Μάθημα : Αρχαία από Μετάφραση Γ1 & Γ2
Κωδικός : G485247
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εισαγωγή στο Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων
16/9/24 -
Μια μέρα στο αρχαίο θέατρο!
23/9/24 -
To αρχαίο θέατρο: αρχιτεκτονική
23/9/24 -
Αρχαίο δράμα με .... διαδραστικά παιχνίδια
23/9/24 -
"Πρόλογος" (1η και 2η σκηνή)
7/10/24 -
Πάροδος (περιληπτικά)
13/11/24 -
Α΄ Επεισόδιο
21/11/24 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 1ο: Σοφιστές και Σοφιστική κίνηση
16/1/24 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 2ο: Σωκράτης
18/12/24 -
Επιπάροδος- Β Επεισόδιο
12/12/24 -
Α Στάσιμο
25/2/25 -
Γ Επεισόδιο: "Το σχέδιο απόδρασης σε εφαρμογή"
12/3/25 -
"Ο μύθος της Περσεφόνης και η θρησκευτική καταγωγή της τραγωδίας στην Ελένη του Ευριπίδη".
21/3/25 -
Η ολοκλήρωση της μηχανής σωτηρίας στο ... Δ΄ Επεισόδιο!
3/4/25 -
Το "χαρμόσυνο" Γ' Στάσιμο!
3/4/25 -
ΕΞΟΔΟΣ!!!!
10/4/25 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 3ο: Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι
7/5/25 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 4ο: Πλάτωνας
13/5/25
-
Εισαγωγή στο Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων
Το "χαρμόσυνο" Γ' Στάσιμο!
Ένα χαρούμενο Στάσιμο!
Ο Χορός με τη φαντασία του
βλέπει το φοινικό πλοίο που μεταφέρει την Ελένη και τον Μενέλαο στην πατρίδα τους,
και την Ελένη να συμμετέχει στις εορταστικές τελετές και να συναντά την κόρη της.
Ζητά από τα πουλιά (τους γερανούς) να μεταφέρουν το χαρμόσυνο μήνυμα της επιστροφής των ηρώων
κι εύχεται να μπορούσε κι αυτός να αποδράσει.
Ζητά από τους Διόσκουρους (προοικονομία;) να βοηθήσουν την Ελένη
και να αποκαταστήσουν την τιμή και τη φήμη της.
Πατήστε στην Ενότητα για τη συνέχεια...
Χαρείτε
τη μουσική διασκευή από το βίντεο που ακολουθεί
και ταξιδέψτε μαζί με τους ήρωες
Η συναισθηματική κατάσταση του Χορού
Άδολη και ειλικρινής χαρά, ανακούφιση για τη λύτρωση των ηρώων, νοσταλγία και επιθυμία φυγής από τη δουλεία και την αιχμαλωσία που βιώνουν οι γυναίκες του Χορού.
Η λυρική ατμόσφαιρα
- Μουσική επένδυση: ήχοι που μιμούνται τους παφλασμούς των κυμάτων, τις βουτιές των δελφινιών, το χτύπημα των κουπιών στα νερά, το πέταγμα των γερανών κ.ά.
- Χορογραφία: κινήσεις που μιμούνται το πέταγμα των πουλιών, το κολύμπι των Νηρηίδων, των δελφινιών, την ηρεμία της θάλασσας κ.ά.
- Εικόνες παραστατικές: δελφίνια που χορεύουν, γερανοί που πετούν, αυλητής, κωπηλάτες κ.ά.
- Μεταφορές: το πέλαγο ησυχάζει, τους διάφωτους των άστρων δρόμους κ.ά.
- Προσωποποιήσεις: το καράβι, οι γερανοί κ.ά.
- Επίθετα/ σύνθετα: γλαυκόχρωμη, μακρόλαιμα, διάφωτους, αφροκοπούνε κ.ά.
- Επιφωνήματα - αποστροφές: ω! ναύτες, ω! μακρόλαιμα πουλιά, Διόσκουροι, βλαστάρια του Τυνδάρεω.
- Υπερβατό: σε χαρούμενα της νύχτας πανηγύρια κ.ά
Η λειτουργία του Στασίμου
α)Δραματουργικά:
- Καλύπτεται το χρονικό κενό κατά το οποίο υλοποιείται η τελευταία φάση του σχεδίου απόδρασης και κατά το οποίο οι υποκριτές αλλάζουν σκευή.
β)Δραματικά:
- Με την επιβράδυνση που προκαλεί εντείνει την αγωνία των θεατών για την έκβαση του σχεδίου απόδρασης.
- Διεγείρεται συναισθηματικά ο θεατής και προετοιμάζεται για το αίσιο τέλος με τις εικόνες του ταξιδιού και το κλίμα χαράς και ανακούφισης.
- Παρακολουθεί νοερά στιγμιότυπα από τη μελλοντική ζωή των δύο ηρώων στη Σπάρτη, υπερβαίνοντας κατά κάποιο τρόπο τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι ενότητες τόπου, χρόνου και μύθου της αρχαίας τραγωδίας.
- Προοικονομείται η επέμβαση των Διοσκούρων στο τέλος του έργου.
Η ανεκπλήρωτη επιθυμία φυγής
- Βασικό συστατικό του ευριπίδειου έργου, το συναντάμε στη β΄στροφή ως ευχή απόδρασης των γυναικών του Χορού από τη σκλαβιά και επιστροφής στην πατρίδα.
- Η επιθυμία αυτή του Χορού αγγίζει το θεατή του 412 π.Χ., που έχει βιώσει πρόσφατα την καταστροφή στη Σικελία και υποφέρει τόσα χρόνια τα δεινά του Πελοποννησιακού πολέμου
"Κουτσομπολέψτε" λίγο....τον Ευριπίδη στην...Κουβεντούλα που ακολουθεί....