Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα Β2 και Β4

Κωδικός : G485380

G485380  -  ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ενότητες - Ομιλίες με κοινωνικό προβληματισμό

Ομιλίες με κοινωνικό προβληματισμό

από 17/2/25 έως 10/3/25

Θα εργαστούμε στις Ενότητες 7 και 8 του Σχολικού βιβλίου

 

Θα ασχοληθούμε

με προβλήματα της καθημερινής ζωής

ή προβλήματα κοινωνικά 

 

Αρχικά, θα εξοικειωθούμε με τις έννοιες προβλήματα της καθημερινής ζωής και κοινωνικά προβλήματα

Παράλληλα, θα γνωρίσουμε το κειμενικό είδος της ομιλίας, αναλύοντας μία ομιλία μαθήτριας,

που εκφωνήθηκε στην Ελληνική Βουλή, το 2011, στο πλαίσιο του προγράμματος "Βουλή των Εφήβων"

 Τέλος, θα συγγράψουμε τη δική μας ομιλία πάνω σε ένα κοινωνικό θέμα ή πρόβλημα της καθημερινής ζωής και θα την εκφωνήσουμε στην τάξη. 

 

Συνεχίστε την ανάγνωση πατώντας στον τίτλο της ενότητας

Έγγραφα
Κοινωνικά προβλήματα_Προβλήματα καθημερνής ζωής.ppt

Α) Ας γνωρίσουμε κάποια κοινωνικά προβλήματα

ή προβλήματα της καθημερινής ζωής 

Β) Αποδόμηση Ομιλίας

1. Δείτε την ομιλία της μαθήτριας Δημοπούλου Αναστασίας με θέμα τα ναρκωτικά,

που εκφωνήθηκε στη Βουλή των Εφήβων το 2011,

στο σύνδεσμο https://vimeo.com/319735515   

( στο σημείο 46:45 θα βρείτε την ομιλία της Δημοπούλου Αναστασίας).  

2. Κρατήστε Σημειώσεις με άξονα τα ζητούμενα του Φύλλου Εργασίας

που ακολουθεί από κάτω (Αποστολή 1-Αποδόμηση ομιλίας)  

Γ) Σύνθεση Ομιλίας

Επιλέξετε ένα κοινωνικό πρόβλημα ή πρόβλημα της καθημερινής ζωής και συντάξτε μία ομιλία που έχει ως στόχο της να ευαισθητοποιήσει τους συμμαθητές σας για το θέμα. Η ομιλία σας θα έχει την ακόλουθη δομή:

a) Εισαγωγή: περιγραφή του προβλήματος

β) Αιτίες

γ) Συνέπειες

δ) Λύσεις

Η ομιλία σας μπορεί να συνοδεύεται (αν θέλετε) από ένα PowerPoint.

 

Η εργασία σας έχει τα ακόλουθα στάδια:

Α) Συνδρίαση ομάδας

  • Επιλογή θέματος  
  • Εύρεση, μελέτη και αποδελτίωση πηγών  
  • Σύνθεση Σχεδιαγράμματος
  • Ανάθεση ρόλων κατά τη συγγραφή  

Β)  Συγγραφή ομιλία-κατανομή:  Κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να συνθέσει ένα από τα 4 κομμάτια της εργασίας.  

Γ) Τελική σύνθεση:

  • Συγκεντρώστε όλα τα κείμενα που γράψατε σε ένα κοινό αρχείο
  • Κάνετε διορθώσεις, ώστε να υπάρχει κατά το δυνατόν κοινό ύφος (προσέχουμε τις επιλογές μας στα ακόλουθα: το πρόσωπο των ρημάτων, επιλογή σύνταξης ενεργητική/παθητική,δομή παραγράφων).  

Δ) Εξάσκηση στην εκφώνηση: εξασκείται ο καθένας ατομικά στο κομμάτι που συνέγραψε  

    

Ενδεικτικές πηγές:

Επαιτεία

Άστεγοι

Άγχος:

Ανεργία

Ναρκωτικά:

Ατυχήματα:

Ρύπανση:

Μοναξιά:

Ρατσισμός

Σχολικός Εκφοβισμός

Μετανάστευση-Προσφυγιά

Βία-Αθλητισμός

Φτώχεια

 

4)Εκφώνηση Ομιλιών

 Κάθε ομάδα εκφωνεί την ομιλία της στην τάξη (ψηφιακή ή μη). 

 

Η ολοέλεια κρατά σημειώσεις από τις ομιλίες των συμμαθητών σας για τυχόν ερωτήματα /σχόλια/παρατηρήσεις/ενστάσεις. Όταν ολοκληρωθούν οι παρουσιάσεις/ομιλίες των ομάδων, καταθέστε τα ερωτήματά σας. Οι ομάδες στις οποίες απευθύνεται το ερώτημα πρέπει να δώσουν τις απαραίτητες διευκρινήσεις.