Μάθημα : Πληροφορική Α' Τάξη
Κωδικός : G865100
-
Θεματικές Ενότητες
-
Κατανομή Ωρών Α' Τάξη
-
Κανονισμός Σχολείου
-
Unesco: Το σχολείο που ζω, το σχολείο που ονειρεύομαι
-
Λύραυλος - αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα
-
Βασικά για το μάθημα
-
Διαδραστικές ασκήσεις για τον ελεύθερο χρόνο σας
-
ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ
-
Βασικές έννοιες της Πληροφορικής
-
Το υλικό του υπολογιστή
-
Εργονομία
-
Το εσωτερικό του υπολογιστή
-
Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής
-
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
-
Το γραφικό περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε)
-
Προστασία λογισμικού – Ιοί
-
Πειρατεία Λογισμικού
-
Επανάληψη: Λογισμικό - ΓΠΕ - Ιοί - Πειρατεία
-
Ζωγραφική
-
Κειμενογράφος
-
Το Διαδίκτυο
-
Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων
-
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
-
Μερικές web 2 εφαρμογές
-
Περί Παρουσιάσεων (οδηγίες και.. μυστικά) (ΓΕΝΙΚΟ)
-
Δημιουργία Παρουσιάσεων
-
Οδηγίες για Εργασίες (ΓΕΝΙΚΟ)
-
Συνεργατική παρουσίαση στο grafis
-
παίζουμε ... ηλεκτρονικά!
-
Προγραμματισμός με το pencil code και άλλα
-
Κατανομή Ωρών Α' Τάξη
Το εσωτερικό του υπολογιστή
Μάθημα: Πληροφορική – Α΄ Γυμνασίου
Ενότητα 3: Το Εσωτερικό του Υπολογιστή
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Ονοματεπώνυμο: ………………….…………… Τμήμα: ….... Ημερομηνία: ………………
ΜΕΡΟΣ Α΄ – Παρατήρηση & Αναγνώριση (Αποκαλυπτική μάθηση)
1. Παρατήρησε την εικόνα 3.1 ή το βίντεο που προβάλλεται στην τάξη:

Σημείωσε τα βασικά εξαρτήματα που εντοπίζεις στο εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
Εξάρτημα
Ρόλος / Λειτουργία
………………………………………
…………………………………………..…………………
………………………………………
………………………………………………..……………
………………………………………
……………………………………………..………………
………………………………………
…………………………………………..…………………
ΜΕΡΟΣ Β΄ – Εργασία με το Φωτόδεντρο (Ενεργητική μάθηση)
2. Επισκέψου τις παρακάτω διευθύνσεις και συμπλήρωσε τα ζητούμενα:
Μητρική Πλακέτα Η μητρική πλακέτα και τα εξαρτήματά της
Ερώτηση 1: Ποια είναι τα βασικά μέρη που συνδέονται στη μητρική πλακέτα; Απάντηση: ................................................................................................
Ερώτηση 2: Ποια είναι η λειτουργία του επεξεργαστή (CPU); Απάντηση: ................................................................................................
Ερώτηση 3: Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα στη RAM και στη ROM; Απάντηση: ................................................................................................
ΜΕΡΟΣ Γ΄ – Ομαδική Δραστηριότητα (Διερευνητική μάθηση)
3. Ομάδες των 3-4 μαθητών: Αναζητήστε στο Διαδίκτυο πληροφορίες για τον υπερυπολογιστή Frontier. Απαντήστε στα παρακάτω:
Ερώτηση
Απάντηση
Σε ποια χώρα βρίσκεται;
…………………………………………………
Πόσους επεξεργαστές διαθέτει περίπου;
…………………………………………………
Πού χρησιμοποιείται;
…………………………………………………
Τι μας δείχνει αυτό για τη σημασία των εσωτερικών εξαρτημάτων;
…………………………………………………
ΜΕΡΟΣ Δ΄ – Πρακτική Άσκηση (Βιωματική μάθηση)
4. Σύνδεση περιφερειακών Επισκέψου τη δραστηριότητα του Φωτόδεντρου: Σύνδεση περιφερειακών συσκευών
Σύρε τις σωστές συσκευές στις αντίστοιχες θύρες.
Έπειτα συμπλήρωσε:
Θύρα
Συνδεόμενη συσκευή
USB
…………………………………
HDMI
…………………………………
Ethernet (RJ-45)
…………………………………
Audio
…………………………………
ΜΕΡΟΣ Ε΄ – Αυτοαξιολόγηση (Ανακεφαλαίωση)
5. Σημείωσε «Σ» (Σωστό) ή «Λ» (Λάθος):
Δήλωση
Σ / Λ
Η RAM διατηρεί τα δεδομένα ακόμα κι όταν κλείσει ο υπολογιστής.
……
Η κάρτα γραφικών είναι υπεύθυνη για την εικόνα στην οθόνη.
……
Το τροφοδοτικό δίνει ενέργεια σε όλα τα εξαρτήματα.
……
Η μητρική πλακέτα ονομάζεται έτσι επειδή συνδέει τα περισσότερα εξαρτήματα.
……
Οι θύρες USB χρησιμοποιούνται μόνο για ποντίκια και πληκτρολόγια.
……
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ – Αναστοχασμός
Τι σε εντυπωσίασε περισσότερο από το εσωτερικό του υπολογιστή; ..................................................................................................................... .....................................................................................................................
..................................................................................................................... ..................................................................................................................... ..................................................................................................................... .....................................................................................................................