Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Κωδικός : D10101
-
Θεματικές Ενότητες
-
2. Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων [3 ώρες]
-
3. Τι είναι αλγόριθμος, Σπουδαιότητα αλγορίθμων, Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων [4 ώρες]
-
4. Ανάλυση προβλημάτων [1 ώρα]
-
5. Η έννοια του προγράμματος, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός [3 ώρες]
-
6. Φυσικές και τεχνητές γλώσσες [1 ώρα]
-
7. Προγραμματιστικά περιβάλλοντα [2 ώρες]
-
8. Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, Τύποι Δεδομένων, Σταθερές, Μεταβλητές [4 ώρες]
-
9. Αριθμητικοί τελεστές, Συναρτήσεις, Αριθμητικές Εκφράσεις [2 ώρες]
-
10. Δομή ακολουθίας, Εντολή εκχώρησης, Εντολές εισόδου – εξόδου, Δομή προγράμματος [2 ώρες]
-
11. Δομή επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών, Εμφωλευμένες διαδικασίες, Εντολές επιλογής, Εντολή ΑΝ, Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ [7 ώρες]
-
12. Δομή επανάληψης, Εντολές επανάληψης, Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ [2 ώρες]
-
Επανάληψη
-
13. Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ [2 ώρες]
-
14. Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ [2 ώρες]
-
15. Κατηγορίες λαθών [1 ώρα]
-
16. Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής, Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης [2 ώρες]
-
17. Μετατροπές από μία δομή επανάληψης σε άλλη [3 ώρες]
-
19. Μέθοδος διαίρει και βασίλευε [4 ώρες]
-
Δομές Δεδομένων
-
31. Ουρά
-
2. Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων [3 ώρες]
14. Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ [2 ώρες]
Ενότητες • [ΒΙΒΛΙΟ 1]: [2.4.5, 8.2.3]
Να παρουσιασθεί η δομή επανάληψης ΓΙΑ…ΑΠΟ… ΜΕΧΡΙ από την ενότητα 8.2.3, επισημαίνοντας τις περιπτώσεις που εξυπηρετεί η χρήση της, καθώς και τους βασικούς κανόνες σύνταξης της, δίνοντας ταυτόχρονα και σχετικά παραδείγματα. Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί, στο ΒΗΜΑ μεταβολής της μεταβλητής ελέγχου του βρόχου, δίνοντας παραδείγματα με ΒΗΜΑ αρνητικό, θετικό ή μηδέν, καθώς και στην περίπτωση κατά την οποία το ΒΗΜΑ δεν είναι υποχρεωτικό. Να σημειωθεί ότι στην εντολή επανάληψης ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ όταν το βήμα είναι μηδέν, σε κάθε περίπτωση, ο βρόχος εκτελείται άπειρες φορές.
Να διδαχθούν τα Παραδείγματα 10 και 11 από την ενότητα 2.4.5. Να παρουσιασθούν οι κανόνες των εμφωλευμένων βρόχων. Να γίνει βηματική εκτέλεση έτοιμων προγραμμάτων και ο εκπαιδευτικός στο εργαστήριο να παρουσιάσει έτοιμες ασκήσεις, τις οποίες οι μαθητές μπορούν στη συνέχεια να υλοποιήσουν στο προγραμματιστικό περιβάλλον. Να παρουσιαστούν απλά διαγράμματα ροής.
Να χρησιμοποιηθεί βοηθητικά το [ΒΙΒΛΙΟ 3] από το οποίο να διδαχθούν οι παράγραφοι 3.3, 3.4, 3.5.