσότερες δυνατότητες επιλογής στη δραστηριότητα διδασκαλίας που θα ακολουθήσει.
Στόχοι της δραστηριότητας:
- Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.
- Να αποκτήσουν φωνολογική ενημερότητα.
- Να συνειδητοποιήσουν την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου
- Να αντιγράφουν λέξεις που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους.
- Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών
- Να συνειδητοποιήσουν ότι ο υπολογιστής είναι εργαλείο γνώσης, παιχνιδιού και διασκέδασης
- Να εξασκηθούν στον χειρισμό του πληκτρολογίου.
- Να αναπτύξουν και να εκφράσουν ιδέες με ψηφιακά μέσα.
- Να εξοικειωθούν με το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (CmapTools)
- Να αξιοποιούν το διαδίκτυο με τη χρήση μηχανών αναζήτησης (βίντεο)
- Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
- Να μάθουν να περιμένουν τη σειρά τους
- Να μάθουν να εκφράζουν τις ιδέες τους και τις απόψεις τους
- Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, να ακούν και να σέβονται τις ιδέες και τις απόψεις των άλλων
Εκπαιδευτική Σειρά Κινουμένων Σχεδίων από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση