Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 0501610312
Αναρτήσεις

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022 - 11:54 μ.μ.
PROJECT - ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
ΤΜΗΜΑ Β1
ΟΜΑΔΑ Α: ΚΟΡΡΕΣ ΝΙΚΟΣ(ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗ, ΚΟΡΡΕ ΡΑΦΑΕΛΑ, ΙΓΓΛΕΣΗ ΥΡΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΖΩΗ
α. Αίτια ανακαλύψεων , β. Τεχνικά μέσα που κατέστησαν δυνατά τα εξερευνητικά ταξίδια , γ. Τροφή για σκέψη: 1. Πού έχει στραφεί ο σύγχρονος άνθρωπος συνεχίζοντας και διευρύνοντας τις ανακαλύψεις; 2. Πιστεύετε ότι αξίζει τον κόπο; 3. Ποια είναι τα κίνητρά του;
ΟΜΑΔΑ Β : ΚΑΠΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ (ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΚΑΡΕΛΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΒΑΣΙΛΙΑΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ, ΚΑΡΑΒΕΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΑΝΓΚΕΛΗ ΜΑΡΚΟΣ, ΜΥΛΩΝΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΙ : α. Βαρθολομαίος Ντίαζ , β. Βάσκο ντε Γκάμα , γ. Χριστόφορος Κολόμβος , δ. Πέδρο Καμπράλ , ε. Αμέρικο Βεσπούκι , στ. Φερδινάνδος Μαγγελάνος , ζ. Χουάν Ελκάνο
ΟΜΑΔΑ Γ : ΖΙΑΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΥΠΕΥΘΥΝΗ), ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΕΦΕΛΗ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ, ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΛΑ, ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
α. ΠΡΟΚΟΛΟΜΒΙΑΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ (1. Μάγια ,2. Αζτέκοι ,3. Ίνκας) , β. Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΝΚΙΣΤΑΔΟΡΕΣ ( 1.Κορτές ,2. Πιζάρο)
γ. Η ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ Δ : ΔΟΥΚΑΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ (ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΑΡΣΕΝΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, ΑΧΤΥΠΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΑΧΤΥΠΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
α. ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: 1. Τα νέα λιμάνια και η τύχη της Βενετίας, 2. Η ανάπτυξη της αστικής τάξης , 3. Ανάπτυξη των επιστημών.
β. Τα νέα προϊόντα που ήλθαν στην Ευρώπη από την Αμερική , γ. Οι συνέπειες των Ανακαλύψεων για τους ιθαγενείς του Νέου Κόσμου.
ΟΜΑΔΑ Ε : ΓΛΥΚΑ ΜΟΝΙΚΑ (ΥΠΕΥΘΥΝΗ), ΚΑΤΣΙΒΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ ΑΝΤΑΜΑΝ - ΝΗΣΟΙ ΣΕΝΤΙΝΕΛ: 1. Γιατί, πιστεύετε, οι κάτοικοι των νήσων Σέντινελ δεν θέλουν επικοινωνία με τον έξω κόσμο ; 2. Τι θα συνέβαινε, αν έρχονταν σε επαφή με τον πολιτισμένο κόσμο ; 3. Σε ποια περίπτωση η Ινδία ,στην οποία τυπικά ανήκουν τα νησιά , θα αποβιβαζόταν οπωσδήποτε στο Σέντινελ ;
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο , τα σχετικά έγγραφα στην e-class , τους σχετικούς συνδέσμους διαδικτύου στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα πρέπει να γράψει τη δουλειά της σε χειρόγραφο ή στον υπολογιστή και να αναφέρεται ο ρόλος του κάθε μέλους στην εργασία.
ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΤΜΗΜΑ Β1
ΟΜΑΔΑ Α: ΚΟΡΡΕΣ ΝΙΚΟΣ(ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗ, ΚΟΡΡΕ ΡΑΦΑΕΛΑ, ΙΓΓΛΕΣΗ ΥΡΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΖΩΗ
α. Αίτια ανακαλύψεων , β. Τεχνικά μέσα που κατέστησαν δυνατά τα εξερευνητικά ταξίδια , γ. Τροφή για σκέψη: 1. Πού έχει στραφεί ο σύγχρονος άνθρωπος συνεχίζοντας και διευρύνοντας τις ανακαλύψεις; 2. Πιστεύετε ότι αξίζει τον κόπο; 3. Ποια είναι τα κίνητρά του;
ΟΜΑΔΑ Β : ΚΑΠΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ (ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΚΑΡΕΛΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΒΑΣΙΛΙΑΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ, ΚΑΡΑΒΕΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΑΝΓΚΕΛΗ ΜΑΡΚΟΣ, ΜΥΛΩΝΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΙ : α. Βαρθολομαίος Ντίαζ , β. Βάσκο ντε Γκάμα , γ. Χριστόφορος Κολόμβος , δ. Πέδρο Καμπράλ , ε. Αμέρικο Βεσπούκι , στ. Φερδινάνδος Μαγγελάνος , ζ. Χουάν Ελκάνο
ΟΜΑΔΑ Γ : ΖΙΑΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΥΠΕΥΘΥΝΗ), ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΕΦΕΛΗ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ, ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΛΑ, ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
α. ΠΡΟΚΟΛΟΜΒΙΑΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ (1. Μάγια ,2. Αζτέκοι ,3. Ίνκας) , β. Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΝΚΙΣΤΑΔΟΡΕΣ ( 1.Κορτές ,2. Πιζάρο)
γ. Η ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ Δ : ΔΟΥΚΑΚΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ (ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ), ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΑΡΣΕΝΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, ΑΧΤΥΠΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΑΧΤΥΠΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
α. ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: 1. Τα νέα λιμάνια και η τύχη της Βενετίας, 2. Η ανάπτυξη της αστικής τάξης , 3. Ανάπτυξη των επιστημών.
β. Τα νέα προϊόντα που ήλθαν στην Ευρώπη από την Αμερική , γ. Οι συνέπειες των Ανακαλύψεων για τους ιθαγενείς του Νέου Κόσμου.
ΟΜΑΔΑ Ε : ΓΛΥΚΑ ΜΟΝΙΚΑ (ΥΠΕΥΘΥΝΗ), ΚΑΤΣΙΒΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ ΑΝΤΑΜΑΝ - ΝΗΣΟΙ ΣΕΝΤΙΝΕΛ: 1. Γιατί, πιστεύετε, οι κάτοικοι των νήσων Σέντινελ δεν θέλουν επικοινωνία με τον έξω κόσμο ; 2. Τι θα συνέβαινε, αν έρχονταν σε επαφή με τον πολιτισμένο κόσμο ; 3. Σε ποια περίπτωση η Ινδία ,στην οποία τυπικά ανήκουν τα νησιά , θα αποβιβαζόταν οπωσδήποτε στο Σέντινελ ;
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο , τα σχετικά έγγραφα στην e-class , τους σχετικούς συνδέσμους διαδικτύου στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα πρέπει να γράψει τη δουλειά της σε χειρόγραφο ή στον υπολογιστή και να αναφέρεται ο ρόλος του κάθε μέλους στην εργασία.
ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 - 10:43 μ.μ.
Σχετικά με το project που αφορά τις Σταυροφορίες.
ΤΜΗΜΑ Β2
ΟΜΑΔΑ Α { Ζώρζος Ιάκωβος - υπεύθυνος , Κοντομήτρος Γιάννης , Καρυωτάκης Χάρης , Κιρτζόγλου Τάσος , Κάντζος Σταύρος}
α. Ορισμός ( τι είναι οι σταυροφορίες) , β. Αίτια θρησκευτικά , γ. Αίτια οικονομικά , δ. Ο ρόλος του Αλέξιου Κομνηνού γενικότερα.
