Μάθημα : Όμιλος ρομποτικής

Κωδικός : 9520069184

9520069184  -  ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Ενότητες - 3.Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα του Micro:bit

3.Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα του Micro:bit

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες μπορούν να προχωρήσουν μέσω διάφορων γλωσσών προγραμματισμού καθώς αυξάνονται οι δεξιότητές τους. Μπορούν να προγραμματίσουν το Micro:bit με περιβάλλον όπου οι εντολές μπορεί να είναι εικονίδια που τα μεταφέρεις και τα εναποθέτεις, ή είναι μπλοκ εντολών ή ακόμα οι εντολές εμφανίζονται ως κείμενο για μεγαλύτερα παιδιά.

  • Microsoft MakeCode

Το πρόγραμμα MakeCode της Microsoft είναι ο τέλειος τρόπος για να ξεκινήσετε τον προγραμματισμό και να δημιουργήσετε με το micro:bit του BBC. Είναι το πλέον κατάλληλο προγραμματιστικό περιβάλλον για τα παιδιά από 7 ετών καθώς δεν απαιτεί προσήλωση σε στοιχεία κειμένου. Χρησιμοποιεί χρωματικά κωδικοποιημένα μπλοκ τα οποία είναι γνωστά σε οποιονδήποτε έχει χρησιμοποιήσει προηγουμένως το Scratch, και ωστόσο αρκετά ισχυρά για πρόσβαση σε όλες τις δυνατότητες αυτού του μικροσκοπικού υπολογιστή. Μπορείτε επίσης να μεταβείτε σε JavaScript για να δείτε τον κώδικα που βασίζεται σε κείμενο πίσω από τα μπλοκ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

Εμφάνιση "χαμόγελου" από τα LEDs του micro:bit όπου εκτελείται πρόγραμμα σε Microsoft MakeCode.

 

  • Scratch, Mindplus

 

Το Scratch και το mindplus λατρεύεται από παιδιά και ενήλικες σε όλο τον κόσμο. Για πολλούς, το Scratch ή το mindplus αποτελεί τη πρώτη τους εισαγωγή στον προγραμματισμό από περίπου 8 ετών και άνω. Μπορείτε να ενσωματώσετε micro:bit στα έργα σας στο Scratch ή το mindplus , μετατρέποντας το micro:bit σας σε φυσικό χειριστήριο παιχνιδιών, πινέλο, ψηφιακό πίνακα αποτελεσμάτων κ.α.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

Το παρακάτω πρόγραμμα χρησιμοποιεί το επιταχυνσιόμετρο του micro:bit για να αντιληφθεί πότε εκτινάσσεται στον αέρα και κάνει τη γάτα του Scratch να πηδά ταυτόχρονα. Επίσης, η φιγούρα της γάτας αλλάζει χρώμα, κάνει έναν ήχο νιαουρίσματος και οι αλλαγές κάνουν το ύψος του ήχου υψηλότερο κάθε φορά που "πετάτε" ή  κουνάτε έντονα το micro:bit στον αέρα. Χρησιμοποιεί το μπλοκ ολίσθησης για να κάνει το Scratch να μεταπηδά στο τμήμα της οθόνης κάθε φορά.