Μάθημα : ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9520339217
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 "ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 "ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 " Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 "ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΝΤΥΜΕΝΕΣ ΣΤΑ ΛΕΥΚΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 7 " ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 "ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ!"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 9 "ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 11 "ΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 12 "ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟ ΨΩΜΙ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 13 "ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ"
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 "ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ"
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 "ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ"
- 1. Σπίτι_με_κήπον (1) (Β. Γλ. σελ. 46-49)
- Κ.Π. Καβάφης: Η ζωή και το έργο του (βίντεο)
- Ανάγνωση: Σπίτι_με_κήπον (Β. Γλ. σελ. 46)
- Βιωματική παρουσίαση του ποιήματος του Καβάφη "Σπίτι με κήπον" (βίντεο)
- Εργ. 1 2 3 4
- Αντ. + Ορθ. : Εργ. 12+13 σελ. 49
- Ασκήσεις ορθογραφίας:
- Βγάζω την απόστροφο: Να 'χω / Να έχω
- Πού γεννήθηκε ο Κων/νος Καβάφης; Στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου
- Βάλε σωστά την απόστροφο (διαδραστική άσκηση)
- Γραμματική: Απόστροφος (φυλλάδιο)
Εργασίες
1. Σπίτι_με_κήπον_1 - 1. Σπίτι_με_κήπον_(2) (Τ. Εργ. Γλ. σελ. 34-35)
- Ανάγνωση: Τ. Εργ. Γλ. εργ. 1 σελ. 34
- Εργ. 1 2
- Αντ.+ Ορθ. : "Έχω μιλιά ... από τη μαμά." (Τ. Εργ. Γλ. εργ. 1 σελ. 34)
- Ασκήσεις Ορθ.:
- Συνώνυμα: μιλιά/λαλιά, μαμά/μητέρα, σκάω/δραπετεύω, κλουβί/φυλακή
- Παρομοίωση "παπαγάλος": Ο Δημήτρης έμαθε την ιστορία σαν παπαγάλος. Δεν κατάλαβε τίποτα.
- Β. Γλ. σελ. 49, εργ. 11
- Γραμματική: Συνώνυμα και Παρομοίωση (φυλλάδια)
- Τηλεπαιχνίδι με συνώνυμα (διαδραστική άσκηση)
- Είναι παρομοίωση ή όχι; (διαδραστική άσκηση)
Εργασίες
1. Σπίτι_με_κήπον_2α Εργασίες
1. Σπίτι_με_κήπον_2β - 2. Γάτος_από_σπίτι_ζητά_νέα_οικογένεια_(1) ( Β. Γλ. σελ. 50-51)
- Ανάγνωση: "Είμαι ένας κατοικίδιος γάτος ... με κοτόπουλο και ψάρι." (σελ. 50)
- Εργ. 1 2 3 4 5 6
- Αντ. + Ορθ.: Εργ. 7
- Άσκηση Ορθ. : Γράφω τα αόριστα άρθρα με τα ουσιαστικά τους: ένας γάτος, μια μπάλα, ένα σπίτι
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 36-37, εργ. 1+3
- Γραμματική: Αόριστο άρθρο (φυλλάδιο)
-
Η οικογένεια της γάτας - Εκφράσεις με τη λέξη γάτα (παρουσίαση)
- 2. Γάτος_από_σπίτι_ζητά_νέα_οικογένεια_(2) (Β. Γλ. σελ. 52)
- Ανάγνωση: " Μου αρέσουν τα χάδια ... με καλούς τρόπους;"
- Εργ. 8
- Αντ. + Ορθ.: Εργ. 8 + 9 σελ. 52
- Ασκήσεις ορθογραφίας:
- Υπογραμμίζω στην ορθογραφία τα ουσιαστικά σε αιτιατική
- Γράφω μια πρόταση με ένα ουσιαστικό στην κλητική. Π.χ. Γεια σου, Γιάννη!
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 37-38 εργ.4 5 6
- Γραμματική: Πτώσεις (Αιτιατική και κλητική) (φυλλάδιο)
- 3. Οι_ακροβάτες_της_θάλασσας σελ. 53-55
- Ανάγνωση σελ. 53
- Εργ. 1 2 3
- Αντ. + Ορθ. Εργ. 4 +5 σελ. 55
- Άσκηση Ορθ.: Βάζω τα ουσιαστικά θάλασσα και ψαρόβαρκα στη γενική ενικού και στην αιτιατική πληθυντικού: της θάλασσας, τις θάλασσες και της ψαρόβαρκας , τις ψαρόβαρκες
- Τ. Εργ. σελ. 39 εργ. 1
- Γραμματική: Άρθρα της και τις (φυλλάδιο)
- Δελφίνια- Ο μαγικός κόσμος των ζώων (ντοκιμαντέρ)
- Ο Αρίωνας και το δελφίνι (μυθολογία)
Εργασίες
3. Οι_ακροβάτες_της_θάλασσας - 4. Γη_και_θάλασσα_1 σελ. 56-58
- Ανάγνωση: Γη και θάλασσα σελ. 56
- Εργ. 1 2 3 4 5
- Αντ. + Ορθ. : Εργ. 6 7
- Άσκηση Ορθ.:
1)Βρίσκω τη Μεταφορά στην ορθογραφία: Τα πουλιά χτενίζουν τα άγρια μαλλιά της.
