Μάθημα : ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9520339106
- 
                                            Θεματικές Ενότητες
ΓΛΩΣΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3
3η ενότητα: ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ
Γραμματική:
- Δίψηφα φωνήεντα:
- Δύο φωνήεντα μαζί που βγάζουν μια φωνή τα λέμε δίψηφα φωνήεντα. Αυτά είναι τα εξής: αι=ε ει=ι υι=ι ου=ου
- Δίψηφα σύμφωνα:
- Δύο σύμφωνα μαζί που βγάζουν μια φωνή τα λέμε δίψηφα σύμφωνα. Αυτά είναι τα εξής: μπ ντ γκ τσ τζ γγ
- Τελικά σύμφωνα:
- Τα τελικά σύμφωνα είναι δύο, το ς και το ν. Προσοχή, όμως, έχουμε και λέξεις που μπορεί να τελειώνουν σε ρ, λ, ζ, π. Αυτές οι λέξεις προέρχονται συνήθως από ξένες γλώσσες. Π.χ. παζλ, τζιπ, ρεκόρ κλπ.
- Κανόνες τονισμού:
- Δεν τονίζονται οι μονοσύλλαβες λέξεις. Π.χ. ναι, και, με, σε, θα.
- Ο διαζευτικός σύνδεσμος ή τονίζεται. Π.χ. Θέλεις γάλα ή πορτοκαλάδα;
- Το πού και το πώς τονίζονται όταν ρωτάμε. Π.χ. Πού θα πάμε σήμερα; Πώς είναι η γιαγιά σου;
- Δε βάζουμε τόνο σε λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία γράμματα. Π.χ. ΚΑΡΕΚΛΑ, ΛΙΒΑΔΙ κλπ.
- Δεν τονίζονται οι λέξεις που έπαθαν αφαίρεση, δηλαδή έχασαν το φωνήεν που τονίζεται. Π.χ. μου ‘φερε
- Κανόνες ορθογραφίας: Σ, σ ή ς;
- Σ (σίγμα κεφαλαίο) βάζω όταν ξεκινάω μια καινούρια πρόταση ή όταν γράφω κάποιο όνομα. Π.χ. Στέλιος, Σπύρος
- ς (σίγμα τελικό) βάζω στο τέλος κάποιας λέξης. Π.χ. κανόνες ορθογραφίας
- σ (σίγμα μικρό ) βάζω σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λέξεων. Π.χ. πρόταση, εσύ, σφουγγάρι
ΔΕΥΤΕΡΑ 13-10-2025
1. Ιστορίες με εικόνες
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 30-31) (Δραστηριότητα 4)
- 1α. ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ
ΣΠΙΤΙ:
- Ανάγνωση: Β.Μ. α΄ σελ. 30 Ιστορίες με εικόνες
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: Στην Αίγυπτο έφτιαχναν ιστορίες με εικόνες πάνω σε παπύρους. (Β.Μ. α΄ σελ.30)
- Φύλλο εργασίας: 1β. ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ
ΤΡΙΤΗ 14-10-2025
2. Ταξίδι στο διάστημα (κόμικ)
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 31) (Δραστηριότητα 5)
- Αλλάζω το κείμενο και το κάνω διάλογο.
ΣΠΙΤΙ:
- Ανάγνωση: Β.Μ. α΄ σελ. 31 Ταξίδι στο διάστημα (κείμενο)
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: Μερικές φορές ονειρεύομαι πως ταξιδεύω στο διάστημα. (Β.Μ. α΄ σελ.31)
- Φύλλο εργασίας: 2. Πώς αλλάζουμε ένα κείμενο σε διάλογο
ΤΕΤΑΡΤΗ 15-10-2025
3. Ο αστροναύτης
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 32) (Δραστηριότητα 6)
- Πρόχειρο τετράδιο: Κυκλώνω τα δίψηφα φωνήεντα στις λέξεις: παιδιά, τρέχει, όλοι, κουτσός, υιοθετώ, πιγκουίνος, μούρα, τραγούδι, κλειδί, φαίνομαι, πολυκατοικία
ΣΠΙΤΙ:
Μπορεί κι εκεί να βρω παιδιά
μπορεί κι αυτό να γίνει
και όλοι να χορέψουμε
κει πάνω στη Σελήνη.
- Φύλλο εργασίας: 3. ΔΙΨΗΦΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ
ΠΕΜΠΤΗ 16-10-2025
4. Το σαλιγκάρι
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 32-33) (Δραστηριότητες 6 7)
- Τ.Ε. α΄(σελ. 15-16 εργ. 1 2 3 ) (Δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα)
ΣΠΙΤΙ:
- Ανάγνωση: Β.Μ. α΄ σελ. 33 Το σαλιγκάρι
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: Το μικρό το σαλιγκάρι κάθισε μπροστά στο τζάκι με μπουφάν με ένα τσεπάκι. (Β.Μ. α΄ σελ.33)
- Φύλλο εργασίας: 4. ΔΙΨΗΦΑ ΣΥΜΦΩΝΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟΝΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17-10-2025
ΜΟΝΟΩΡΟ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ.pdf
- Εξώφυλλο, Αφιέρωση και Κεφάλαιο 1 (σελ. 5-9)
- 1. Μια εικόνα, χίλιες λέξεις: Παρατήρηση του εξωφύλλου: Τα παιδιά διατυπώνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του βιβλίου.
