Μάθημα : ΓΛΩΣΣΑ Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9520339234
-
Θεματικές Ενότητες
-
1. Ένα ακόμα σκαλί
-
3. Tο σχολείο γιορτάζει την ελευθερία και τη δημοκρατία
-
2. Pώτα το νερό... τι τρέχει
-
4. Eμένα με νοιάζει...
-
5. Aσφαλώς... κυκλοφορώ
-
6. Ιστορίες παιδιών
-
8. Χριστός γεννάται
19/12/22 -
7. Η ελιά
-
9. Η παράσταση αρχίζει
-
10. Λέξεις φτερουγίζουν πέρα, ταξιδεύουν στον αγέρα
-
11. Γελάσαμε με την ψυχή μας
-
12. Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!
-
13. Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
-
15. Χριστός Ανέστη!
-
14. Το ανθρώπινο θαύμα
-
16. Ταξίδια στην Ελλάδα
-
1. Ένα ακόμα σκαλί
4. Eμένα με νοιάζει...
- 1. Στάση βροχοσταλίδων ΠΕΜΠΤΗ 10-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 3 4 5 6 7 (Β. Γλ. σελ. 59-60)
- Γραμματική: Προπαροξύτονα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος (Β. Γλ. σελ. 60 και 90)
- Ορθογραφία - Βροχοσταλίδες
- Κλίση προπαροξύτονων αρσενικών ουσιαστικών σε -ος (ο καλόγερος)
- Προπαροξύτονα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος
- Η προπαραλήγουσα (αρσενικών ουσιαστικών σε -ος
- Κλίση προπαροξύτονων αρσενικών ουσιαστικών σε -ος (ο άνθρωπος)
- Κλίση Ουσιαστικών - Αρσενικά προπαροξύτονα σε -ος (ο άνεμος)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Στάση βροχοσταλίδων (Β. Γλ. σελ. 58)
- Ορθογραφία: Εργ. 4 σελ. 59
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Κλίνω τα ουσιαστικά ο έμπορος και ο πονόλαιμος
2) Γράφω την ανακοίνωση της Συννεφοπολιτείας (Εργ. 3, Β. Γλ. σελ. 59)
- Ηλεκτρονική εργασία: 1. Στάση βροχοσταλίδων
- 2. Στάση βροχοσταλίδων ΔΕΥΤΕΡΑ 14-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 2 3 (Τ. Εργ. Γλ. σελ. 34-36)
- Ινδία (Google maps)
- Γραμματική: Προπαροξύτονα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος (Β. Γλ. σελ. 60 και 90)
- Μάθε για το νερό (εκπαιδευτικό βίντεο)
- Μην κλείνεις τα μάτια, κλείσε τη βρύση (εκπαιδευτικό σποτάκι)
- Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό (τραγούδι)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Δικαίωμα στο νερό (Τ. Εργ. Γλ. σελ. 35-36)
- Ορθογραφία: Οι πηγές στο Τσεμπακόλι ... στους κατοίκους. (Τ. Εργ. Γλ. σελ. 35)
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Κλίνω τα ουσιαστικά ο δήμαρχος και ο λαχανόκηπος
2) Γράφω 3 τρόπους για να περιοριστεί η σπατάλη του πόσιμου νερού
- Ηλεκτρονική εργασία: 2. Στάση βροχοσταλίδων
- 3. Στάση βροχοσταλίδων (συνέχεια) ΤΡΙΤΗ 15-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 2 5 (Β. Γλ. σελ. 62-63)
- Γραμματική: Ονοματικές και Ρηματικές φράσεις (Β. Γλ. σελ. 62)
- Μετατρέπουμε φράσεις της εργ. 5 σελ. 63 (γράφουμε στο κόκκινο τετράδιο)
- Ορθογραφία - Βροχοσταλίδες Β
- ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
- Ποια φράση είναι ονοματική και ποια ρηματική
- Ξεχώρισε τις ονοματικές και τις ρηματικές φράσεις
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Το ίδιο κιόλας βράδυ, ... έγιναν ανθοδοχεία! (Β. Γλ. σελ. 61)
- Ορθογραφία: Στις γειτονιές, ... προστασία του περιβάλλοντος. (Β. Γλ. σελ. 61)
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Βρίσκω την ονοματική φράση της ορθογραφίας και τη μετατρέπω σε ρηματική.
