Μάθημα : «Ενδοσχολική Επιμόρφωση –Δημιουργία μιας Κοινότητας Μάθησης»

Κωδικός : 9460018191

9460018191  -  ΜΟΡΦΩ ΜΑΝΙΩΤΗ, ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΤΡΙΓΚΑ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΕΤΣΙΟΥ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ

Ενότητες - ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η ενδοσχολική επιμόρφωση είναι μια ευέλικτη μορφή επιμόρφωσης, που αποβλέπει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και στην ενίσχυση του επαγγελματικού ρόλου του εκπαιδευτικού (Ξωχέλλης & Παπαναούμ, 2000). Έχει ως αφετηρία τις επιμορφωτικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του διδακτικού προσωπικού σε συνάρτηση με τις ανάγκες και τα προβλήματα που επικρατούν στη σχολική μονάδα (Ξωχέλλης, 2000). Στα σχολεία όπου λειτουργούν ως «οργανισμοί που μαθαίνουν», οι ομάδες των εκπαιδευτικών μετατρέπονται σε επαγγελματικές κοινότητες μάθησης (Fullan, M. 2010).

 

Ξωχέλλης, Π. (2001). Η ενδοσχολική επιμόρφωση στην Ελλάδα: μια καινοτομία στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Στο Π. Ξωχέλλης & Ζ. Παπαναούμ (Επιμ.), Πρακτικά του διεθνούς συμποσίου: συνεχιζόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ανάπτυξη του σχολείου. Θεσσαλονίκη: ΑΠΘ, 10-16.

Ξωχέλλης Π. & Παπαναούμ, Ζ. (2000) (Eπιμ). Η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ελληνικές εμπειρίες 1997-2000. Θεσσαλονίκη: Action Α.Ε

Fullan, M. (2010). All systems go: The change imperative for whole system reform. Corwin Press