- 2. Αφιέρωση: Συζήτηση γιατί αφιερώνει το βιβλίο σε αυτό το πρόσωπο ο συγγραφέας.
- 2. Ραντεβού στα τυφλά με ένα βιβλίο: Διαβάζω πρώτα το απόσπασμα: "Όταν ήμουν έξι χρονών....Εκείνοι μου απάντησαν:" και τα παιδιά προσπαθούν να φανταστούν τη συνέχεια της ιστορίας.
- 3. Διαβάζω τη συνέχεια της ιστορίας χωρίς να προβάλλω τις εικόνες.
- 4. Στα μονοπάτια της τέχνης: Τα παιδιά φαντάζονται και ζωγραφίζουν το φίδι-καπέλο. Αφού ολοκληρώσουν τη ζωγραφική, προβάλλω τις αντίστοιχες εικόνες του βιβλίου.
ΔΕΥΤΕΡΑ 20-10-2025
5. Ο Αρμπέν χάνει το δόντι του
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 33-34) (Δραστηριότητες 8 9)
- Τ.Ε. α΄(σελ. 16-17 εργ. 4 5 6) (Σύμφωνα στο τέλος των λέξεων + Λέξεις που δεν παίρνουν τόνο)
ΣΠΙΤΙ:
- Ανάγνωση: Β.Μ. α΄ σελ. 33 Ο Αρμπέν χάνει το δόντι του
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: -Αρμπέν τι έπαθες; Πού είναι το μπροστινό σου δόντι; (Β.Μ. α΄ σελ.33)
- Φύλλο εργασίας: 5. Τελικά σύμφωνα
ΤΡΙΤΗ 21-10-2025
6. Χωχαρούπα
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 28-29) (Δραστηριότητα 1)
- Πώς αλλάζουμε έναν διάλογο σε κείμενο (με απαντήσεις)
- Πρόχειρο Τετράδιο: Παραγωγή Γραπτού Λόγου: Κάνω τον διάλογο μικρή ιστορία
ΣΠΙΤΙ:
- Φύλλο εργασίας: 6. ΑΛΛΑΖΩ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΩ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 22-10-2025
7. Όταν κάνουνε πόλεμο (Ανθολόγιο)
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Όταν κάνουνε πόλεμο (Ανθολόγιο σελ. 105-106)
- 7. Όταν κάνουνε πόλεμο (φύλλο εργασίας σελ. 3 + 4) (Γράφουμε στο πρόχειρο τετράδιο)
ΣΠΙΤΙ:
- Ανάγνωση: Όταν κάνουνε πόλεμο (Ανθολόγιο σελ. 105-106)
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: (Ανθολόγιο σελ. 105-106)
Ενάντια στον πονόλαιμο
στον πόνο και τον πόλεμο
υπάρχει μια ασπιρίνη
άνθρωποι, πέστε ΕΙΡΗΝΗ.
- Φύλλο εργασίας: 7. Όταν κάνουνε πόλεμο (σελ. 1+ 2)
ΠΕΜΠΤΗ 23-10-2025
Σαν παραμύθι (επετειακό μάθημα από την Ενότητα 7)
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Β.Μ. α΄ (σελ. 58-61) (Δραστηριότητα 1 ) (28η Οκτωβρίου 1940)
- Εθνική Εορτή 28ης Οκτωβρίου 1940, Δημοτικό - Νηπιαγωγείο (28th of October, Greek National Day) (εκπαιδευτικό βίντεο) (You Tube)
- 28η Οκτωβρίου 1940 | Μουντζούρα (εκπαιδευτικό βίντεο) (You Tube)
- Η 28η Οκτωβρίου 1940 - Τι γιορτάζουμε; - Μαθαίνουμε κι αλλιώς! (εκπαιδευτικό βίντεο) (You Tube)
ΣΠΙΤΙ (για την Τετάρτη 29-10-2025) :
- Ανάγνωση: Σαν παραμύθι (Β.Μ. α΄σελ. 61 "Ο μικρός νάνος .... βουνοκορφές.")
- Ορθογραφία + Αντιγραφή: (Β.Μ. α΄σελ. 60): Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας γίγαντας, ένας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος όσο σαράντα εκατομμύρια άνθρωποι μαζί.
- Φύλλο εργασίας: Σαν παραμύθι.pdf
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24-10-2025
ΜΟΝΟΩΡΟ ΓΛΩΣΣΑΣ
- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 (στίχοι)
- Μαρινέλλα - Ο Ναπολιτάνος (τραγούδι) (You Tube)
- Μάνος Λοΐζος - Ακορντεόν (τραγούδι) (You Tube)
ΤΕΤΑΡΤΗ 29-10-2025
8. ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Οι διακοπές τελειώνουν - Δίψηφα φωνήεντα: αι, ει, οι, ου (jele)
- Ο κηπουρός - Δίψηφα σύμφωνα: μπ, γγ, γκ, τσ, τζ, ντ, αλλά και ψ, ξ, γκρ (jele)
- Επίλεξε "ει" ή "οι" (Wordwall)
- Διάλεξε ει ή οι (Wordwall)
- Ελληνικές λέξεις ή δάνειες λέξεις; (Wordwall)
- Που/πού, πως/πώς (Wordwall)
- Τονισμός η , ή (Wordwall)
- Διαλέγω η ή ή (Wordwall)
ΣΠΙΤΙ:
- Φύλλο εργασίας: 8. ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 3