2) Σε ποιο βιβλίο έχουν συμπεριληφθεί κείμενα του Μερκούριου Αυτζή;
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 36 εργ. 3 και 37 εργ. 2
- Ηλεκτρονική εργασία: 3. Στάση βροχοσταλίδων (συνέχεια)
- 4. Στάση βροχοσταλίδων (συνέχεια) ΔΕΥΤΕΡΑ 21-11-2022 (με την κα Σταυρούλα)
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 3 4 (Β. Γλ. σελ. 62-63)
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 37 εργ. 1, σελ. 45 εργ. 1, σελ. 46 εργ. 4,5
- Γραμματική: Παράγωγα + Ουδέτερα ουσιαστικά σε -υ (Β. Γλ. σελ. 63)
- Παράγωγα ρήματα από ουσιαστικά
- Παραγωγή - Σύνθεση
- Ουδέτερα σε -ι και -υ - Τηλεπαιχνίδι
- -ι /-η /-οι /-ει/-υ - Διάλεξε το σωστό
- Τρέξε προς το σωστό - Εκπαιδευτικό παιχνίδι με τα ουδέτερα σε -υ
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ... μια καινούρια ζωή. (Β. Γλ. σελ. 61)
- Ορθογραφία: Εργ. 5 σελ. 63
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Γράφω 3 παράγωγα της λέξης βράδυ.
2) Γράφω ένα ρήμα που παράγεται από τα ονόματα: σφουγγάρι, φωνή, καρφί, χορός, κατεύθυνση, αγκαλιά, μικρός
3) Κλίνω τα ουσιαστικά: βράδυ, στάχυ
4) Γράφω τα παρακάτω ουδέτερα ουσιαστικά σε -υ στην ονομαστική πληθυντικού: το δάκρυ, το δίχτυ, το δόρυ, το οξύ
- Ηλεκτρονική εργασία: 4. Στάση βροχοσταλίδων (συνέχεια)
- 5. Χρησιμοποίησέ το ξανά...και ξανά... και ξανά... ΤΡΙΤΗ 22-11-2022 (με την κα Σταυρούλα)
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 2 3 4 (Β. Γλ. σελ. 64-65)
- Γραμματική: Άρθρα- ΠροσωπικέςΑντωνυμίες (Β. Γλ. σελ. 65)
- Διακρίνω το άρθρο από την προσωπική αντωνυμία 1 (διαδραστική άσκηση)
- Διακρίνω το άρθρο από την προσωπική αντωνυμία 2 (διαδραστική άσκηση)
- Ελαστικούλης-Ανακύκλωση (εκπαιδευτικό βίντεο)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Χρησιμοποίησέ το ξανά...και ξανά... και ξανά... (Β. Γλ. σελ. 64)
- Ορθογραφία: Εκείνα τα χρόνια ... μια φορά. (Β. Γλ. σελ. 64)
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 41 εργ. 1 & σελ. 45 εργ. 2
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Βρίσκω από την ορθογραφία και γράφω 2 άρθρα με τα ουσιαστικά τους και 2 προσωπικές αντωνυμίες με τα ρήματά τους.
2) Να γράψεις τι είναι κάθε φορά η υπογραμμισμένη λέξη: οριστικό άρθρο ή προσωπική αντωνυμία;
α) Θέλω να δω τον θείο!
β) Θέλω να τον δω!
γ) Αγαπώ πολύ τους φίλους μου.
δ) Ο Πέτρος είπε να του τηλεφωνήσεις αμέσως.
ε) Της είπαν τα νέα.
στ) Της έδωσε το δώρο και του είπε «Ευχαριστώ».
- Ηλεκτρονική εργασία: 5. Χρησιμοποίησέ το ξανά... και ξανά...
- 6. Χρησιμοποίησέ το ξανά...και ξανά... και ξανά... ΤΕΤΑΡΤΗ 23-11-2022 (με την κα Σταυρούλα)
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 5 6 (Β. Γλ. σελ. 66-67) & Τ. Εργ. σελ. 46 ασκ. 6
- Γραμματική: Απλές και σύνθετες προτάσεις (Β. Γλ. σελ. 66 και 89) - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΛΕΞΗΣ ΠΟΙΩ (θεωρία) (Β. Γλ. σελ. 67)
- Απλές και σύνθετες προτάσεις (διαδραστική άσκηση)
- Παραγωγή - Σύνθεση (διαδραστική άσκηση)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ (εκπαιδευτικό βίντεο)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Ανακύκλωση χαρτιού
- Ορθογραφία: Αυτά τα πράγματα ... μιας χρήσης. (Β. Γλ. σελ. 64)
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Γράφω μια απλή και μια σύνθετη πρόταση.
2) Σημειώνω δίπλα από κάθε πρόταση Α αν είναι απλή και Σ αν είναι σύνθετη:
- Οι οικολόγοι προστατεύουν το περιβάλλον.
- Οφείλουμε να ανακυκλώνουμε το αλουμίνιο, το χαρτί και το πλαστικό.
- ΟΙ ασυνείδητοι άνθρωποι ρυπαίνουν τις θάλασσες, τα πάρκα και τους δρόμους.
- Το αλουμίνιο ανακυκλώνεται.