2) Γράφω με αυτή τη λέξη μια Κυριολεξία: Χτενίζω τα μαλλιά μου.
- Γραμματική: Κυριολεξία-Μεταφορά (φυλλάδιο)
- Το ταξίδι των χελιών (εκπαιδευτικό βίντεο)
- Κυριολεξία ή Μεταφορά; (διαδραστική άσκηση)
- Μεταφορά - Κυριολεξία (διαδραστική άσκηση)
Εργασίες
4. Γη_και_θάλασσα_1 - 4. Γη_και_θάλασσα_2 Β. Γλ. σελ. σελ. 57
- Γραμματική: Αποσιωπητικά- κόμμα (Παρατηρώ και μαθαίνω σελ. 57) και (φυλλάδιο)
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 41 εργ. 1+2+4
- Ανάγνωση: ο καθένας το δικό του ποίημα
- Αντ. + Ορθ: εργ. 2 σελ. 41 Τ.Εργ. Γλ.
- Ασκήσεις Ορθ.:
- Βάλτε τελείες και αποσιωπητικά στην ορθογραφία (δε θα τα υπαγορεύσω)
- Γράψτε τι δηλώνουν τα αποσιωπητικά: Καταλαβαίνουμε τη συνέχεια ή εκφράζουν έντονα συναισθήματα.
Έγγραφα
4. Η ΠΑΡΑΛΙΑ (ποίημα) Εργασίες
4. Γη_και_θάλασσα_2 - 5. Οι_μικροί_ταξιδιώτες_ανεβαίνουν_το_βουνό_1 σελ. 59-60
- Ανάγνωση: σελ. 59
- Αντ. Ορθ.: " Οι βράχοι σχημάτιζαν ... ποιος τα κατοικεί."
- Άσκηση Ορθ. : Βρείτε την παρομοίωση: σχήματα σαν σπίτια
- Εργ. 1 2 3 4 5
- Τ. Εργ. σελ. 44, εργ. 3
- Γραμματική: Η λέξη σαν (παρομοίωση και χρονική πρόταση) (φυλλάδιο)
- 5. Οι_μικροί_ταξιδιώτες_ανεβαίνουν_το_βουνό_2 (Β. Γλ. σελ. 61)
- Εργ. 6
- Αντ.+Ορθ.: Εργ. 7 + 8
- Ασκήσεις Ορθογραφίας:
- Υπογραμμίζω τα επίθετα της ορθογραφίας και τα βάζω στα τρία γένη: μικρός-ή-ό και ψηλός-ή-ό
- Βρίσκω τα συνώνυμά τους: μικρός/νεαρός και ψηλός/θεόρατος
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 43 εργ. 1 + 2 (Γράφουμε στο κόκκινο τετράδιο)
- Ανάγνωση: "Παραλία Ναυάγιο, Ζάκυνθος" (Τ. Εργ. Γλ. σελ. 43)
- Γραμματική: Η λειτουργία του επιθέτου στα περιγραφικά κείμενα (φυλλάδιο)
- 6. Η χελωνίτσα Καρέττα-Καρέττα και το παλιό Φολκσβάγκεν (Ανθολόγιο σελ. 28-32)
- Ανάγνωση: σελ. 28-29 " Η πρώτη λέξη... λιώμα οι ρόδες."
- Αντ. + Ορθ.: "Κι εσύ... οι ρόδες..." σελ. 29
- Γράφουμε στο κόκκινο τετράδιο: Ασκήσεις Ανθολογίου (σχολείο) (φυλλάδιο)
- ΣΠΙΤΙ: Η χελωνίτσα Καρέττα-Καρέττα και το παλιό Φολκσβάγκεν (φυλλάδιο)
Έγγραφα
6. Ασκήσεις Ανθολογίου (σχολείο) - Τ. Εργ. Γλ. σελ. 39. εργ. 2. "Δελτίο ταυτότητας δελφινιού" (Σκ. & Γράφω: Περιγραφή ζώου)
- Ανάγνωση: Ο καθένας το δικό του Σκ. & Γράφω
- 7. Ταυτότητα_ζώου (φυλλάδιο)
Εργασίες
7. Ταυτότητα_ζώου - "8. ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ_ΑΣΚΗΣΕΙΣ_ΣΤΗΝ_ΕΝΟΤΗΤΑ_3.β (σχολείο)"
- "8. ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ_ΑΣΚΗΣΕΙΣ_ΣΤΗΝ_ΕΝΟΤΗΤΑ_3.α (σπίτι)"