Μάθημα : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G894131
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΜΑΡΤΙΟΣ 2021- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α2 ΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΗ
-
25η Μαρτίου 2021: ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ - 200 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (1821-2021)
-
ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2021- ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Α1
-
"ΑΠΡΙΛΙΟΣ", Ο ΜΗΝΑΣ ΤΟΥ Α1
-
ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ)
-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ...ΖΕΥΓΑΡΙΑ! (πάτησε το κόκκινο σημαδι δεξιά για full screen)
-
2019/20 ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ - ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (ΠΑΤΗΣΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΗΜΑΔΙ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΟΘΟΝΗ)
-
2019/20. ΠΑΙΞΕ ΚΡΕΜΑΛΑ-ΒΡΕΣ ΤΗ ΛΕΞΗ!
-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΕΙΚΟΝΑΣ (ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ)
-
Ν ' ΑΓΑΠΑΣ....
-
ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
-
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ (κλικ στην εικόνα)
-
ΜΕΤΑΝΟΙΑ
-
ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ
-
Θ.Ε.Β' : ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ
-
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΗΣ
-
ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ΠΟΥ ΜΕ ΕΜΠΝΕΕΙ
-
Θ.Ε. ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ: "ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ΠΟΥ ΜΕ ΕΜΠΝΕΕΙ" ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ- ΚΕΙΜΕΝΟ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
2019/20 ΠΩΣ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ;
-
1η ΕΝΟΤΗΤΑ : Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
-
ΕΡΓΑΣΙΑ ¨Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΔΑΒΙΔ"
-
1η ΕΝΟΤΗΤΑ : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ-ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
-
το κακο στον κοσμο
-
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΛΕΥΚΟΥ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΟΥ
-
ΜΑΡΤΙΟΣ 2021- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α2 ΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΗ
Θ.Ε.Β' : ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ https://www.youtube.com/watch?v=A-j1zXP6um4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο ΑΝΟΡΩΠΟΣ ΩΣ ΗΡΩΑΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΡΩΑΣ
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του δικού σου ήρωα;
Ο άνθρωπος ως κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση Θεού δημιουργία
Μετά είπε ο Θεός: «Ας φτιάξουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με την εικόνα τη δική μας και την ομοίωση, κι ας εξουσιάζει στης θάλασσας τα ψάρια, στου ουρανού τα πτηνά, στα ζώα και γενικά σ’ όλη τη γη και στα ερπετά που σέρνονται πάνω σ’ αυτήν».
Δημιούργησε, λοιπόν, ο Θεός τον ανθρωπο σύμφωνα με τη δική του την εικόνα, «κατ’ εικόνα Θεού» τον δημιούργησε, τους δημιούργησε άντρα και γυναίκα. Τους ευλόγησε και τους είπε: «Να κάνετε πολλά παιδιά, ώστε να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε τη γη και να κυριαρχήσετε σ’ αυτήν. Να εξουσιάσετε στης θάλασσας τα ψάρια, στου ουρανού τα πτηνά και σε κάθε ζώο που κινείται πάνω στη γη». Γεν. 2,7
