Μάθημα : Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Κωδικός : G253139
-
Θεματικές Ενότητες
-
#Α1 Εισαγωγή στην έννοια του Προβλήματος
-
# Α2 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγορίθμου
-
#Α3 Η έννοια του προγράμματος
-
#Β.0 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ SCRATCH / ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
-
#Β.1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ SCRATCH / ΔΟΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ
-
#Β.2 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ SCRATCH / ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
-
#Β.3 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ SCRATCH / ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
-
#Β.4 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ SCRATCH /ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
-
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
-
Εισαγωγή στην Python
-
#Α1 Εισαγωγή στην έννοια του Προβλήματος
# Α2 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγορίθμου
Στην ενότητα που ακολουθεί θα ασχοληθούμε με την έννοια του αλγορίθμου
Δημιουργός: Άγγελος Κωνσταντινίδης
Παρουσίαση
ΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
https://view.genially.com/5fbf6c76282d8c0d185d3531/presentation-logikes-ekfraseis
ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών-βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος.
Αλγόριθμος μπορεί να είναι μια συνταγή μαγειρικής ή η βήμα προς βήμα περιγραφή της λύσης ενός μαθηματικού προβλήματος. Όταν σχεδιάζουμε έναν αλγόριθμο, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ώστε να βάζουμε με λογική σειρά τις οδηγίες (instructions) που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος μας. Αν για παράδειγμα δεν περιγράψουμε σωστά τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να μαγειρέψει ένας άπειρος μάγειρας μια μακαρονάδα, τότε είναι πιθανό να μείνουμε νηστικοί.
Τα βήματα που αποτελούν έναν αλγόριθμο ονομάζονται οδηγίες ή εντολές. Αν ακολουθηθούν οι οδηγίες ενός αλγορίθμου στο τέλος πρέπει να προκύπτει ένα αποτέλεσμα, ένα έργο. Για να μπορέσουμε να πάρουμε τα αποτελέσματα από ένα αλγόριθμο θα πρέπει κάποιος να τον υλοποιήσει, δηλαδή κάποιος να ακολουθήσει τις οδηγίες που περιλαμβάνει ο αλγόριθμος.
Ιδιότητες αλγορίθμων
Οι αλγόριθμοι θα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις:
- Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αν υλοποιήσουμε τον αλγόριθμο κάποια στιγμή θα τελειώσει επιτυγχάνοντας τον αρχικό σκοπό.
- Οι εντολές του αλγορίθμου πρέπει να έχουν ακρίβεια και σαφήνεια, ώστε να μην μπερδευτεί αυτός που θα υλοποιήσει τον αλγόριθμο και τις εκτελέσει με λανθασμένο τρόπο.
- Οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να είναι εκφρασμένες με απλά λόγια.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ |
Ακολουθήστε τα βήματα του φύλλου εργασίας για να κατασκευάσετε μια σαΐτα.
Στη συνέχεια καταγράψτε τον αλγόριθμο που ακολουθήσατε.
Πηγή: Πλατφόρμα "Αίσωπος"
Μπορείτε να μετρήσετε 4 λίτρα νερού με χρήση δύο δοχείων των 3 και 5 λίτρων; Γράψτε τον αλγόριθμο
Διόρθωση σφάλματος εγγραφής
Η Σάρα φτιάχνει μια ιστοσελίδα για τους φίλους της, όπου θα μπορούν να δημοσιεύσουν τα έργα τέχνης τους.
Η Σάρα σχεδίασε μια διαδικασία εγγραφής ώστε ένας χρήστης να μπορεί πρώτα να δημιουργήσει έναν λογαριασμό με έναν μοναδικό ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΗ ως όνομα_χρήστη και στη συνέχεια να εισάγει μια έγκυρη διεύθυνση e-mail για επικοινωνία.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τα βήματα της διαδικασίας που σχεδίασε:
- Ζήτησε από τον χρήστη τον ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΗ
- Έλεγξε αν ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΗ χρησιμοποιείται ήδη
- Δημιούργησε λογαριασμό για τον ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΗ
- Ζήτησε από τον χρήστη τη διεύθυνση email
- Στείλε τον σύνδεσμο επιβεβαίωσης στη διεύθυνση email
- Εντόπισε αν πατήθηκε ο σύνδεσμος επιβεβαίωσης
- Τελείωσες! Προχώρησε στη σελίδα σύνδεσης
Κατά τον έλεγχο βρήκε ένα κρίσιμο σφάλμα σχεδιασμού:
Αν ένας χρήστης πληκτρολογήσει λάθος την διεύθυνση e-mail του, δεν μπορεί να λάβει το e-mail επιβεβαίωσης εγγραφής και συνεπώς δε μπορεί να συνδεθεί.
Επίσης, όμως, δε μπορεί να ξεκινήσει από την αρχή τη διαδικασία, αφού ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΗ του έχει καταγραφεί και δεν είναι πια διαθέσιμος.
Εργασία:
Βοηθήστε τη Σάρα, βάζοντας τα βήματα του σχεδιασμού στη σωστή σειρά ώστε να διορθώσετε το σφάλμα.
Πηγή: bebras.gr