Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G658130
-
Θεματικές Ενότητες
-
Αρχίζοντας με την e-class
-
Όλα τα πήρε το καλοκαίρι, Οδυσσέας Ελύτης
19/9/22 -
Οι πιτσιρίκοι, Δημήτρης Ψαθάς
3/11/22 -
Παραμονή Χριστουγέννων, Κάρολος Ντίκενς
12/12/22 -
Το πιο γλυκό ψωμί, λαϊκό παραμύθι
6/3/23 -
Ένας αϊτός περήφανος, κλέφτικο τραγούδι
16/3/22 -
Το μαύρο κύμα, Λουίς Σεπούλβεδα
-
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
12/6/22
-
Αρχίζοντας με την e-class
Το μαύρο κύμα, Λουίς Σεπούλβεδα
- Να μελετήσετε τα σύντομα βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα Λουίς Σεπούλβεδα.
- Να παρακολουθήσετε από την εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης με τίτλο "Οι κεραίες της εποχής μας", που είναι αφιερωμένη στο συγγραφέα Λουίς Σεπούλβεδα, τα ακόλουθα αποσπάσματα: α. από την αρχή ως 2.42', β. 14'-18.40', γ. 23.30΄-30' και δ. 44΄- το τέλος.
- Κρατήστε σημειώσεις και λύστε τις ασκήσεις!
Δεν χρειάζεται να απαντήσετε στις ερωτήσεις της ιστοσελίδας, δηλαδή στις ερωτήσεις του κειμένου στο σχολικό μας βιβλίο!
Ωστόσο, διαβάστε πολύ προσεκτικά το κείμενο!
- Διαβάστε πολύ προσεκτικά "Το μαύρο κύμα" του Λουίς Σεπούλβεδα, στις σελ. 203-205 του σχολικού βιβλίου μας.
- Παρακολουθήστε με προσοχή τα δύο σύντομα βίντεο: Α. "Επιπτώσεις από τη ρύπανση των θαλασσών" και Β. "Θαλάσσια ρύπανση".
- Να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα: α. Να εντοπίσετε κοινά και διαφορετικά στοιχεία μεταξύ των δύο βίντεο αναφορικά τόσο με το θέμα-μήνυμά τους όσο και με τους τρόπους έκφρασης του θέματος-μηνύματός τους (χρήση γραπτού λόγου-εικόνες στατικές ή κινούμενες/φωτογραφία ή σχέδιο-μουσική επένδυση/ήχος). β. Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι το περιεχόμενο του κειμένου "Το μαύρο κύμα" (δηλαδή η ιστορία που μας αφηγείται ο Σεπούλβεδα) συνδέεται με τα δύο προηγούμενα βίντεο;
Παρακολουθείστε το βιντεάκι με τίτλο "The little seagull and the cat" (βασισμένο στην "Ιστορία ενός γάτου που έμαθε σ' έναν γλάρο να πετάει"), το οποίο οπτικοποιεί το κείμενο του Λ. Σεπούλβεδα... Να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Να εντοπίσετε τις διαφορές ανάμεσα στο κείμενο και στο βιντεάκι.
2. Σας αρέσει περισσότερο το κείμενο ή το βιντεάκι και γιατί;
3. Αν σας ζητούσα να αλλάξετε το τέλος του αποσπάσματος τι τροπή θα δίνατε στην υπόθεση;
Αφού εξερευνήσετε τον ιστότοπο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλο "Υπολογιστής Ελληνικού Οικολογικού Αποτυπώματος" να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Τι είναι ο Υπολογιστής Ελληνικού Οικολογικού Αποτυπώματος;
2. Τι διαστάσεις των συνθηκών διαβίωσης ενός ανθρώπου εξετάζει;
3. Σε τι αποσκοπεί η κατασκευή του;
Αφού ακούσετε με προσοχή τα τρία τραγούδια που ακολουθούν να επιλέξετε ποιο θεωρείτε ότι εκφράζει καλύτερα το μυθιστόρημα του Λουίς Σεπούλβεδα που μελετήσαμε και γιατί:
Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ΄ένα γλάρο να πετάει, Φοίβος Δεληβοριάς
Το τραγούδι των γάτων από σχετικό θεατρικό σε μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα
Να αναζητήσετε άλλα έργα τέχνης με θέμα τη γάτα ή τον γλάρο.