ΟΜΑΔΑ Β [ Ζαχαριάς Σπύρος - υπεύθυνος , Καράμπελας Κων/νος , Καραθανάση Μαριάννα , Κοντομήτρος Αχιλλέας , Ζεκιολάρι Φάμπιο]
Α' σταυροφορία: α. φάσεις , β. ο ρόλος του Αλέξιου Κομνηνού και τα οφέλη του Βυζαντίου , γ. αποτελέσματα , δ. Ιωαννίτες ιππότες , ε. Ναΐτες ιππότες.
ΟΜΑΔΑ Γ( Καινούργιος Γιάννης - υπεύθυνος , Κυπριώτης Διονύσης , Κυπριωτάκης Νίκος , Καπετανάκης Αλέξανδρος , Ζάδη Ανγκέλα , Ευριπιώτη Μαριλένα)
α. Συνοπτική βιογραφία του σουλτάνου Σαλαντίν , β. Ο ρόλος του σουλτάνου Σαλαντίν στην ανάκτηση της Ιερουσαλήμ από τους Σαρακηνούς , γ. Συνοπτική βιογραφία του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου , δ. Η συμμετοχή του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου στην Γ' σταυροφορία , ε. Η τύχη της Κύπρου.
ΟΜΑΔΑ Δ [ Ζημονοπούλου Λυδία - υπεύθυνη , Κούτρα Μαρία , Κορκολή Γεωργία , Λεβέντη Μαρία . Ζάπη Ιωάννα , Καρυστινός Παντελής ]
Δ' σταυροφορία: α. Ο ρόλος των Βενετών , β. Γιατί οι σταυροφόροι παρέκκλιναν από τον αρχικό τους στόχο και βρέθηκαν στην Κων/λη , γ. Η άλωση της Κων/λης από τους σταυροφόρους , δ. Οι συνέπειες της άλωσης.
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο , τα έγγραφα που είναι αναρτημένα στην e-class , τους συνδέσμους διαδικτύου που είναι αναρτημένοι στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε χειρόγραφο ή θα τα γράψει στον υπολογιστή. Θα παρακαλούσα να αναφέρεται όσο δυνατόν αναλυτικά η συμμετοχή κάθε μέλους της ομάδας.
ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
ΤΜΗΜΑ Β2
ΟΜΑΔΑ Α { Ζώρζος Ιάκωβος - υπεύθυνος , Κοντομήτρος Γιάννης , Καρυωτάκης Χάρης , Κιρτζόγλου Τάσος , Κάντζος Σταύρος}
α. Ορισμός ( τι είναι οι σταυροφορίες) , β. Αίτια θρησκευτικά , γ. Αίτια οικονομικά , δ. Ο ρόλος του Αλέξιου Κομνηνού γενικότερα.
ΟΜΑΔΑ Β [ Ζαχαριάς Σπύρος - υπεύθυνος , Καράμπελας Κων/νος , Καραθανάση Μαριάννα , Κοντομήτρος Αχιλλέας , Ζεκιολάρι Φάμπιο]
Α' σταυροφορία: α. φάσεις , β. ο ρόλος του Αλέξιου Κομνηνού και τα οφέλη του Βυζαντίου , γ. αποτελέσματα , δ. Ιωαννίτες ιππότες , ε. Ναΐτες ιππότες.
ΟΜΑΔΑ Γ( Καινούργιος Γιάννης - υπεύθυνος , Κυπριώτης Διονύσης , Κυπριωτάκης Νίκος , Καπετανάκης Αλέξανδρος , Ζάδη Ανγκέλα , Ευριπιώτη Μαριλένα)
α. Συνοπτική βιογραφία του σουλτάνου Σαλαντίν , β. Ο ρόλος του σουλτάνου Σαλαντίν στην ανάκτηση της Ιερουσαλήμ από τους Σαρακηνούς , γ. Συνοπτική βιογραφία του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου , δ. Η συμμετοχή του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου στην Γ' σταυροφορία , ε. Η τύχη της Κύπρου.
ΟΜΑΔΑ Δ [ Ζημονοπούλου Λυδία - υπεύθυνη , Κούτρα Μαρία , Κορκολή Γεωργία , Λεβέντη Μαρία . Ζάπη Ιωάννα , Καρυστινός Παντελής ]
Δ' σταυροφορία: α. Ο ρόλος των Βενετών , β. Γιατί οι σταυροφόροι παρέκκλιναν από τον αρχικό τους στόχο και βρέθηκαν στην Κων/λη , γ. Η άλωση της Κων/λης από τους σταυροφόρους , δ. Οι συνέπειες της άλωσης.
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο , τα έγγραφα που είναι αναρτημένα στην e-class , τους συνδέσμους διαδικτύου που είναι αναρτημένοι στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε χειρόγραφο ή θα τα γράψει στον υπολογιστή. Θα παρακαλούσα να αναφέρεται όσο δυνατόν αναλυτικά η συμμετοχή κάθε μέλους της ομάδας.
ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 - 9:14 μ.μ.
Σχετικά με το project που αφορά την Άλωση της Κων/λης (1453)
ΤΜΗΜΑ Β1
ΟΜΑΔΑ Α { AΓΓΕΛΗ ΗΡΩ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ, ΑΖΟΥΚΗ ΗΛΕΚΤΡΑ , ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗΣ , ΑΝΤΩΝΗ ΕΡΡΙΚΑ , ΒΕΛΛΙΟΥ ΕΛΕΝΗ }
α. Τα αίτια της πτώσης του Βυζαντίου , β. Οι αντίπαλοι: Κων/νος ΙΑ Παλαιολόγος -Μωάμεθ Β' ο Πορθητής , σύντομη βιογραφία τους , γ. Η προσπάθεια του Κων/νου Παλαιολόγου να εξασφαλίσει βοήθεια από τη Δύση , δ. Η προετοιμασία της Πόλης για πολιορκία , οι δυνάμεις των Βυζαντινών, οι εσωτερικές έριδες.
ΟΜΑΔΑ Β [ΒΟΝΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ -ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ , ΑΝΔΡΙΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ , ΕΜΙΝΑΣ ΜΑΡΙΟΣ , ΓΚΟΓΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ , ΓΚΙΡΝΑΖΑ ΣΤΕΛΙΟΣ , ΒΑΛΗΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ]
α. Προετοιμασίες των Οθωμανών για την πολιορκία, οι δυνάμεις των Οθωμανών , τα όπλα που έκριναν την πολιορκία. β. Αίτημα παράδοσης της Πόλης, η λιτανεία και η τελευταία λειτουργία . γ. Η έφοδος από την πύλη του Αγίου Ρωμανού, η μοιραία αποχώρηση του Ιουστινιάνη, ο ρόλος της Κερκόπορτας , η τύχη του αυτοκράτορα, η άλωση. δ. Η τριήμερη σφαγή και λεηλασία, ο ρόλος που όρισε ο Μωάμεθ για Αγία Σοφία και Κων/λη.
ΟΜΑΔΑ Γ (ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ , ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ , ΒΑΣΙΛΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ , ΒΑΦΙΑ ΚΑΛΛΗ , ΒΑΛΕΡΙΑΝΟΥ ΝΕΦΕΛΗ )
α. Γιατί θα έπρεπε ο Μυστράς να βοηθήσει την Κων/λη και για ποιο λόγο αυτό δεν συνέβη , β. Γιατί θα έπρεπε οι Ρώσοι να βοηθήσουν την Κων/λη και για ποιο λόγο δεν το έκαναν , γ. Μύθοι και θρύλοι για την Άλωση , δ. Δημοτικά τραγούδια της Άλωσης.
ΟΜΑΔΑ Δ {ΓΚΥΡΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ , ΓΟΥΝΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ , ΓΡΗΓΟΡΕΑ ΚΩΝ/ΝΑ , ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ , ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΚΩΝ/ΝΑ , ΓΙΑΛΑΜΑ ΚΩΝ/ΝΑ }
α. Οι συνέπειες της Άλωσης , β. επιρροή της βυζαντινής ιδεολογίας στο κράτος της Μόσχας , γ η επιρροή της βυζαντινής ιδεολογίας στα Βαλκάνια δ. η προσφορά του Βυζαντίου στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμό.
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας , τα έγγραφα που είναι αναρτημένα στην e-class, τους συνδέσμους διαδικτύου που είναι αναρτημένοι στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα πρέπει να γράψει τα αποτελέσματα της έρευνάς της σε χειρόγραφο ή στον υπολογιστή και , αν είναι δυνατόν , να αναφέρεται η συμμετοχή κάθε μέλους της ομάδας.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
ΤΜΗΜΑ Β1
ΟΜΑΔΑ Α { AΓΓΕΛΗ ΗΡΩ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ, ΑΖΟΥΚΗ ΗΛΕΚΤΡΑ , ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗΣ , ΑΝΤΩΝΗ ΕΡΡΙΚΑ , ΒΕΛΛΙΟΥ ΕΛΕΝΗ }
α. Τα αίτια της πτώσης του Βυζαντίου , β. Οι αντίπαλοι: Κων/νος ΙΑ Παλαιολόγος -Μωάμεθ Β' ο Πορθητής , σύντομη βιογραφία τους , γ. Η προσπάθεια του Κων/νου Παλαιολόγου να εξασφαλίσει βοήθεια από τη Δύση , δ. Η προετοιμασία της Πόλης για πολιορκία , οι δυνάμεις των Βυζαντινών, οι εσωτερικές έριδες.
ΟΜΑΔΑ Β [ΒΟΝΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ -ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ , ΑΝΔΡΙΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ , ΕΜΙΝΑΣ ΜΑΡΙΟΣ , ΓΚΟΓΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ , ΓΚΙΡΝΑΖΑ ΣΤΕΛΙΟΣ , ΒΑΛΗΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ]
α. Προετοιμασίες των Οθωμανών για την πολιορκία, οι δυνάμεις των Οθωμανών , τα όπλα που έκριναν την πολιορκία. β. Αίτημα παράδοσης της Πόλης, η λιτανεία και η τελευταία λειτουργία . γ. Η έφοδος από την πύλη του Αγίου Ρωμανού, η μοιραία αποχώρηση του Ιουστινιάνη, ο ρόλος της Κερκόπορτας , η τύχη του αυτοκράτορα, η άλωση. δ. Η τριήμερη σφαγή και λεηλασία, ο ρόλος που όρισε ο Μωάμεθ για Αγία Σοφία και Κων/λη.
ΟΜΑΔΑ Γ (ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ , ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ , ΒΑΣΙΛΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ , ΒΑΦΙΑ ΚΑΛΛΗ , ΒΑΛΕΡΙΑΝΟΥ ΝΕΦΕΛΗ )
α. Γιατί θα έπρεπε ο Μυστράς να βοηθήσει την Κων/λη και για ποιο λόγο αυτό δεν συνέβη , β. Γιατί θα έπρεπε οι Ρώσοι να βοηθήσουν την Κων/λη και για ποιο λόγο δεν το έκαναν , γ. Μύθοι και θρύλοι για την Άλωση , δ. Δημοτικά τραγούδια της Άλωσης.
ΟΜΑΔΑ Δ {ΓΚΥΡΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ , ΓΟΥΝΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ , ΓΡΗΓΟΡΕΑ ΚΩΝ/ΝΑ , ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ , ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΚΩΝ/ΝΑ , ΓΙΑΛΑΜΑ ΚΩΝ/ΝΑ }
α. Οι συνέπειες της Άλωσης , β. επιρροή της βυζαντινής ιδεολογίας στο κράτος της Μόσχας , γ η επιρροή της βυζαντινής ιδεολογίας στα Βαλκάνια δ. η προσφορά του Βυζαντίου στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμό.
Για την εκπόνηση του project θα συμβουλευτείτε: το σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας , τα έγγραφα που είναι αναρτημένα στην e-class, τους συνδέσμους διαδικτύου που είναι αναρτημένοι στην e-class. Για κάθε απορία είμαι στη διάθεσή σας. Κάθε ομάδα θα πρέπει να γράψει τα αποτελέσματα της έρευνάς της σε χειρόγραφο ή στον υπολογιστή και , αν είναι δυνατόν , να αναφέρεται η συμμετοχή κάθε μέλους της ομάδας.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022 - 8:24 μ.μ.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ
1.Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη ( Κων/νος Α') , 2.Ιουστινιανός , 3.Ηράκλειος , 4. Εξάπλωση Αράβων , 5.Εικονομαχία , 6. Εκχριστιανισμός Σλάβων - Μοραβών , 7.Εκχριστιανισμός Ρώσων , 8.Νομοθεσία Μακεδόνων αυτοκρατόρων , 9.Κομνηνοί , Προνόμια Βενετών - Σχίσμα , 10.Σταυροφορίες , 11.Λατινοκρατία , 12. Άλωση Κων/λης , 13.Καρλομάγνος , 14. Ανακαλύψεις ( σε όσα τμήματα έχει διδαχθεί).
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
1.Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη ( Κων/νος Α') , 2.Ιουστινιανός , 3.Ηράκλειος , 4. Εξάπλωση Αράβων , 5.Εικονομαχία , 6. Εκχριστιανισμός Σλάβων - Μοραβών , 7.Εκχριστιανισμός Ρώσων , 8.Νομοθεσία Μακεδόνων αυτοκρατόρων , 9.Κομνηνοί , Προνόμια Βενετών - Σχίσμα , 10.Σταυροφορίες , 11.Λατινοκρατία , 12. Άλωση Κων/λης , 13.Καρλομάγνος , 14. Ανακαλύψεις ( σε όσα τμήματα έχει διδαχθεί).
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

Σάββατο 9 Απριλίου 2022 - 11:00 μ.μ.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΡΙΣΕΩΣ
Οι ερωτήσεις κρίσεως συνήθως συνοδεύονται από παράθεμα, εικόνα ή χάρτη που βοηθούν στην απάντησή τους. Οι ακόλουθες ερωτήσεις ακολουθούν τη σειρά των κεφαλαίων του σχολικού βιβλίου.
- Οι ερωτήσεις που αφορούν αίτια και συνέπειες ιστορικών γεγονότων είναι κρίσεως.
- Γιατί ο Κων/νος Α' μετέφερε την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας από τη Ρώμη στο Βυζάντιο;
ή
-Γιατί ο Κων/νος Α΄ ίδρυσε την Κων/λη;
-Γιατί ο Κων/νος Α' υποστήριξε τους χριστιανούς;
-Να συγκρίνετε τον τρόπο που εμπορεύονταν στην Κων/λη οι Ρώσοι (παράθεμα σελίδας 43) με τον τρόπο που εμπορεύονταν οι Βενετοί μετά την παραχώρηση των προνομίων από τον Αλέξιο Κομνηνό (παράθεμα σελίδας 57).
-Γιατί οι Μακεδόνες αυτοκράτορες προσπάθησαν να προστατέψουν τους ελεύθερους αγρότες από τους Δυνατούς;
-Να συγκρίνετε την πολιτική των Μακεδόνων αυτοκρατόρων και των Κομνηνών όσον αφορά την ανάπτυξη του κράτους ( πού στηρίχτηκαν και με τι αποτελέσματα).
