Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κωδικός : EL480192
-
Θεματικές Ενότητες
-
Το Padlet μας: ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
-
1η ενότητα (α΄ μέρος): ΘΕΩΡΙΑ!
-
1η ενότητα (β΄ μέρος): ΘΕΩΡΙΑ συνδέσεις διαδικτύου
-
2η ενότητα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ - ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ
-
Η Μεταμφίεση, Ρέα Γαλανάκη - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ 4ο ΛΥΚΕΙΟ ΙΛΙΟΥ!
-
2η ενότητα: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
-
3η ενότητα: ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-
4η ενότητα: ΠΟΙΗΣΗ - Καταλόγια, Κυπριακά
-
5η ενότητα: ΚΡΗΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
-
6η ενότητα: Νεοελληνικός διαφωτισμός - Πρόδρομοι
-
7η ενότητα: ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ
-
8η ενότητα: ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ποίηση
-
9η ενότητα: ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ - ΣΑΝ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ...
-
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ...
-
ΝΕΑ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ
-
10η ενότητα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ
-
11η ενότητα: Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ στην ΠΟΙΗΣΗ
-
12η ενότητα: ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
-
13η ενότητα: ΘΕΑΤΡΟ
-
14η ενότητα: ΕΧΕΙΣ ΟΡΕΞΗ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ!
-
15η ενότητα: Ντοκυμανταίρ και Flash Cards για τα Λογοτεχνικά Ρεύματα
-
16η ενότητα: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΕΣ
-
17η ενότητα: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ on line
-
Το Padlet μας: ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
2η ενότητα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ - ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ
Η Ήπειρος της Πεντατονίας είναι ένα θαυμάσιο έργο τεσσάρων CD, και πρόκειται για μια από τις πιο προσεγμένες δουλειές που έχουν γίνει αναφορικά με την αρχετυπική πεντατονική κλίμακα, την μουσική κλίμακα των Αρχαίων Ελλήνων, αυτήν που ακόμα και σήμερα έχει απομείνει στα τραγούδια της ακριτικής Ηπείρου. Και εδώ, βασισμένο στην πεντατονική κλίμακα, εκτελείται το τραγούδι "Του Νεκρού Αδελφού". Το τραγούδι αυτό είναι ένα ακατέργαστο διαμάντι του ελληνικού λογοτεχνικού πλούτου. Ο τρόπος γραφής του θυμίζει έντονα Όμηρο. Η χρονολογία γραφής του χάνεται στα βάθη των αιώνων. Σήμερα το διεκδικούν για δικό του όλα τα Βαλκάνια - και όχι μόνο... Η μελωδία που χρησιμοποιηήθηκε στο όλο τραγούδι που κρατά τουλάχιστον 30 λεπτά, είναι άλλοτε βασισμένη σε αληθινά πολυφωνικά τραγούδια και άλλοτε σε νέες, πιο σύγχρονες εκτελέσεις.
Παράλληλο κείμενο στο ποίημα ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΗΠΕΙΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑΣ
Συμπληρώστε με ό,τι δεν ειπώθηκε στην τάξη! Προσθέστε κι άλλες σκέψεις!