Μάθημα : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9520339235
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Τίτλος: WATERWISE! ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΕ ΜΕΤΡΟ
Χρονοδιάγραμμα: Δεκέμβριος-Φεβρουάριος
1α. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 15-12-2022
- 1η δραστηριότητα: Τετράδιο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, άνοιγμα νέου κύκλου εργαστηρίων
- 2η δραστηριότητα: Ιδεοθύελλα
- 3η δραστηριότητα: 1. Νερό (εννοιολογικός χάρτης)
1β. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 21-12-2022
- 5η δραστηριότητα: Μόμπιλε
- Ο κύκλος του νερού (παζλ)
1γ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 21-12-2022
- 4η δραστηριότητα: Παγωμένη εικόνα
2α. ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ ΠΑΝΤΟΥ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 11-1-2023
- 1η δραστηριότητα: Βρες κάποιον από την ομάδα που... (παρουσίαση)
- Bingo "ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ ΠΑΝΤΟΥ" (στο τετράδιο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων)
3α. ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 19-1-2023
- 1η δραστηριότητα: ΛΕΖΑΝΤΕΣ
Συλλογή φωτογραφιών που απεικονίζουν προβληματικές καταστάσεις σχετικά με τη χρήση του νερού
- 2η δραστηριότητα: ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΕΡΟΥ
- 3η δραστηριότητα: ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ “Walking Gallery” (Τα έργα των παιδιών αναρτώνται στους τοίχους του σχολείου.)
2β. ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ ΠΑΝΤΟΥ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 18-1-2023
- 2η δραστηριότητα: Κατασκευή εικονοβιβλίου
- Το ταξίδι μιας σταγόνας (ψηφιακή αφήγηση)
3β. ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 25-1-2023
- 4η δραστηριότητα: «Power Walk- ο δρόμος των προνομίων” : 3. ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (παιχνίδι ρόλων).docx
-
5η δραστηριότητα: Σε τι συμπεράσματα καταλήγουν για την κατανομή και διαχείριση του φρέσκου/γλυκού/πόσιμου νερού στον κόσμο; Γράφουν στο τετράδιο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης "Ερωτόκριτος" ΠΕΜΠΤΗ 26-1-2023
4β. ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗ ΒΡΥΣΗ ΜΑΣ (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 23-2-2023
2η δραστηριότητα: Ώρα για έρευνα: Μελέτη περίπτωσης
- «Παρέα με τον Σταγονούλη» (ηλεκτρονικό βιβλίο της ΕΥΔΑΠ)
- Πώς υδρευόταν η Αθήνα στην αρχαιότητα; (σελ. 18) (infographic)
- Από πού παίρνει νερό σήμερα; (σελ. 21-24) (infographic)
- Πώς φτάνει το νερό στις βρύσες μας; (σελ. 24-27) (infographic)
- Πού πάει το νερό όταν το χρησιμοποιούμε; (σελ. 31) (infographic)
5α. ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 15-3-2023
2η δραστηριότητα: Προετοιμασία αυτοψίας (χρήσεις νερού) (Γράφουμε στο τετράδιο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων)
1η δραστηριότητα: Πείραμα (δοχείο-βρύση) (Πηγαίνουμε στις βρύσες του προαυλίου)
3η δραστηριότητα: Αυτοψία (μελέτη πεδίου) (Πηγαίνουμε στους χώρους του σχολείου, ελέγχουμε και καταγράφουμε στο τεράδιο)
5β. ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 29-3-2023
4η δραστηριότητα: "Συζήτηση για τρόπους μείωσης της κατανάλωσης νερού στο σχολείο"
5η δραστηριότητα: " Ηλεκτρονικά μηνύματα (e-mail) σε φορείς για βοήθεια εξοικονόμησης νερού στο σχολείο." (Ομαδική δραστηριότητα)
- 1η ομάδα: Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πειραιά : ρύθμιση στις βρύσες και στα καζανάκια
- 2η ομάδα: Αντιδήμαρχος Παιδείας και δια Βίου Μάθησης Αλιγιζάκη Ασπασία με αρμοδιότητες της Δ/νσης Παιδείας και δια Βίου Μάθησης, καθώς και των Τμημάτων Σχολικών Κτιρίων και Συντήρησης & Επισκευής Κτιρίων της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικού και λοιπών Τεχνικών Έργων: εγκατάσταση δεξαμενής για τη συλλογή νερού από τις εξωτερικές βρύσες και σύνδεση με αυτόματο πότισμα:
- 3η ομάδα: Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων: αγορά μειωτήρων ροής νερού
- 4η ομάδα: Μεσόγειος SOS: πρόσκληση για παρουσίαση στο σχολείο μας
6α. ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ; (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 23-3-2023
1η δραστηριότητα: «Ευαισθητοποιούμε τη σχολική κοινότητα»
6β. ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ; (πλάνο διδασκαλίας) ΠΕΜΠΤΗ 30-3-2023
1η δραστηριότητα: «Ευαισθητοποιούμε τη σχολική κοινότητα»
6γ. ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ; (πλάνο διδασκαλίας) ΤΕΤΑΡΤΗ 5-4-2023
2η δραστηριότητα: «Προσωπική δέσμευση»
- Τρόποι αλλαγής συμπεριφοράς σχετικά με τη διαχείριση του νερού (καταγράφονται ως δεσμεύσεις στο Τετράδιο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.)
7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ (παρουσίαση) ΠΕΜΠΤΗ 6-4-2023
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΓΟΝΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ (φωτοτυπία)
- ΣΠΙΤΙ: Παρακαλώ να κάνετε το ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ για να κλείσουμε την ενότητα.