Μάθημα : Χημεία (Β' ΓΣ)
Κωδικός : G1603192
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2:ΤΟ ΝΕΡΟ (Ανίχνευση νερού σε υγρά,στερεά και αέρια ,χρήσεις του νερού)
-
ΜΕΙΓΜΑΤΑ
-
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
-
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (ΛΙΜΝΕΣ, ΠΟΤΑΜΙΑ,ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΕΣ,ΘΑΛΑΣΣΕΣ Κ.Α.)
-
Άσκηση στα μείγματα και τις καθαρές ουσίες, χημικά στοιχεία και χημικές ενώσεις
-
ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
-
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
-
ΙΟΝΤΑ
-
ΜΑΘΗΜΑ 2:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ Σχ.ετος 2025-26
-
ΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 2:ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ Σχ.ετος 2025-26
Φύλλο Εργασίας – Φυσικές καταστάσεις της ύλης (Β΄ Γυμνασίου)
Μέρος Α – Θεωρία (Συμπλήρωσε τα κενά)
1. Η ύλη προσδιορίζεται από τη ________, τον ________ και το ________.
2. Στα στερεά τα μόρια βρίσκονται πολύ ________ και συγκρατούνται με ________ δυνάμεις συνοχής.
3. Τα υγρά έχουν ________ μάζα και ________ όγκο, αλλά όχι σταθερό ________.
4. Τα αέρια έχουν σταθερή ________, αλλά ούτε συγκεκριμένο ________ ούτε συγκεκριμένο ________.
---
Μέρος Β – Αντιστοίχιση
Αντιστοίχισε κάθε φυσική κατάσταση με το χαρακτηριστικό της:
1. Στερεά
2. Υγρά
3. Αέρια
Α. Καταλαμβάνουν όλο τον χώρο του δοχείου.
Β. Έχουν σταθερό σχήμα και όγκο.
Γ. Έχουν σταθερό όγκο, αλλά όχι σταθερό σχήμα.
---
Μέρος Γ – Σωστό ή Λάθος;
Βάλε ✔ για το σωστό και ✘ για το λάθος.
1. Τα αέρια έχουν πολύ ισχυρές δυνάμεις συνοχής.
2. Τα μόρια των υγρών μπορούν να γλιστρούν μεταξύ τους.
3. Η μάζα ενός σώματος αλλάζει όταν αλλάξει δοχείο.
4. Στην τήξη ένα υγρό μετατρέπεται σε αέριο.
---
Μέρος Δ – Ερωτήσεις ανάπτυξης
1. Εξήγησε με δικά σου λόγια γιατί τα στερεά δεν παραμορφώνονται εύκολα.
2. Γιατί τα αέρια είναι συμπιεστά, ενώ τα υγρά όχι;
3. Δώσε δύο παραδείγματα μεταβολών καταστάσεων της ύλης από την καθημερινή ζωή.