-Με ποιο τρόπο συνδέονται η άλωση της Κων/λης και ο Ανθρωπισμός; ή -Ποιος ο ρόλος των βυζαντινών λογίων στην ανάπτυξη του Ανθρωπισμού;
-Τι φανερώνει το νόμισμα του Καρλομάγνου για τις φιλοδοξίες του; Πώς αντέδρασε το Βυζάντιο σε αυτές;
- Πώς συνδέονται η άλωση της Κων/λης με τις Ανακαλύψεις; ή Πώς εξηγείται ότι 39 μόλις χρόνια μετά την άλωση της Κων/λης ο Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική;
-Ποιοι ήταν οι μεγάλοι εξερευνητές , ποιον θεωρείτε πιο σημαντικό και γιατί;
-Να εξηγήσετε γιατί η Βενετία άρχισε να παρακμάζει μετά την ανακάλυψη της Αμερικής.
-Να εξηγήσετε γιατί μετά την ανακάλυψη της Αμερικής ήταν πιο σημαντικά τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Ατλαντικού και όχι της Μεσογείου.
-Πώς αντιμετώπισαν οι Ισπανοί τους προκολομβιανούς πολιτισμούς και ποιες ήταν οι πραγματικές επιδιώξεις τους;
Οι ερωτήσεις κρίσεως συνήθως συνοδεύονται από παράθεμα, εικόνα ή χάρτη που βοηθούν στην απάντησή τους. Οι ακόλουθες ερωτήσεις ακολουθούν τη σειρά των κεφαλαίων του σχολικού βιβλίου.
- Οι ερωτήσεις που αφορούν αίτια και συνέπειες ιστορικών γεγονότων είναι κρίσεως.
- Γιατί ο Κων/νος Α' μετέφερε την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας από τη Ρώμη στο Βυζάντιο;
ή
-Γιατί ο Κων/νος Α΄ ίδρυσε την Κων/λη;
-Γιατί ο Κων/νος Α' υποστήριξε τους χριστιανούς;
-Να συγκρίνετε τον τρόπο που εμπορεύονταν στην Κων/λη οι Ρώσοι (παράθεμα σελίδας 43) με τον τρόπο που εμπορεύονταν οι Βενετοί μετά την παραχώρηση των προνομίων από τον Αλέξιο Κομνηνό (παράθεμα σελίδας 57).
-Γιατί οι Μακεδόνες αυτοκράτορες προσπάθησαν να προστατέψουν τους ελεύθερους αγρότες από τους Δυνατούς;
-Να συγκρίνετε την πολιτική των Μακεδόνων αυτοκρατόρων και των Κομνηνών όσον αφορά την ανάπτυξη του κράτους ( πού στηρίχτηκαν και με τι αποτελέσματα).
-Με ποιο τρόπο συνδέονται η άλωση της Κων/λης και ο Ανθρωπισμός; ή -Ποιος ο ρόλος των βυζαντινών λογίων στην ανάπτυξη του Ανθρωπισμού;
-Τι φανερώνει το νόμισμα του Καρλομάγνου για τις φιλοδοξίες του; Πώς αντέδρασε το Βυζάντιο σε αυτές;
- Πώς συνδέονται η άλωση της Κων/λης με τις Ανακαλύψεις; ή Πώς εξηγείται ότι 39 μόλις χρόνια μετά την άλωση της Κων/λης ο Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική;
-Ποιοι ήταν οι μεγάλοι εξερευνητές , ποιον θεωρείτε πιο σημαντικό και γιατί;
-Να εξηγήσετε γιατί η Βενετία άρχισε να παρακμάζει μετά την ανακάλυψη της Αμερικής.
-Να εξηγήσετε γιατί μετά την ανακάλυψη της Αμερικής ήταν πιο σημαντικά τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Ατλαντικού και όχι της Μεσογείου.
-Πώς αντιμετώπισαν οι Ισπανοί τους προκολομβιανούς πολιτισμούς και ποιες ήταν οι πραγματικές επιδιώξεις τους;