Ο Κύριος ο Θεός είπε: «Δεν είναι καλό να είναι ο άνθρωπος μόνος. Θα του φτιάξω έναν σύντροφο όμοιο μ’ αυτόν». Τότε ο Κύριος ο Θεός τον έριξε σε βαθύ ύπνο κι αποκοιμήθηκε∙ πήρε μία από τις πλευρές του και τη θέση της τη συμπλήρωσε με σάρκα. Μετά, από την πλευρά που πήρε από τον Αδάμ, σχημάτισε μια γυναίκα και την οδήγησε σ’ αυτόν. Τότε ο Αδάμ είπε:«Αυτό επιτέλους είναι κόκαλο από τα κόκαλά μου καισάρκα από τη σάρκα μου. Γυναίκα αυτή θα λέγεται γιατί απ’ τον άντρα προήλθε».27, Γένεση
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠ ΤΟΝ ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟ
http://glyptiki.weebly.com/cappella-sistina-sacellum-sixtinum.html#
ΕΥΑ = ΖΩΗ, ΑΔΑΜ = ΧΟΪΚΟΣ
https://youtu.be/3RR6PXueSbc
"Σύμφωνα με τη διήγηση της Γενέσεως είμαστε τα μόνα πλάσματα που δημιουργηθήκαμε ως εικόνα του Θεού. Μόνο εμείς δηλαδή μπορούμε να συνειδητοποιούμε τη σημασία της ζωής: Να αναγνωρίζουμε ότι μας χαρίστηκε για να την κάνουμε ολοένα και καλύτερη, να τη μοιραζόμαστε με τους συνανθρώπους μας και με τα άλλα ζωντανά πλάσματα , να συναισθανόμαστε την ομορφιά της, να επιλέγουμε ελεύθερα ποιους δρόμους θα ακολουθήσουμε ,να καταλαβαίνουμε ότι ο πραγματικός προορισμός του ανθρώπου είναι να σχετιστεί με το Θεό και να του μοιάσει όσο γίνεται περισσότερο." ΑΓυμνασίου, Ηλεκτρονικό βιβλίο(παλιό)
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΕΔΕΜ (Εικόνα από το διαδίκτυο, Μαίρη Σταυράκη)
Ο άνθρωπος στην κτίση: βασιλιάς, οικονόμος ή ιερέας Ο άνθρωπος δίνει τα ονόματα, Γεν2. 15, 19-20
"Πήρε, λοιπόν, ο Κύριος ο Θεός τον
άνθρωπο και τον έβαλε μέσα στον
κήπο της Εδέμ για να τον καλλιεργεί και να τον προσέχει. Ο Κύριος
έπλασε από το έδαφος όλα τα ζώα
του αγρού και τα πτηνά του ουρανού
και τα έφερε μπροστά στον άνθρωπο, για να δει πώς θα τα ονομάσει.
Και ό,τι όνομα έδινε ο άνθρωπος σε
κάθε ζωντανή ύπαρξη, αυτό ήταν και
το όνομά της."
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια συμπεράσματα βγάζετε από αυτή την παραχώρηση του θεού
στον άνθρωπό; Τι δείχνει;
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ (διδακτική ταινία animation -πάτησε στην εικόνα για προβολή). Ποιο είναι το επιμύθιο(=δίδαγμα) που προκύπτει;
Η ισοτιμία της γυναίκας με τον άνδρα
"Διότι είμαστε, έλεγε η αγία Ιουλίττα, από το ίδιο φύραμα με τους άνδρες. Έχουμε πλαστεί όπως και αυτοί, σύμφωνα προς την εικόνα του Θεού. Από τον Κτίστη η γυναίκα έγινε έτσι, ώστε εξίσου με τον άνδρα να δέχεται την αρετή. Και πράγματι, δεν είμαστε σε όλα συγγενείς με τους άνδρες; Διότι για την κατασκευή της γυναίκας δεν ελήφθη μόνον η σάρκα, αλλά και «οστούν εκ των οστέων». Επομένως, η σταθερότητα, η δύναμη και η υπομονή δόθηκαν και σε μας από τον Δεσπότη εξίσου με τους άνδρες."
Μεγάλου Βασιλείου, Εις την μάρτυρα Ιουλίτταν και περί ευχαριστίας
Η ισοτιμία όλων των ανθρώπων, αποδοχή της διαφορετικότητας
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ
O Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΒΙΩΝ - ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ" ΜΑΘΗΤΗ- ΤΟΜΑΣ ΕΝΤΙΣΟΝ(πάτησε πάνω)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ(επιλέγετε μια)
1. Τι σημαίνει για μας το γεγονός πως όλοι οι άνθρωποι είναι δημιουργίες κατ’ εικόνα του Θεού. Δημιουργήστε ένα κολάζ με πορτρέτα ανθρώπων κάθε ηλικίας, φυλής και φύλου. Κατόπιν, αποτυπώστε τις ιδέες, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς σας πάνω στο κολάζ.
2. Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα και στον ιουδαϊκό κόσμο στα χρόνια πριν από τον Χριστό.