Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Κωδικός : D10101
-
Θεματικές Ενότητες
-
2. Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων [3 ώρες]
-
3. Τι είναι αλγόριθμος, Σπουδαιότητα αλγορίθμων, Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων [4 ώρες]
-
4. Ανάλυση προβλημάτων [1 ώρα]
-
5. Η έννοια του προγράμματος, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός [3 ώρες]
-
6. Φυσικές και τεχνητές γλώσσες [1 ώρα]
-
7. Προγραμματιστικά περιβάλλοντα [2 ώρες]
-
8. Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, Τύποι Δεδομένων, Σταθερές, Μεταβλητές [4 ώρες]
-
9. Αριθμητικοί τελεστές, Συναρτήσεις, Αριθμητικές Εκφράσεις [2 ώρες]
-
10. Δομή ακολουθίας, Εντολή εκχώρησης, Εντολές εισόδου – εξόδου, Δομή προγράμματος [2 ώρες]
-
11. Δομή επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών, Εμφωλευμένες διαδικασίες, Εντολές επιλογής, Εντολή ΑΝ, Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ [7 ώρες]
-
12. Δομή επανάληψης, Εντολές επανάληψης, Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ [2 ώρες]
-
Επανάληψη
-
13. Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ [2 ώρες]
-
14. Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ [2 ώρες]
-
15. Κατηγορίες λαθών [1 ώρα]
-
16. Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής, Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης [2 ώρες]
-
17. Μετατροπές από μία δομή επανάληψης σε άλλη [3 ώρες]
-
19. Μέθοδος διαίρει και βασίλευε [4 ώρες]
-
Δομές Δεδομένων
-
31. Ουρά
-
2. Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων [3 ώρες]
31. Ουρά
Ενότητες
• [ΒΙΒΛΙΟ 1]: [3.5]
• [ΒΙΒΛΙΟ 2]: [1.2, 1.2.1, 1.2.2]
Να παρουσιαστεί η δομή της Ουράς και οι βασικές λειτουργίες της από τα βιβλία: [ΒΙΒΛΙΟ 1] και [ΒΙΒΛΙΟ 2]. Αρχικά
να επιλυθούν από τους/τις μαθητές/-ήτριες θεωρητικές ασκήσεις. Στη συνέχεια, να παρουσιαστεί η υλοποίηση της
ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα και να υλοποιηθούν τα παραδείγματα 1, 2 και 3 της ενότητας 1.2 από το
[ΒΙΒΛΙΟ 2]. Να παρουσιαστεί αναλυτικά το Παράδειγμα 4 της ενότητας 1.2 από το [ΒΙΒΛΙΟ 2], στο οποίο θα πρέπει
οι μαθητές/-ήτριες να διακρίνουν γιατί χρησιμοποιείται η δομή της ουράς και πως πραγματοποιείται η εισαγωγή και
η εξαγωγή στοιχείων από αυτή. Για την υλοποίηση της ουράς αρκεί να παρουσιαστεί η υλοποίηση της γραμμικής
μορφής.
Να παρουσιαστεί η διαδικασία της «ολίσθησης» των στοιχείων μιας ουράς για την αξιοποίηση όλων των θέσεών της,
στην περίπτωση που ζητείται από την περιγραφή του προβλήματος. Για να μην υπάρξουν κενές, μη αξιοποιήσιμες,
θέσεις στην αρχή της ουράς, υλοποιείται «ολίσθηση». Ως «ολίσθηση» (shift) περιγράφουμε τη μετακίνηση των
περιεχομένων της ουράς, ώστε οι κενές θέσεις προς εισαγωγή νέων στοιχείων να βρίσκονται στο πίσω μέρος της
ουράς. Αν δεν πραγματοποιηθεί ολίσθηση, τότε θεωρούμε ότι η ουρά είναι γεμάτη όταν περιέχει στοιχείο στην
τελευταία της θέση.
Στη συνέχεια, μεταξύ άλλων, να επιλυθεί από τους/τις μαθητές/-ήτριες η μη λυμένη άσκηση Ε.4 της Ενότητας 1.2.2
του βιβλίου [ΒΙΒΛΙΟ 2]. Μια ενδεικτική λύση της Ε.4 είναι η ακόλουθη: