Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κωδικός : EL480193
-
Θεματικές Ενότητες
-
Οι ... αντιλογίες μας!
-
1η ενότητα: ΘΕΩΡΙΑΑΑΑΑ!!
-
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ
-
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ + ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ!
-
ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
-
ΒΙΒΛΙΟ - ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
-
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ - ΕΥΤΥΧΙΑ
-
ΥΓΕΙΑ - ΑΓΧΟΣ
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
-
ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ
-
ΒΙΑ
-
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
-
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ - ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ
-
ΕΠΙΣΤΗΜΗ - ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
-
ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
-
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-
ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗ
-
ΜΑΖΟΠΟΙΗΣΗ - ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΜΟΣ
-
ΧΡΟΝΟΣ
-
ΗΘΙΚΗ
-
ΜΝΗΜΕΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΓΛΥΠΤΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
-
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
-
ΦΟΒΟΣ
-
ΤΑ ΖΩΑ
-
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
-
ΠΑΙΖΟΥΜΕ ... ΓΛΩΣΣΑ;
-
ΔΙΚΑΙΟΣ - ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
-
Οι ... αντιλογίες μας!
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Αγχώδης εμπειρία - Νίκος Καρούζος
Τ' απογεύματα της Κυριακής
ανοίγω το ραδιόφωνο
σηκώνω το καπάκι της σιωπής.
Ποδόσφαιρο. Χρωματιστές φανέλες.
«Έχουμε φτάσει στο ένατο λεπτό
του πρώτου ημιχρόνου ...»
Κατεβάζω το καπάκι.
Πόσο μπορούμε, αλήθεια, να κοιτάζουμε
στην ψυχή μας μέσα ολομόναχοι;
Απολαμβάνω για λίγο
συντριπτική γαλήνη
και ξανανοίγω.
«Την τελευταία στιγμή τρέχει ο Κλάφτης
και κατορθώνει να βοηθήσει την κατάσταση
προσπαθεί να προωθήσει το παιχνίδι
μαρκάρεται όμως απ' τον Πονεμένο ...» -
κλείνω.
Ησυχία με θεόκλειστα παράθυρα.
Ιδεώδης ηρεμία των δευτερολέπτων.
Ανοίγω.
Την άρνηση πνίγω.
« ...ένα πλάγιο άουτ υπέρ της Ενώσεως.
Το εκτελεί γρήγορα ο Κλούβας ...» -
αλλά ξανακλείνω ζαλισμένος.
Φοβερό καπάκι.
Πυκνότερη σιωπή.
Ανάβω κεράκι
και χαίρομαι την εξουσία μου.
Ο θάνατος εργάζεται εδώ και εκεί.
Ξανανοίγω.
«Κοντρολάρει έξω απ' τη μεγάλη περιοχή ...»
Όλο το γήπεδο σείεται με καταρρακτώδη βροχή.
« ...τη μπάλα τώρα έχει ο Γρηγορίδης
και ψάχνει μάταια να βρει συμπαίχτη του...»
Έτσι, στοχάζομαι, προβάλλει η ψυχή
στη ματαιότητα λάμπει.
Τώρα μπερδεύτηκα πια μες στις φωνές
ουρλιάζουν τα πάντα.
« ...ο Πονεμένος σουτάρει από πολύ κοντά
ο Αρχειοφύλαξ αποκρούει ...»
Ν' ανοίξω το παράθυρο
το παράθυρο, το παράθυρο.
Αυτή η ζωή ... Αυτή η δύναμη...
Να 'χει την ίδια δυνατότητα
την ησυχία και το σάλο...
ΕΡΩΤΗΜΑ:
Να γράψετε ένα ερμηνευτικό σχόλιο για το ποίημα.
Για να βοηθηθείτε… ασχοληθείτε με τα ακόλουθα:
α) τα “φτιαχτά” ονόματα που έχει συλλάβει ο ποιητής - τι συμβολίζουν;
β) Λέξεις που επαναλαμβάνονται
γ) με τι παρομοιάζεται το ποδόσφαιρο; Ποια είναι η αναλογία που διατρέχει όλο το ποίημα;
δ) τον τίτλο. Γιατί τον επιλέγει ο ποιητής;
ε) ποιο είναι το μήνυμα του ποιητή;
στ) εσείς τι σκέφτεστε γι’ αυτό; Ποια είναι η δική σας γνώμη;
ΚΑΛΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ
ΠΑΜΕ ΔΥΝΑΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!