Μάθημα : Αρχαία από Μετάφραση Γ1 & Γ2
Κωδικός : G485247
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εισαγωγή στο Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων
16/9/24 -
Μια μέρα στο αρχαίο θέατρο!
23/9/24 -
To αρχαίο θέατρο: αρχιτεκτονική
23/9/24 -
Αρχαίο δράμα με .... διαδραστικά παιχνίδια
23/9/24 -
"Πρόλογος" (1η και 2η σκηνή)
7/10/24 -
Πάροδος (περιληπτικά)
13/11/24 -
Α΄ Επεισόδιο
21/11/24 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 1ο: Σοφιστές και Σοφιστική κίνηση
16/1/24 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 2ο: Σωκράτης
18/12/24 -
Επιπάροδος- Β Επεισόδιο
12/12/24 -
Α Στάσιμο
25/2/25 -
Γ Επεισόδιο: "Το σχέδιο απόδρασης σε εφαρμογή"
12/3/25 -
"Ο μύθος της Περσεφόνης και η θρησκευτική καταγωγή της τραγωδίας στην Ελένη του Ευριπίδη".
21/3/25 -
Η ολοκλήρωση της μηχανής σωτηρίας στο ... Δ΄ Επεισόδιο!
3/4/25 -
Το "χαρμόσυνο" Γ' Στάσιμο!
3/4/25 -
ΕΞΟΔΟΣ!!!!
10/4/25 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 3ο: Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι
7/5/25 -
Μάθημα Φιλοσοφίας 4ο: Πλάτωνας
13/5/25
-
Εισαγωγή στο Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων
Πάροδος (περιληπτικά)
Η Πάροδος ξεκινά...
Ο Χορός, που τον αποτελούν
Γυναίκες, Ελληνίδες, αιχμάλωτες,
εισέρχεται από την δεξιά πάροδο
και παίρνει τη θέση του στην ορχήστρα.
Ο Ευριπίδης "πειράζει" την Πάροδο
1) Ως προς την έκταση
2) ο χορός, στο τέλος της Παροδου, αποχωρεί από τη σκηνή (μετάσταση χορού)
Δείτε τις Σημειώσεις
που κρατήσαμε από την περιληπτική επεξεργασία του κειμένου
Δομή Παρόδου |
Ελένη Α)Συναισθηματική πορεία – Β)Τραγικότητα |
Χορός Ρόλος |
Α) ΚΟΜΜΟΣ (Θρήνος) 192-288 Α Στροφή -Α Αντιστροφή Β Στροφή -Β Αντιστροφή Επωδός |
Α) Θρήνος-οδύνη
Β) το μοτίβο είναι το ίδιο, όμως μεγαλώνει σε βάθος και πλάτος: -αίσθημα ενοχής -σύγκρουση με υπέρτερες δυνάμεις -μεταστροφή τύχης -Αναπόφευκτη μοίρα -Ομορφιά -κακή φήμη
|
-ακούει την ηρωίδα -συμπαραστέκεται - δίνει αντικειμενική υπόσταση στις συμφορές της |
Β) ΔΙΑΛΟΓΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (στ. 289-371) Προοίμιο (στ. 291-303) Απόδειξη (στ. 303-331) Επίλογος (στ. 332-345)
|
Α) Διαμαρτυρία
Β) το μοτίβο της τραγικότητας είναι το ίδιο, όμως μεγαλώνει σε βάθος και πλάτος |
-Λειτουργεί ως υποκριτής -ψύχραιμος παρατηρητής -δείχνει ένα δρόμο εξόδου από το αδιέξοδο, -αμφισβητεί -προωθεί τη δράση και συμμετέχει σ’ αυτή. |
Γ) ΑΜΟΙΒΑΙΟ (στ. 372-436)
|
Α) ανησυχία, φόβος, άγχος Β)Όρκος (επιτείνει την τραγικότητα) Παθητική στάση |
Δίνει ελπίδα, Παρηγορεί
|
Το παθητικό στοιχείο στην πάροδο
Οι ήρωες του Ευριπίδη, σε αντίθεση με το προγενέστερο θέατρο, βιώνουν νέα συναισθήματα που κινούνται από την επιθυμία απόδρασης ως την ηδονή των δακρύων. Τάσεις φυγής από τη ζοφερή πραγματικότητα, επιθυμία να ξαναφτιάξουν αυτό τον κόσμο, να τον ονειρευτούν διαφορετικό.
- Κομμός της ηρωίδας (προωδός – α΄στροφή – επωδός )
- Η επιθυμία της Ελένης να χανόταν η ομορφιά της και να γινόταν άσχημη.
- Η απόφασή της να ξεφύγει από το αδιέξοδο αυτοκτονώντας,
- ο όρκος να αυτοκτονήσει, αν επαληθευθούν οι πληροφορίες του Τεύκρου.
- Ο θρήνος για τις συμφορές που προκάλεσε η ολέθρια ομορφιά της.