Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G658114
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΝ
-
Βγαίνοντας από το σχολειό, Ζακ Πρεβέρ
15/9/23 -
Από δόξα και θάνατο, Μέλπω Αξιώτη
-
Κάποια Χριστούγεννα, Γρηγόριος Ξενόπουλος
12/12/22 -
Για το όρο "μετανάστες", Μπέρτολτ Μπρεχτ
-
Η καταστροφή των Ψαρών, Διονύσιος Σολωμός
-
Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
-
Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού, Αντουάν Ντε Σαιντ - Εξυπερύ
13/2/23 -
Θερμοπύλες, Κ. Π. Καβάφης
-
Ένας αριθμός, Άντον Τσέχωφ
-
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
19/9/22 -
ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β1
-
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΝ
Θερμοπύλες, Κ. Π. Καβάφης
Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή την ταινία για τη μάχη των Θερμοπυλών, να απαντήσετε στο ακόλουθο ερώτημα: Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να συγκινήσει και να εμπνεύσει έναν ποιητή να συνθέσει ένα λογοτεχνικό κείμενο με αφορμή το ιστορικό γεγονός της προαναφερόμενης μάχης;
Αφού μελετήσετε προσεκτικά το ποίημα και την παρουσίαση για την ερμηνεία του, να αναλύσετε σε μία παράγραφο τι συμβολίζουν οι λέξεις: Θερμοπύλες, Εφιάλτης και Μήδοι.
(Στο λεξικό λογοτεχνικών όρων μπορείτε να θυμηθείτε τη σημασία του συμβόλου στη λογοτεχνία.)
Αφού μελετήσετε προσεκτικά το απόσπασμα από τον "Ύμνον εις την Ελευθερίαν" του Διονύσιου Σολωμού και το απόσπασμα από την Ιλιάδα Ζ441-447, στην απάντηση του Έκτορα προς την Ανδρομάχη, να εντοπίσετε ομοιότητες και διαφορές αναφορικά με το περιεχόμενο (νόημα) μεταξύ των αποσπασμάτων και του ποιήματος "Θερμοπύλες" του Κ. Π. Καβάφη.