- Πετάμε τους θησαυρούς της Γης.
- Το σχολείο μου μαζεύει μπαταρίες, μπουκάλια, εφημερίδες, και περιοδικά.
3) Γράφω δίπλα σε κάθε λέξη αν είναι παράγωγη ή σύνθετη της λέξης ποιώ:
- ποιητής
ειρηνοποιός
γελοιοποιώ
ποίημα
ωρολογοποιός
χαροποιώ
χειροποίητος
ποιητικός
ποίηση
επιπλοποιείο
4) Γράφω 3 σύνθετες λέξεις με το ποιώ που δεν υπάρχουν στην άσκηση 3.
- Ηλεκτρονική εργασία: 6. Χρησιμοποίησέ το ξανά... και ξανά...
- 7. Σκουπίδια στη θάλασσα ΠΕΜΠΤΗ 24-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 2 3 (Β. Γλ. σελ. 68-70)
- Γραμματική: Επιχειρηματολογικά κείμενα
- ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ (σχεδιάγραμμα)
- Οι πλαστικές σακούλες σκοτώνουν (εκπαιδευτικό βίντεο)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Σκουπίδια στη θάλασσα (Β. Γλ. σελ. 68)
- Ορθογραφία: Εργ. 3 Β. Γλ. σελ. 70
- Κόκκινο τετράδιο: Γράφουμε τρία επιχειρήματα υπέρ: α) της αναδάσωσης, β) του καθαρισμού των ακτών και γ) της προστασίας των απειλούμενων ειδών
- Ηλεκτρονική εργασία: 7. Σκουπίδια στη θάλασσα
8. Επιστολή σε επίσημο ύφος (Παραγωγή γραπτού λόγου) ΔΕΥΤΕΡΑ 28-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Πώς γράφουμε μια επιστολή (παρουσίαση)
- Πώς γράφουμε τον φάκελο μιας επιστολής (παρουσίαση)
- Τ. Εργ. σελ. 38-39: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ για τη ρύπανση της θάλασσας
ΣΠΙΤΙ
- Κόκκινο τετράδιο: Συνεχίζω την"Επιστολή στον Δήμαρχο" που ξεκινήσαμε στο σχολείο. Με βοηθάει το σχεδιάγραμμα ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ.
- Ανάγνωση: Ο καθένας τη δική του επιστολή στον Δήμαρχο.
9.Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα (Ανθολόγιο) ΤΡΙΤΗ 29-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Εργ. 1 3 σελ. 11
- Γράφουμε ένα ποίημα για το πορτοκάλι και την ηλιαχτίδα: ΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ (ΠΟΙΗΜΑ) (κόκκινο τετράδιο)
- Νίκος Κυπουργός - Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Ήλιε Μου (τραγούδι)
- Ο ήλιος ο ηλιάτορας-Οδυσσέας Ελύτης (τραγούδι)
ΣΠΙΤΙ
- Ανάγνωση: Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα (Ανθολόγιο σελ. 10)
- Ορθογραφία: Έπαιξε με τα κύματα ... τραγούδησε μαζί του. (Ανθολόγιο σελ. 10)
- Κόκκινο τετράδιο:
1) Ανθολόγιο σελ. 11 εργ. 2
2) Εκτός από τη λογοτεχνία με τι άλλο έχει ασχοληθεί ο συγγραφέας Μάνος Κοντολέων;
- Ηλεκτρονική εργασία: 9. Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα
- 10. Επανάληψη ΤΕΤΑΡΤΗ 30-11-2022
ΣΧΟΛΕΙΟ
- Γραμματική: Επανάληψη ενότητας 4
- Επανάληψη Γλώσσας Ενότητα 4 (Αρβανιτίδης)
- Επανάληψη Γλώσσας Ενότητα 4 (inschool)
ΣΠΙΤΙ:
- Τ. Εργ. Γλ. σελ. 45-46
- Εργασία Β. Γλ. σελ. 71
- Ηλεκτρονική εργασία: 10. ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 4ης ενότητας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Τη Δευτέρα 5-12-2022 τα παιδιά θα γράψουν ΤΕΣΤ στη Γλώσσα ΕΝΟΤΗΤΑ 4
Πρέπει να μελετήσουν καλά τις ορθογραφίες της ενότητας και τα εξής γραμματικά φαινόμενα:
- Προπαροξύτονα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος
- Ονοματικές και Ρηματικές φράσεις
- Παράγωγα ρήματα από ουσιαστικά
- Ουδέτερα ουσιαστικά σε -υ
- Οριστικό άρθρο-Προσωπική αντωνυμία
- Απλή και σύνθετη πρόταση
- Οικογένεια λέξης "ποιώ"
11. ΤΕΣΤ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΔΕΥΤΕΡΑ 5-12-2022